Norge rundt-billetten - Widerøe

Re: Norge rundt-billetten - Widerøe

Ja blir nok det på meg og, har akkurat skaffet med smartphone.

Men jeg lurte på en ting, er det mulig å kjøpe brus ombord på disse små dashene? Eller er det mulig å kjøpe brus etter sikkerhetskontrollen I Vadsø?

Spør siden jeg skal ha melkeruta fra VDS til TOS og den tar noen timer og da hadde det vært greit å kunne ha litt brus å kose seg med underveis.

Det er nok ikke sikkert tralla rekker å komme frem på de korteste flyvningene, men i utgangspunktet er det salg av snacks og drikke om bord.

Kjenner ikke til forholdene i Vadsø post-security, men der har jo forumet en egen korrespondent, som sikkert kan svare ;)

Det er nok ikke sikkert tralla rekker å komme frem på de korteste flyvningene, men i utgangspunktet er det salg av snacks og drikke om bord.

Kjenner ikke til forholdene i Vadsø post-security, men der har jo forumet en egen korrespondent, som sikkert kan svare ;)

Takk, kan jeg spørre hvem det er her inne som jeg kan spørre?

Jeg besøkte Vadsø på min Norge rundt-tur sist sommer, og der fantes det en vending-machine med litt snacks og drikke. Husker ikke om man fikk mulighet til å kjøpe brus ombord på flightene, men det ble delt ut en liten sjokoladebit på hver flight, ble mange sjokoladebiter på melkeruta tur/retur TOS-VDS. :-)

Jeg besøkte Vadsø på min Norge rundt-tur sist sommer, og der fantes det en vending-machine med litt snacks og drikke. Husker ikke om man fikk mulighet til å kjøpe brus ombord på flightene, men det ble delt ut en liten sjokoladebit på hver flight, ble mange sjokoladebiter på melkeruta tur/retur TOS-VDS. :-)

Takk.

Jeg skal og innom Vadsø en gang til, og da har jeg 16 min på flybytte, kommer med melkeruta fra Tromsø kl 13.44 og skal videre til Alta via Kirkene kl 14.00. Er det nok tid til byte? Har ikke med bagasje.

Takk.

Jeg skal og innom Vadsø en gang til, og da har jeg 16 min på flybytte, kommer med melkeruta fra Tromsø kl 13.44 og skal videre til Alta via Kirkene kl 14.00. Er det nok tid til byte? Har ikke med bagasje.

Er ikke det samme flyet, tro?

Hvis det er 16 minutter mellom, så er det nok samme flyet.

De har forskjellige nummer.

Går og et annet fly direkte til Tromsø fra Vadsø kl 1400 og. Så vet ikke hvem som er hvem.

Har forøvrig og samme korte tid på Røssvoll, og den er litt mer kinkig, siden det er på en lørdag er det siste fly tilbake til Trondheim. Og hvis flyet jeg da er med er forsinket er jeg litt lost kan du si.

Vanligvis ikke, tror jeg.

Om vi legger til grunn at ankomsten 13:44 er WF932 tror jeg denne vanligvis returnerer til TOS nonstop som WF985 kl. 14:02.

Reiseruten betinger bytte til WF953 kl 14:00, som ofte vil komme inn til VDS som WF951 kl 13:29. Flyet gjør i så fall en slynge KKN-VAW-BJF-VDS-KKN før det fortsetter til ALF.

Trur eg.

Når det er sagt tror jeg at du kan rekke det såfremt det ikke er forskyvninger i rutetidene. Du kan vel gjøre FA oppmerksom på forbindelsen din når WF932 begynner; det er jo oftest lutter velvilje på WF.

Last edited:

Vanligvis ikke, tror jeg.

Om vi legger til grunn at ankomsten 13:44 er WF932 tror jeg denne vanligvis returnerer til TOS nonstop som WF985 kl. 14:02.

Reiseruten betinger bytte til WF953 kl 14:00, som ofte vil komme inn til VDS som WF951 kl 13:29. Flyet gjør i så fall en slynge KKN-VAW-BJF-VDS-KKN før det fortsetter til ALF.

Trur eg.

Når det er sagt tror jeg at du kan rekke det såfremt det ikke er forskyvninger i rutetidene. Du kan vel gjøre FA oppmerksom på forbindelsen din når WF932 begynner; det er jo oftest lutter velvilje på WF.

Takk skal du ha.

Kanskje jeg skal vurdere TOS - KKN direkte. For så å ta runden KKN - WAW - BJF - VDS - KKN - ALF i stedet.

Er det verdt og bytte ut Berlevåg med Vardø?

Har i utgangspunktet boket melkeruta fra Tromsø til Vadsø kl 1030. Men vurderer istedet direktefly fra TOS til KKN, for så å ta runden KKN, VDS, WAW, BJF, KKN. Og uansett videre via ALF tilbake til TOS.

Er det verdt og bytte ut Berlevåg med Vardø?

Har i utgangspunktet boket melkeruta fra Tromsø til Vadsø kl 1030. Men vurderer istedet direktefly fra TOS til KKN, for så å ta runden KKN, VDS, WAW, BJF, KKN. Og uansett videre via ALF tilbake til TOS.

Hvor har du Berlevåg i ruten her?

Hvor har du Berlevåg i ruten her?

Poenget var at jeg måtte kutte ut Berlevåg hvis jeg gikk for KKN - VAW - BJF - VDS - KKN - ALF. Fordi jeg da vil ende opp med å ta direktefly fra TOS til KKN, istedenfor melkeruta med avgang litt over kl 10. fra TOS til VDS. For i den melkeruta så ligger Berlevåg inne, melkeruta jeg en annen dag la opp til fra VDS til TOS kl 16.47 går nemmelig ikke innom Berlevåg, og det gjør jo heller ikke rundturen fra KKN.

Men nå vurderer jeg å legge om en del, slik at jeg for med meg både melkeruta fra TOS til VDS og fra VDS til TOS samt rundturen fra KKN om VAW og BJF og VDS.

Er ikke samme flyet nei :) Men er ikke noe problem med å bytte fly. Finnes automater som selger brus, kaffe og noe spiselig (sjokolade, nøtter, tyggis og drops) på innsiden av securityen her i Vadsø. Er man riktig heldig så kan det hende at man også får en gave når man er innom, ikke sant Cecilie ;)

Er ikke samme flyet nei :) Men er ikke noe problem med å bytte fly. Finnes automater som selger brus, kaffe og noe spiselig (sjokolade, nøtter, tyggis og drops) på innsiden av securityen her i Vadsø. Er man riktig heldig så kan det hende at man også får en gave når man er innom, ikke sant Cecilie ;)

Stemmer det :D

Hei jeg lurte på, er WF731 samme fly som WF732 på lørdager?

Ser at WF732 kun trafikerer Trondheim - Mo i Rana og WF731 returnerer tilbake til Trondheim 20 min ca etter ankomst Mo i Rana så lurte på om dette er samme maskin.

Og om WF813 og WF814 er samme maskin. Bodø - Svolvær og Svolvær - Bodø?

Last edited:

Ny rekord på antall flighter på 14 dager; 100!!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/reiseliv/sebastian-og-fabrice-har-floeyet-100-turer-paa-14-dager/a/23466796/
Sebastian Donath (28) og Fabrice Windus (19) fra Hamburg i Tyskland har fått maks ut av Norge rundt-billetten de kjøpte hos Widerøe: Siden 20. juli har de fløyet 100 turer, og vært innom 38 flyplasser over hele landet.

Lurte på hvor lang tid det tok før noen klarte flere enn mine 85 :drunk:

Ser ikke noe ff nummer registrert under notes så virker ikke som det var noe leg run de var ute på

Jeg har nettopp kikket litt på vilkårene til Norge Rundt-billetten for 2016 og kunne lese følgende: "EuroBonus: Medlemmer opptjener 2890 poeng for 1 sone, 3490 poeng for 2 soner, 3990 poeng for 3 soner og 1890 poeng for ekstra uke. Poengene registreres etter endt reise. Det gis ikke poeng per flystrekning."

Dette er så vidt meg bekjent nytt for neste år og setter en effektiv stopper for potensielt stor poengfangst med denne billetten. Jeg vet ikke om man fortsatt får registrert segmenter (uten poeng) mtp statusoppgradering, men det kan sikkert noen andre svare på.

Back