Norwegian innfører Priority Boarding

Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Fant på et annet forum at ground staff bare driter i pri boading på OSL og flere som har betalt for det har sendt inn klage, så det er antagelig grunnen til at Norwegian har sluttet selge pri boarding fra OSL.

Har de solgt det fra OSL? Jeg har ikke sett det i min bookingdialog.

Men det ble helt fint håndhevet på ARN, tross at det var trangt som f*** der og omtrent helt håpløst å gjennomføre.

Siden Norwegian ofte er forsinket ...

Den er vel litt generell surmaget? Men det er kanskje akkurat på dine flighter, og det er jo de som teller i ditt hode, og ikke den faktiske statistikken

så det er antagelig grunnen til at Norwegian har sluttet selge pri boarding fra OSL.
Norwegian har aldri solgt prioritert ombordstigning fra OSL, CPH, ARN og LGW. Det kommer først etter sommeren på de største stasjonene.

Siden Norwegian ofte er forsinket...

BGO JUN18
71719xe3cf1.jpg

OSL JUN18
71720x2c0df.jpg

OSL JUN18
71720x2c0df.jpg
Nå må du ikke ødelegge en god historie med fakta...

Hva andre som sa de skulle klage på å ha betalt for prioritert boarding uten å få det faktisk har gjort kan jeg ikke bekrefte. De som ønsker undersøke saken nærmere kan lett finne diskusjonen.

Jeg har lenge hatt en "feeling" på at SAS har lavere terskel for å kansellere enn DY, og at de kansellerer mer enn DY, men at SAS kansellerer 10 ganger så mye som DY på OSL, var langt over hva jeg hadde tenkt.

Noen tanker om hva dette skyldes?

Norwegian har aldri solgt prioritert ombordstigning fra OSL, CPH, ARN og LGW. Det kommer først etter sommeren på de største stasjonene.

Jeg fikk kjøpt pri-boarding på en flyvning fra CPH til OSL i begynnelsen av august som jeg booket på lørdag.

Bestillte helgetur til Trondheim siste helga i august før helga. Da var priority boarding ett valg kun på returen fra Trondheim.

Om det ikke er for lang tid mellom avgangene så gjør de 2 halvfulle fly om til ett fullt fly?

Nei det gjør de ikke, men vil tro at hvis de må kansellere et fly pga. for eksempel teknisk, så velger de for eksempel SVG/BGO/TRD isteden for KKN/LYR/HAU osv. som har mindre avganger. Fordi de har mange flere avganger fra de større flyplassene enn de små.

Ble mye å ta for seg her:

1)
Ground straff på OSL "driter" ikke i priority boarding. Det er ennå ikke innført på OSL fordi Avinor ikke har klart å få dette lagt inn i Aviavox som er det automatiske oppropssystemet som brukes og nekter å la Menzies og Norwegian bruke manuelle opprop.

2)
Priority boarding har aldri vært mulig å kjøpe fra OSL og vil ikke være mulig før Avinor gir en definitiv dato på når de nødvendige oppdateringene kommer i Aviavox.

Det mange TROR er priority boarding er når det står "fast track" på boardingkortet, men dette er jo i sikkerhetskontrollen og gis jo til alle med full flex billetter og i tillegg til de som reiser i premium på long haul.

Avinor har ennå ikke kunnet gi en dato for når ting skjer til tross for gjentatte purringer både fra Norwegian og Menzies.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Priority boarding har aldri vært mulig å kjøpe fra OSL og vil ikke være mulig før Avinor gir en definitiv dato på når de nødvendige oppdateringene kommer i Aviavox.

Kan se ut som om de har fått det på plass nå?

attachment.php

Attachments

• pri.png
    pri.png
    28.6 KB · Views: 1,150

Noen erfaringer med hvordan dette fungerer fra OSL? Blir dette håndhevet? Lite vits i å betale 50 kroner hvis det blir kuttet for å spare tid....

Noen erfaringer med hvordan dette fungerer fra OSL? Blir dette håndhevet? Lite vits i å betale 50 kroner hvis det blir kuttet for å spare tid....
Eller om for mange betaler for det.

Om ikke noe har endret seg siden juni vil jeg si at det er helt bortkastet på OSL. På BGO funker det brillefint til OSL, men på BGO-LGW for halvannen uke siden ga de blaffen (antar sistnevnte har litt å gjøre med at det naturlig danner seg kø etter passkontrollen på BGO).

Edit: leste ikke over at det ser ut som om det startet i Juli...

Last edited:

Familie reiste TRD-LGW forrige uke, hadde PriBoarding inkludert men ble ikke håndhevet. Sløvt...

Det var ikke noe priority boarding når jeg reiste fra OSL utland fredag ettermiddag ihvertfall.

Virker som det ble innført på SVG og OSL fra og med juli (eventuelt har jeg vært for sløv til å få med meg at det har blitt annonsert før det).

Jeg har brukt dette flere ganger, fra BCN og SFX. Fungert utmerket, på SFX i mai var det kun meg; ble fulgt hele veien til flytrappa alene mens alle andre jantenordmenn måpte :)

Back