Norge rundt-billetten - Widerøe

Re: Norge rundt-billetten - Widerøe

Hvordan løses dette praktisk mht. bookingklasser?

Blir man booket i awardklasse eller ID-klasse eller noe slikt? EuroBonus er jo ikke akkurat kjent for å kunne skille mellom forskjellige typer priser innenfor samme bookingklasse.

Jeg har nettopp kikket litt på vilkårene til Norge Rundt-billetten for 2016 og kunne lese følgende: "EuroBonus: Medlemmer opptjener 2890 poeng for 1 sone, 3490 poeng for 2 soner, 3990 poeng for 3 soner og 1890 poeng for ekstra uke. Poengene registreres etter endt reise. Det gis ikke poeng per flystrekning."

Dette er så vidt meg bekjent nytt for neste år og setter en effektiv stopper for potensielt stor poengfangst med denne billetten. Jeg vet ikke om man fortsatt får registrert segmenter (uten poeng) mtp statusoppgradering, men det kan sikkert noen andre svare på.

Æsj - dette var nå heller ikke uventa etter medieoppslaget i fjor. :headbang Enda vanskeligere for oss som flyr nesten bare fritidsreiser å få gullkortet da. :( Det beste er å pent holde kjeft om det... Nå hater jeg alle som har vært i media - nesten, ok da hate er et sterkt ord så det trekker jeg tilbake. Men det er litt som mistake fares hysj hysj. Da må det bli mer interkontinentalt og gamble på Optiontown... Evt så får vi håpe at SAS IT hikker. :) Har jo noen fine bugs med tanke på Optiontown i Plus.

Last edited:

Får jeg fortsatt lov å komme på julebordet...?

Nei :p - dette er selvfølgelig din feil ene og alene. Neida bare tuller med deg jeg. :)
Tror uansett ikke SAS tok denne beslutninga pga oss forumister alene. :)

Hvordan løses dette praktisk mht. bookingklasser?

Blir man booket i awardklasse eller ID-klasse eller noe slikt? EuroBonus er jo ikke akkurat kjent for å kunne skille mellom forskjellige typer priser innenfor samme bookingklasse.

Mtp. tilgjengelighet kan ikke dette bookes i non-revenue klassene. De løser det nok ved å ha unntak for opptjening på utvalgte farebasis.

Så mange sider, så jeg spør igjen hvis det allerede er spurt om - Når man reiser for eksempel TRD-BNN-SSJ-BOO, telles BNN og SSJ av de 2 gangene man får fly for eksempel TRD-BNN, eller regnes den som TRD-BOO?

Det kommer an på om du booker den som TRD-BOO eller leg for leg.

Det kommer an på om du booker den som TRD-BOO eller leg for leg.

Nei, tenkte på for eksempel bestille kun TRD-BOO (som vil bli fløyet TRD-BNN-SSJ-BOO). Så det du da sier Cecilie er at om jeg booker TRD-BOO så vil ikke flyvningene på mellomlandingene telle, så i teorien så kan jeg lande og ta av fra for eksempel BNN mange manger med Norge-Rundt-Billetten?

Nei, tenkte på for eksempel bestille kun TRD-BOO (som vil bli fløyet TRD-BNN-SSJ-BOO). Så det du da sier Cecilie er at om jeg booker TRD-BOO så vil ikke flyvningene på mellomlandingene telle, så i teorien så kan jeg lande og ta av fra for eksempel BNN mange manger med Norge-Rundt-Billetten?

På en billett hvor det står TRD som avreiseby og BOO som ankomstby, er det strekningen TRDBOO som "telles"
At du mellomlander og ikke er ute av flyet underveis vil da ikke telle for de steder du er innom.

På en billett hvor det står TRD som avreiseby og BOO som ankomstby, er det strekningen TRDBOO som "telles"
At du mellomlander og ikke er ute av flyet underveis vil da ikke telle for de steder du er innom.
Antar det samme gjelder hvis det er flybytte, med f.eks 2 timer venting i BNN, selv om bookingen er TRD til BOO? Mener det var slik da jeg fly på den billetten.

Antar det samme gjelder hvis det er flybytte, med f.eks 2 timer venting i BNN, selv om bookingen er TRD til BOO? Mener det var slik da jeg fly på den billetten.

Nei, da har du to "reiser"
TRDBNN i en billett og BNNBOO i en annen.
Men, det er uhyre sjelden at denne regelen om max 4 reiser på samme strekning legger hinder for praktisk bruk av Norge Rundt billetten.

Har man f.eks kommet opp i dette antall på TRDBOO , er det bare å legge inn stopp i BNN, og da er det en helt annen reise :cool:

Widerøe's sommerkort.

Hej alle.

Jeg ved at Widerøe på et tidspunkt solgte et sommerkort.
jeg vil høre om de stadigvæk gør dette, og om der er mulighed for at flyve samme tur 2 gange #fx Alta - Bergen T/R, eller om man skal have et mellem stop?

og hvad lyder prisen ellers på?

Re: Widerøe's sommerkort.

Hej alle.

Jeg ved at Widerøe på et tidspunkt solgte et sommerkort.
jeg vil høre om de stadigvæk gør dette, og om der er mulighed for at flyve samme tur 2 gange #fx Alta - Bergen T/R, eller om man skal have et mellem stop?

og hvad lyder prisen ellers på?

Du kan fly samme strekningen opp til 4 ganger, men mellom Alta og Bergen må du uansett mellomlande minst en gang fordi det ikke går direkteflyvninger mellom ALF og BGO.
Du kan for eksempel fly ALF-TOS-BGO-TOS-ALF-TOS-BGO-TOS-ALF på én Norge Rundt-billett.

Fra vilkårene: "Du kan fly så mye du vil, inntil 4 ganger på hver strekning (2 ganger i hver retning)."

Hele Norge (som du må ha siden Alta er i den nordligste sonen og Bergen den sørligste) koster 4590 NOK for 2 uker. :)

Mer info her:

http://www.wideroe.no/flybilletter/norgerundtbilletten

Var det ikke en eller annen som tok denne helt ut og fløy 180 turer på to måneder i fjor sommer?

Var det ikke en eller annen som tok denne helt ut og fløy 180 turer på to måneder i fjor sommer?

Norge_rundt_på_14_dager hadde et skikkelig opplegg i 2015. Om det var 180 flighter husker jeg ikke.

Norge_rundt_på_14_dager hadde et skikkelig opplegg i 2015. Om det var 180 flighter husker jeg ikke.

Cecilie mener jeg gjorde et lignende stunt i fjor, men om hun klarte å begå like mange legs som Norge Rundt på 14 dager er jeg ikke sikker på.

Cecilie mener jeg gjorde et lignende stunt i fjor, men om hun klarte å begå like mange legs som Norge Rundt på 14 dager er jeg ikke sikker på.

I 2015 fløy jeg ca 50 legs på 10 dager tror jeg det var.

Leste at man nå kun får EB poeng lik antall kroner man bruker på billetten. Men teller fortsatt strekninger som "qualifying flight" mot status?

Noen som evt. kan henvise til en tråd hvor man kan sjekke hvilke ruter som gir "qualifying flights"?

Takk ;)

Back