Er vel ganske naturlig at SAS ikke kommer opp på samme måte som tidligere. Når SAS var eier av Widerøe kom vel heller ikke Norwegian opp.
Jeg tror neppe det er forklaringen. Det ser ut til at på strekninger som både DY og SK flyr, er SKs avganger fjernet. F. eks. på reisen HFT-OSL er standardrutingen HFT-TOS, TOS-OSL. Men på det jeg har søkt kommer ingen av SK's direkteruter TOS-OSL opp på wideroe.no , kun med flybytter i BOO o.l.
Jeg vet jo ikke om det er SK som blokkerer eller WF som "sensurerer", men et eller annet er det. Det får nokså dramatiske utslag på pris. Billigste fullpris på tilfeldig valgt dato 26 april HFT-OSL på wideroe.no er kr 8457. På sas.no kr 3335.
Altså, den mest åpenbare måten å kjøre trafikk internt i konsernet er vel å ikke ta ut like mye profitt på begge sider -- når kunden tar en WF-DY-kombinasjon bør det være billigere enn WF-SK. Man betaler jo ikke samme med DY på e.g. LGW-BOO som LGW-OSL + OSL-BOO?
[...] når kunden tar en WF-DY-kombinasjon bør det være billigere enn WF-SK. Man betaler jo ikke samme med DY på e.g. LGW-BOO som LGW-OSL + OSL-BOO?
Jeg satte lokale media på saken, og WF hevder at alt sammen er en misforståelse og skal fikses. (Betalingsmur)
https://www.ifinnmark.no/passasjere...g-vi-beklager-pa-det-sterkeste/s/5-81-1990447
Noen som vet om BGO-TOS har fått frekvensøkning etter DY la ned? Eller har WF samme frekvens som tidligere?
BGO-EVE er forøvrig og i gang, denne lever vel og i en tynn tråd og har kanskje sin siste sesong, er jo snodig hvis DY bare blir å fly OSL og EVE innenriks fra BGO på sikt, EVE gir på en måte ingen mening som DY sin andre destinasjon fra BGO…
Widerøe blir vel en naturlig partner for Norwegian og Strawberry sitt nye felles bonusprogram…som vel også skal inkludere SunClass.
Så er vel samarbeidet med Strawberry mer som en felles valuta, enn bonusprogram. Litt som Avios.
Med innslag av forsinkelser, uklare mål og innbyrdes krangling?
Norwegian launching sale of interlining tickets in medium-term
– already available via Widerøe and travel agents
Ellers gir ikke Norwegian akkurat et veldig klart svar, på når de selv begynner å selge forbindelser med Widerøe på egne sider: