Norge rundt-billetten - Widerøe

Re: Norge rundt-billetten - Widerøe

Bookes Norge Rundt fortsatt i V og Y? Kan man bruke loungen på OSL vist man har bookingklasse Y?

Last edited:

Det er vel bare anbudsruter ut fra OSL og du går ikke loungetilgang da?

Det er vel bare anbudsruter ut fra OSL og du går ikke loungetilgang da?

Står ingenting om at anbudsruter er untatt på WF sales info ihvertfall:

15.05.2014 by Svein Ruberg:
SAS Domestic Lounge på OSL åpner 1.juni
Widerøe's passasjerer med Flex-billetter og EBG-kunder vil også ha tilgang til å benytte loungen!

Står ingenting om at anbudsruter er untatt på WF sales info ihvertfall:

Ikke helt korrekt. Du kan fly til Brønnøysund og Sandnessjøen. Dette er kommersielle ruter. Uvisst av grunn kan man ikke opptjene eller ta ut EB på disse to rutene.

Bookes Norge Rundt fortsatt i V og Y? Kan man bruke loungen på OSL vist man har bookingklasse Y?

Du vil veldig sjelden få Y ut av OSL da tilgjengeligheten i V typisk er god i denne perioden. Men skulle du ha flaks, vanker det både fast track og lounge.

Har bestilt Norge Rundt-billett med infant i sommer (mulig dette kvalifiserer til bekymringsmelding til barnevernet).

Det jeg har merket meg er at en på flere ruter (spesielt kortbanenettet) ikke får opp tilgjengelige avganger i søket når V-klasse på avgangen er utsolgt. Virker som det kan ha en sammenheng med at med at det ikke finnes Y-klasse (Flex) på disse rutene, i motsetning til rutene på stamrutenettet, der jeg også har opplevd å få tildelt D-klasse (Full Flex). Noen som vet hvorfor ikke Y-klasse tas i bruk også på typiske kortbaneruter, og hvorfor det ikke utstedes C-klasse på disse rutene på Norge Rundt-billett?

Hei!
Er det nokon som har ninja-skills i tilgjengelegheit på Norge-rundtbilletten i starten av august? Det var dei der ni flightane eg manglar før EBG... Ser for meg ein eller to dagar TRD-TRF-SVG//BGO//SKN//KSU//KRS og tilbake eller deromkring. Har ikkje sjekka rutene så nøye at eg har planen klar enno. Så eg lurer på om nokon av dykk som har bestillt billetten allereie har sjans til å seie noko om tilgjengelegheita på ruter til/frå TRF og BGO :) Reiser vel helst på ein vekedag, trur eg.

Så får eg sjå om det er råd å ta det på ein dag, eller om det vert overnatting nær TRF eller BGO.

Hei!
Er det nokon som har ninja-skills i tilgjengelegheit på Norge-rundtbilletten i starten av august? Det var dei der ni flightane eg manglar før EBG... Ser for meg ein eller to dagar TRD-TRF-SVG//BGO//SKN//KSU//KRS og tilbake eller deromkring. Har ikkje sjekka rutene så nøye at eg har planen klar enno. Så eg lurer på om nokon av dykk som har bestillt billetten allereie har sjans til å seie noko om tilgjengelegheita på ruter til/frå TRF og BGO :) Reiser vel helst på ein vekedag, trur eg.

Så får eg sjå om det er råd å ta det på ein dag, eller om det vert overnatting nær TRF eller BGO.

I denne linken sjekker du eksakt hvilke avganger du kan booke Norge Rundt billetten på :

http://www.wideroe.no/explore/all/avail_def.aspx?language=no

DU kan ikke booke her, kun sjekke ledige seter.
Kommer det opp en rute, så er det plass akkurat i det øyeblikket du sjekker

Tusen takk. Då gjeld det å prøve å sy saman noko som gir ni legs helst over ein torsdags ettermiddag pluss fredag... Ser ut som om Trondheim er ein "ubrukeleg" plass å starte frå :) Vanskeleg å komme over åtte!

I denne linken sjekker du eksakt hvilke avganger du kan booke Norge Rundt billetten på :

http://www.wideroe.no/explore/all/avail_def.aspx?language=no

DU kan ikke booke her, kun sjekke ledige seter.
Kommer det opp en rute, så er det plass akkurat i det øyeblikket du sjekker

Denne er jo fin, men finnes det en rutetabell over alle WFs ruter noe sted? Tenker på pdf-fil eller lignende på nettet. De gode, gamle rutetabellene er det vel ingen som har lenger...

Last edited:

Denne er jo fin, men finnes det en rutetabell over alle WFs ruter noe sted? Tenker på pdf-fil eller lignende på nettet. De gode, gamle rutetabellene er det vel ingen som har lenger...

Nei, alt er lagt opp slik at det er nettet som må brukes. Internt finnes det jo noen Excelbaserte oversikter, men så fort som ting endrer seg i vår bransje for tiden, med ruter inn og ut, endringer av tider etc etc egner det seg ikke for publisering verken på print eller som statisk informasjon på en webside, da det så fort blir ukorrekt.
Bookingmotorene er alltid oppdatert med de til enhver tid gjeldende ruter som er planlagt

*Bump*

Ble brått litt usikker på en regel for NR-billetten:
Det står:

Du kan fly så mye du vil, men bare 4 ganger på hver strekning.

Antar at det betyr fire ganger på en "strek" på kartet, uavhengig av hvilken retning?
At om man f.eks. flyr 4 ganger BGO-TRF, så kan man ikke fly TRF-BGO i det hele tatt?

Før var det vel "to ganger hver retning" det stod?

Ganske sikker i at det sto to ganger hver vei før ja.
Om du antar rett er det jo en marginal forbedring.

Last edited:

jeg lurte på noe, hvor lett er det å oppnå gullkort med disse billettene ??

altså tenker mer på segmenter enn grunnpoeng

har jeg noe mulighet der?

Gå til Bonusfeber. Du vil nok finne at det blir delt en del knep der.

Hei drar opp denne, da jeg har tenkt å gjøre denne reisen til sommeren.

For det første har jeg noen spørsmål.

1. Er det mulig å få sjekket bagasjen hele veien frem, har vurdert å starte med å reise. Oslo via Florø til Bergen. Neste flight fra Bergen til Kristiansund (Hvor jeg vil ha noen timer) så fly fra KSU til Trondheim og tilslutt fly fra Trondheim via Sandnessjøen til Bodø. Vet at jeg kan bestille Oslo - Kristiansund i en bestilling og Kristiansund - Bodø i en bestilling. Men er det mulig å faktisk få sjekket bagasjen hele veien fra Oslo til Bodø? Eller må jeg ta hånd om den i Kristiansund og eventuelt Bergen og Trondheim?

2. Hvis jeg bestiller Oslo - Kristiansund i en del, vil det da regnes som at jeg har fløyet Oslo - KSU eller vil det regnes at jeg har fløyet Oslo - BGO og BGO - KSU eller vil det da regnes at jeg har fløyet OSL - FRO, FRO - BGO og BGO - KSU? sett i forhold til antall flygninger på det enkelte strekning.

Hei drar opp denne, da jeg har tenkt å gjøre denne reisen til sommeren.

For det første har jeg noen spørsmål.

1. Er det mulig å få sjekket bagasjen hele veien frem, har vurdert å starte med å reise. Oslo via Florø til Bergen. Neste flight fra Bergen til Kristiansund (Hvor jeg vil ha noen timer) så fly fra KSU til Trondheim og tilslutt fly fra Trondheim via Sandnessjøen til Bodø. Vet at jeg kan bestille Oslo - Kristiansund i en bestilling og Kristiansund - Bodø i en bestilling. Men er det mulig å faktisk få sjekket bagasjen hele veien fra Oslo til Bodø? Eller må jeg ta hånd om den i Kristiansund og eventuelt Bergen og Trondheim?

2. Hvis jeg bestiller Oslo - Kristiansund i en del, vil det da regnes som at jeg har fløyet Oslo - KSU eller vil det regnes at jeg har fløyet Oslo - BGO og BGO - KSU eller vil det da regnes at jeg har fløyet OSL - FRO, FRO - BGO og BGO - KSU? sett i forhold til antall flygninger på det enkelte strekning.
Bagasjen kan fint sjekkes inn fra Oslo til Bodø. Du vil mest sansynlig ikke få annet valg på automaten.

Bagasjen kan fint sjekkes inn fra Oslo til Bodø. Du vil mest sansynlig ikke få annet valg på automaten.

Takker.

Men noen som vet om hver strekning hvis man for eks fly Oslo -Bergen via Florø. Regnes da Oslo - Bergen som strekningen eller regnes man Oslo - Florø og Florø - Bergen som hver sin strekning?

Takker.

Men noen som vet om hver strekning hvis man for eks fly Oslo -Bergen via Florø. Regnes da Oslo - Bergen som strekningen eller regnes man Oslo - Florø og Florø - Bergen som hver sin strekning?

Tenker du i forbindelse med opptjening av segmenter til EuroBonus?

Back