LN-HFH
ScanFlyer Gold
Re: Norwegian kjøper Widerøe
Ser det er nevnt i kvartalspresentasjonen at de og ser for seg å oppnå synergier på vedlikehold. Hvordan blir dette løst i praksis? Norwegian har vel noen folk på SVG, BGO og TRD i tillegg til hovedbasen på OSL mener jeg å huske, og WF har vel bare på BGO av de nevnte over mener jeg. Vil vi se noen sammenslåing her? Har DY typ 5 folk på BGO (rent hypotetisk), er det vel kanskje ikke dumt å innlemme disse i WTS som har en stor base på der for å oppnå stordriftsfordeler og bedre utnyttelse av folk?
Og hvordan er det om dagen på OSL? WF har vel tradisjonelt kjøpt tjenester av SAS der, men dette blir det vel kanskje en endring på etter hvert? (såfremt DY vel klarer å skaffe seg Dash8-kompetanse vel å merke).
Synes også det er rart at det fortsatt ikke er mulig å opptjene cashpoints og fordeler hos WF. Ja, det er vanskelig å sy sammen systemer, men de kunne i det minste laget en midlertidig løsning der passasjeren selv kan etterregistrere, så får heller noen sitte på bakrommet og bruke kalkulator og legge inn manuelt. Kan jo godt hende de også venter, og at det vil ha en viss tilbakevirkende kraft der alt fra 2023 blir lagt inn ellerno. Det kan jo også være en måte å kapre noen kunder fra SAS når de nå og bytter allianse og legger om.
Ser det er nevnt i kvartalspresentasjonen at de og ser for seg å oppnå synergier på vedlikehold. Hvordan blir dette løst i praksis? Norwegian har vel noen folk på SVG, BGO og TRD i tillegg til hovedbasen på OSL mener jeg å huske, og WF har vel bare på BGO av de nevnte over mener jeg. Vil vi se noen sammenslåing her? Har DY typ 5 folk på BGO (rent hypotetisk), er det vel kanskje ikke dumt å innlemme disse i WTS som har en stor base på der for å oppnå stordriftsfordeler og bedre utnyttelse av folk?
Og hvordan er det om dagen på OSL? WF har vel tradisjonelt kjøpt tjenester av SAS der, men dette blir det vel kanskje en endring på etter hvert? (såfremt DY vel klarer å skaffe seg Dash8-kompetanse vel å merke).
Synes også det er rart at det fortsatt ikke er mulig å opptjene cashpoints og fordeler hos WF. Ja, det er vanskelig å sy sammen systemer, men de kunne i det minste laget en midlertidig løsning der passasjeren selv kan etterregistrere, så får heller noen sitte på bakrommet og bruke kalkulator og legge inn manuelt. Kan jo godt hende de også venter, og at det vil ha en viss tilbakevirkende kraft der alt fra 2023 blir lagt inn ellerno. Det kan jo også være en måte å kapre noen kunder fra SAS når de nå og bytter allianse og legger om.