Nye Istanbul airport

Lykke til....what could possibly go wrong?

:drunk:

PJvAHuDe_400x400.jpg

Jeg har fremdeles ikke turt å fortelle familien at de skal jobbe som forsøkskaniner.

Jeg ser to ting på Turkishs hjemmeside:

* Mellomlandingen på vei hjem så skal flyet fra DXB lande 01JAN 06.45 på IST. Vil de bruke samme flyplasskode?

* Hvis man prøver å booke en tur 1 jan nå DXB-OSL så kommer det ingen ledige billetter opp - skummelt?

* Mellomlandingen på vei hjem så skal flyet fra DXB lande 01JAN 06.45 på IST. Vil de bruke samme flyplasskode?

Ja, den nye flyplassen skal overta IST som IATA kode.

Du, eller kanskje vi, får se det positive i det. Går det skikkelig på trynet kan det bli en bra trip report om ikke annet [emoji13]

Ja, den nye flyplassen skal overta IST som IATA kode.

Du, eller kanskje vi, får se det positive i det. Går det skikkelig på trynet kan det bli en bra trip report om ikke annet [emoji13]

Ja denne tar jeg 100% med ro.. Så lenge de ikke kjører noe statskupp (og vi slipoper inn i loungen) så blir det helt sikkert nok en artig fly-opplevelse. Ungene har jo allerede været med på et par ganske forskjellige aske-faster osv.

Ill keep you posted.

Ja denne tar jeg 100% med ro.. Så lenge de ikke kjører noe statskupp (og vi slipoper inn i loungen) så blir det helt sikkert nok en artig fly-opplevelse. Ungene har jo allerede været med på et par ganske forskjellige aske-faster osv.

Ill keep you posted.

Moralen er at om dere har reiseforsikring og en liten teddybjørn i kofferten går alt bra på IST.

Happy flighting :)

Last edited:
Jeg har fremdeles ikke turt å fortelle familien at de skal jobbe som forsøkskaniner.

Jeg ser to ting på Turkishs hjemmeside:

* Hvis man prøver å booke en tur 1 jan nå DXB-OSL så kommer det ingen ledige billetter opp - skummelt?

Ataturk stenger 30.12 kl 23. New Istanbul airport (NIA) skal åpne 31.12 kl 11. Så da *burde* jo alt våre klart på NIA innen kl 06:45 dagen etter...

Jeg lurer veldig på hvordan de skal gå å gjennomføre den flyttinga på så kort tid.

https://ops.group/wp-content/uploads/2018/10/LTFM.pdf

Ellers er det vel en del folk både på Flyertalk og Airliners som forventer at det kan bli en ny utsettelse for NIA, ettersom den fortsatt visstnok ser ganske uferdig ut. Time will show! Jeg skal fly den retningen om ikke så lenge og håper på ny utsettelse!

Espen

Ellers er det vel en del folk både på Flyertalk og Airliners som forventer at det kan bli en ny utsettelse for NIA, ettersom den fortsatt visstnok ser ganske uferdig ut. Time will show! Jeg skal fly den retningen om ikke så lenge og håper på ny utsettelse!
Espen

Nå ser det faktisk ut til at utsettelse til mars er bekreftet. Jeg la inn denne nyheten i Google Translate, og fikk følgende oversettelse:

http://www.airporthaber.com/havacil...erdi-yeni-havalimanina-tasinma-ertelendi.html

"The decision to postpone the move to the Istanbul New Airport today.

Transport and Infrastructure Minister Mehmet Cahit Turhan, who was inaugurated on October 29th, was in Istanbul New Airport.

DHMİ General Manager Funda Ocak, Deputy Director General of SHGM, Bahri Kesici, THY Chairman İlker Aycı, IGA officials and sector representatives attended the meeting.

As a result of the negotiations, it was decided to postpone the move to March."

Det er greit den er forsinket og slik skjer, men hvorfor late som alt er i rute og rett før åpning innrømme den er langt fra ferdig?

I følge Wikipedia så skal nye IST åpne 3 mars for 99% av rutene til Turkish. Jeg flyr hjem fra BEY 4 mars. Hva skjer da mån tro? Billetten sier Ataturk.

I følge Wikipedia så skal nye IST åpne 3 mars for 99% av rutene til Turkish. Jeg flyr hjem fra BEY 4 mars. Hva skjer da mån tro? Billetten sier Ataturk.

Du blir nok satt på flyet, rutenummeret er nok det samme. Dette skjedde meg en gang, tror i 2012, da jeg skulle fly til nye Berlin Brandenburg ifølge billetten. Åpningen av den flyplassen er jo som kjent «bittelitt» forsinket. Flyet gikk til Tegel i steden og jeg fikk fly dit uten dikkedarer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fløy forbi på torsdag i forrige uke, på vei hjem til Oslo etter mellomlanding i IST. Lange forsinkelser på avgang på morgenen, i følge kapteinen grunnet samtidige operasjoner ut fra den nye lufthavnen. Så to-tre maskiner på bakken.

Attachments

• file-9.jpg
    file-9.jpg
    146.9 KB · Views: 570
Last edited:
Med 5 måneders forsinkelse så begynner IST å få de samme utfordringene som de andre flyplassen i Berlin som venter på BER, hva skal man gjøre når noe blir utslitt, utdatert eller defekt?

Med 5 måneders forsinkelse så begynner IST å få de samme utfordringene som de andre flyplassen i Berlin som venter på BER, hva skal man gjøre når noe blir utslitt, utdatert eller defekt?

Det er jo passasjertrafikk allerede i dag fra iGA - Istanbul New Airport, bare i liten skala. BER kom aldri igang... Er nok mye med at ikke alt er blitt ferdig på iGA.

Åpninga er utsatt til april sies det i følge tråden på Flyertalk. Lukter vi en ny Brandeburg skandale? :stir

Back