Norwegian innfører Priority Boarding

Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Apropos FLEX hos Norwegian. Det er en ting jeg absolutt ikke forstår. De har jo av og til salg på FLEX ned i 699. Så her ved forrige salg kjøpte jeg en BGO-OSL i FLEX til 699 eller 799 elns og endret til avgang hvor FLEX kostet 2999,- (og eneste ledige). Jaggu ikke rart det renner ut penger hos Norwegian når de holder på slik :headbang
Hyyyyyyyysj ;)

Ja bare kverulerer litt jeg ;) På disse tidligflyene fra BGO til OSL havner jeg nå som regel langt bak hos SK åkkesom, ettersom broparten har status.

Apropos FLEX hos Norwegian. Det er en ting jeg absolutt ikke forstår. De har jo av og til salg på FLEX ned i 699. Så her ved forrige salg kjøpte jeg en BGO-OSL i FLEX til 699 eller 799 elns og endret til avgang hvor FLEX kostet 2999,- (og eneste ledige). Jaggu ikke rart det renner ut penger hos Norwegian når de holder på slik :headbang

Hø? Må man ikke betale mellomlegget? Det var imponerende revenue management. Bare å kjøpe inn bøttevis med billetter da, og endre til det som måtte passe.

Det høres jo helt sykt ut? Kjører de kampanjer i FLEX i C-klasse til 699/799 og kan man booke om til flighter som koster 2999??

Vil pax med full flex måtte vente til en passasjer med billi-billig billett men kjøpt priboarding har gått ombord?

Verdt å nevne her er at man kun kan endre flexbilletter innenfor samme dato.

Vil pax med full flex måtte vente til en passasjer med billi-billig billett men kjøpt priboarding har gått ombord?

"Pri-boarding" kommer ikke opp som valg av tilleggsprodukt når man kjøper flex så vil tro flex har det inkludert.

Har en reise fra AES med flexbillett. Her kommer det ikke opp at priboarding er inkludert, men får opp pris kr 0,- om jeg trykker på bestill-knappen.

Attachments

• D9EEFFBB-03A3-4D4E-8E19-9B2A7CD4939A.jpg
    D9EEFFBB-03A3-4D4E-8E19-9B2A7CD4939A.jpg
    54 KB · Views: 1,170

Kan lett endre på nettsiden selv, uten å forholde meg til agenter eller manualer :)

<mod>
topic: Norwegian innfører Priority Boarding ;)
</mod>

Reiste fra AES med rødsnutene i dag og fikk oppleve dette. Pri-boarding ble tydelig annonsert i god tid før boarding, og at dette gjaldt alle med sone A på boardingkortet. Øvrige måtte vente. Når boarding startet ble dette gjentatt og det gikk et minutt eller to før øvrigheten ble invitert til å boarde. Så ikke ut til å være mange med prioritet.

Opplegget virket ryddig og enkelt, og mye bedre enn hos SAS. Men det var en viktig svakhet, sone står ikke på boardingkortet man har på mobil, kun på papir. Hadde begge deler selv, så kunne lett se at jeg var i sone C, men tror mange slet litt.

Har 2 bookinger t/r med Norwegian og det er kun mulig å bestille prioritert boarding for 50kr på returene. Noen som kan forklare hvorfor?

Godt spørsmål. Prøvde et par dummybookinger ut fra OSL, og det kan se ut som de ikke tilbyr det derfra.

Godt spørsmål. Prøvde et par dummybookinger ut fra OSL, og det kan se ut som de ikke tilbyr det derfra.
Fant på et annet forum at ground staff bare driter i pri boading på OSL og flere som har betalt for det har sendt inn klage, så det er antagelig grunnen til at Norwegian har sluttet selge pri boarding fra OSL.

Siden Norwegian ofte er forsinket kutter ground staff antagelig lett i ting som kan ta tid.

Fant på et annet forum at ground staff bare driter i pri boading på OSL og flere som har betalt for det har sendt inn klage, så det er antagelig grunnen til at Norwegian har sluttet selge pri boarding fra OSL.

Siden Norwegian ofte er forsinket kutter ground staff antagelig lett i ting som kan ta tid.

Kan ikke huske å ha sett i noen korrespondanse at OSL har fått igangsatt Priority Boarding, vil gjette at de som du nevner her har trodd at de hadde det fra OSL også, mens det egentlig var kun for returen. OSL, ARN, CPH, LGW og HEL var alle ikke med i utrullingen, skulle komme i Mai men har ikke blitt satt i verk - Slik jeg har fått med meg, iallfall for OSL sin del.

Stemmer godt med det jeg har opplevd. Strengt håndhevet på BGO, men på OSL gir de 100-0 blanke

Jeg mener å ha lest at innføringen av priority boarding skjer gradvis og at ikke alle destinasjonen har dette. Tror det var flyplasser i "distriktene" som først skulle tilby dette, og så kommer vel OSL på plass med dette etterhvert.

Back