Når man skal på en skikkelig Norge rundt med Widerø. Må man jo ha et sted å bo. Jeg var for et par uker siden på en skikkelig biltur fra Kirkenes til Trondheim. Hadde behov for 9 overnattinger. Sjekka ut muligheten for å bruke Eurobonuspoeng. Endte opp med å svi av 90k poeng på følgende hoteller:
-Rica Vadsø (flott eldre hotell med god service. Så en shutletaxi til flyplass etter frokost).
-Rica Karasjok. Greit hotell på et kjedelig sted. Allt steng utenom sesong. Uaktuell Norge rundt.
-Rica Alta (Meget flott i det nye sentrum ved Nordlyskatalogen. Mener jeg så et Norwegiancrew)
-Rica Tromsø (Grand) alternativ er Rica Ishavskatedralen som har byggearbeider nå. Super beliggenhet på begge. Kjempefrokost.
-Rica Svolvær (2 netter). En beliggenhet til å dø for. Frokostsalen helt ute på brygga.
-Rica Bodø. Oppgradering til "Juniorsuite". Eldre hotell med meget sentral beliggenhet.
-Rica Sandnessjøen. Ligger i sentrum. Under ombygging.
-Rica Namsos. Kjempeflott med flott spisesal og Rockemuseum. Mest Åge og litt DDE.
Med unntak av Karasjok er dette hoteller som egner seg godt. Sparte 10-12 k på å bruke poeng. Vi fikk dobbeltrom og frokost for to personer uten å betale en krone. Lunchpakke kunne vi også smørre mot å betale 60-70 kroner totalt for begge. Bilder finner dere på
www.rica.no.
Scandic og Rica får man stort sett for 10k poeng mens Radison koster 20k. Dette gjenspeiler ikke nødvendig vis prisen. Vi kunne fått Radison i helgen i Bodø for 995 m/frokost, mens Rica kosta 1.300. Det var kun disse hotellene, i tillegg til det ene i Honningsvåg, vi fant tilgjengelighet på. Hvordan tilgjengeligheten midt på sommeren blir vet jeg ikke.