Hvis man leser hele artikkelen, og ikke bare nettversjonen (som de sikkert har enret) så trekker de frem at et av flyene har vært eid av Virgin Nigeria (som var eid av Virgin "him self"). Hvorfor trekker de frem det, fordi det står "Nigeria" i navnet? Virgin Nigeria har ikke vært svartelistet. Cameroon Airlines ble svartelisted av Frankrike og UK pga. dårlig navigasjonsdokumentasjon og vedlikehold av hjul. (kommentar: Hvis bilen du eier tidligere har vært kjørt av en som ikke har lappen og har kjørt med slitte sommerdekk så er bilen farlig nå også?)Hva er problemet liksom?
Alt avisen skriver er at flyene har vært operert for selskaper som har vært bannlyst...
Hva er det som er så ille med å skrive og informere om dette.
Så her bygges det opp til det store stygge "et-eller-annet" helt til litt lenger ned i samme avsnitt:111 afrikanske flyselskaper er i dag bannlyst av EU som utrygge fordi de ikke møter sikkerhetskravene.
:8:Cameroon Airways og Virgin Nigeria, som har operert Norwegians afrikanske fly, er ikke blandt disse
DN påpeker at over 80 mennesker har omkommet i flyulykker med Cameroon Airlines (uten å si noe om det er lite eller mye ifht. selskapets størrelse).
Dagens papirutgave av DN har to debattartikler om hva som har vært skrevet. Luftfartsdirektøren går hardt ut mot DN og sier at mange rapporter er bedre enn få rapporter, og at journalistikk som dette kan medføre at SAS innrapporterer færre hendelser i redsel for dårlig omtale. Færre innrapporteringer kan gjøre at viktige ting og trender innen sikkerhet ikke fanges opp. Flott!
Blir spennende å se om det kommer en beklagelse fra redaksjonen...
Tror nok dessuten at den jevne leser av DN er såpass oppegående at de gjennomskuer mesteparten av dette som rør.
God presseskikk hadde vært å ikke publisert en slik artikkel...!Mulig det. Men det er vel god presseskikk å beklage når man kommer med artkler som det blir avslørt er feilaktige?
Så får man bare håpe at ikke Norwegian teiper for å holde flyene sammen ...Jeg har bilder jeg av Norwegian fly som er tapet både her og der. Men ikke sikkert det er nok for å true flysikkerheten.
Jeg har bilder jeg av Norwegian fly som er tapet både her og der. Men ikke sikkert det er nok for å true flysikkerheten.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.