Norwegian bestiller 222 fly

Trodde bekreftelsen skulle vært i havn nå. Skulle ikke den vært ferdigforhandlet i mars ?

Kan vel fort ta litt tid det, samt det er vel heller ikke veldig hastverk?

Uansett så oppdaterte Airbus idag sine ordre for April, og heller ikke her var DY sine 100 A320neo nevnt
 
Airbus og John Leahy pleier å benytte airshow til å annonsere slike store ordre. Dermed tror jeg vi får vente til Farnborough og 9. juli før den blir offisiell klassifisert som "firm".
 
Ser ut som A320Neo ikke blir med rødnese

Norwegian (DY, Oslo Gardermoen) Chief Executive Officer Bjørn Kjos has told Reuters newswire that his airline is close to finalizing its first leasing agreement for one of its one-hundred A320neo on order from Airbus Industrie (AIB, Toulouse Blagnac). The Scandinavian LCC is scheduled to take delivery of its first upgraded A320 later next year.

“We assume that in the next few months we will start leasing out the first (A320neo) aircraft,” he said at a conference in Paris. “We are in final discussions with lessees so it will be highly likely before the summer.”

http://www.ch-aviation.com/portal/n...-to-securing-maiden-aircraft-leasing-contract
 
Noen som vet hva man tjener på å leie ut fly i disse tider? Jeg vil jo tro at dette har vært noe av hensikten med å bestille så mange fly, ved at man "blokkerer" for andre som trenger fly, og som havner for langt bak i køen.

Aksjekursen reagerte opp med 5% på 1 minutt når meldingen kom.
 
Noen som vet hva man tjener på å leie ut fly i disse tider? Jeg vil jo tro at dette har vært noe av hensikten med å bestille så mange fly, ved at man "blokkerer" for andre som trenger fly, og som havner for langt bak i køen.

Aksjekursen reagerte opp med 5% på 1 minutt når meldingen kom.

Det er nesten umulig og vite når man ikke vet hva Norwegian faktisk betaler for flyene eller hva de leases ut for. Men generelt har det vært god butikk og drive med flyleasing og det ser man også på alle disse store finansieringselskapene og bankene som satser på dette
 
.. men det er også høy risiko hvis man ikke får avsetning. Mange leasingselskaper som slet veldig tungt etter 9/11 ...
 
.. men det er også høy risiko hvis man ikke får avsetning. Mange leasingselskaper som slet veldig tungt etter 9/11 ...

Det stemmer, men det var minst like ille og være flyselskap da. Uten risiko er det selvsagt ikke
 
Det stemmer, men det var minst like ille og være flyselskap da. Uten risiko er det selvsagt ikke

Det var også flyselskaper som tjente grovt på dette og omtrent kunne bestemme prisen på nye fly ...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/1779700.stm

The deal is one of Boeing's biggest contracts so far this year, helping to make up for a 45% drop in new orders in 2001 as airlines cut costs in the wake of the 11 September attacks.

While the Ryanair order carries a face value of $9.1bn, Boeing is believed to have offered substantial discounts.

Ryanair said that the aerospace giant's offer was "exceptionally competitive."
 
Back
Top