• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian Air Norway

Fellowship

ScanFlyer Dusty
Medlem
Jeg fløy med LN-NGN på onsdag, fin tur :)
Og så la jeg merke til at ved inngangsdøren var det en sticker som sa at flyet er operert av "Norwegian Air, Norway A/S".

betyr det at "Norwegian Air Shuttle" ikke brukes lenger ?

Luftfartsmiljøet er en særegenhet; de som jobber i firmaet er ikke helt sikker, mens en random luftfartshobbyist har stålkontroll på hvem/hva/hvor.... :p

Luftfartsmiljøet er en særegenhet; de som jobber i firmaet er ikke helt sikker, mens en random luftfartshobbyist har stålkontroll på hvem/hva/hvor.... :p

Hvis man søker og graver litt(mye) så finner man svar.... (:google) ++ ;)

i følge Planespotters er LN-NIJ registrert under Norwegian Air Norway som eneste maskin, noe den da antagelig ikke er korrekt i forhold til tallene over. Men der opplyses det også at IATA-koden er DH og callsign er NORSHIP, noe jeg ikke kan se er nevnt før(?), er det planer om at norske og eventuelt svenske operasjoner skal over på dette snart?

Mener å ha lest at den skal til UK, men den ble fløyet til Norge på NAN callsign, ja ...

i følge Planespotters er LN-NIJ registrert under Norwegian Air Norway som eneste maskin, noe den da antagelig ikke er korrekt i forhold til tallene over. Men der opplyses det også at IATA-koden er DH og callsign er NORSHIP, noe jeg ikke kan se er nevnt før(?), er det planer om at norske og eventuelt svenske operasjoner skal over på dette snart?

De er ikke ferdig med å legge alle flyene inn i rett AOC...

Mener å ha lest at den skal til UK, men den ble fløyet til Norge på NAN callsign, ja ...

LN-NIJ ble levert til NAN og skal være i NAN enn så lenge.
Den er den første av flere som kommer i løpet av året til Norwegian med norsk registrering. En del av de eldre -800 til NAS/NAN skal byttes ut.

Last edited:
Jeg fløy med LN-NGN på onsdag, fin tur :)
Og så la jeg merke til at ved inngangsdøren var det en sticker som sa at flyet er operert av "Norwegian Air, Norway A/S".

betyr det at "Norwegian Air Shuttle" ikke brukes lenger ?

Norwegian Air Shuttle (NAS) skal opphøre som eget AOC om ikke lenge.
Norwegian Air Norway (NAN) overtar som AOC for Norwegian i Norge og Sverige.
Alle andre land hører til under AOCene NAI, NUK og NAA

Norwegian Air Shuttle (NAS) skal opphøre som eget AOC om ikke lenge.
Norwegian Air Norway (NAN) overtar som AOC for Norwegian i Norge og Sverige.
Alle andre land hører til under AOCene NAI, NUK og NAA

Sverige vil gå under NAI ila 2018, og Norge under NAN

Men vil de da fortsatt bruke DY koden utad, eller vil de da gå over til DH som er NAN sin IATA kode?

Fløy med LN-DYU og -DYT i helgen, og minst en av dem tilhørte også NAN.

Last edited:
Stockholm-Arlanda - Malaga
Lördag 1. dec 2018 kl.07:20
Terminal: 5
Flygning DY4221 - LowFare
Utförs av Norwegian Air Shuttle

En koll på DY´s hemsida visar att man flyger som NAS ända i December.

NAS (NAX) forsvinner nok ikke med det første, det er det selskapet som har overflyvningstillatelser av bl.a Russland.....Ikke NAI(IBK) NUK(NRS) eller NAN

Back