Norge rundt-billetten - Widerøe

Norge rundt billetten - Widerøe

Noen burde lære journalisten litt om distinksjoner i luftfarten. Første gang jeg ser en annenpilot med fire striper i hvert fall! ;)

Re: Norge rundt billetten - Widerøe

Da blir det en natt på Andøya istedet for Alta. Får en ny flyplass på listen i tillegg! EVE.

Quote'r meg selv:

Widerøe har en daglig avgang mellom Tromsø og Bergen i sommer. Den tar ca 2,5 timer. I går, torsdag, reiste jeg mellom disse byene via Stokmarkes, Svolvær, Bodø, Mo i Rana, Trondheim og Kristiansund. Det tok meg +/- 13 timer og 30 minutter.

http://nosalthe.tumblr.com/post/55841401516/en-lang-dag-i-lufta

En bonus info kan være at jeg ligger an til fem nye regs i dag. Dersom flåteplanleggingen går som planlagt.

Det er pga at begge avisene er med i A-pressen og dermed kan publisere saker som andre har skrevet :)

Det er pga at begge avisene er med i A-pressen og dermed kan publisere saker som andre har skrevet :)

Jeg var klar over at det var noen aviser som samarbeidet ja.

Neste prosjekt blir å få lest alle og se om det er noen spennende kommentarer. Hehe. Straks avgårde igjen her.

Kom til Sandefjord fra København i kveld med kun håndbagasje. Tollerne ble nok litt mistenksomme. Men da tok jeg bare frem torsdagens utgave av Avisa Nordland.....

Jeg har store planer om å gjenta suksessen fra i fjor. I år har jeg også lekt litt med tanken om å kombinere det med sykkeltur og overnatte på campingplasser/telt. Antagelig er det noe galt med meg, men det får nå så være :p

Hvordan er det å ta med seg sykkel på disse små anbudsrutene? Mener å ha lest at det er mulig, bare at det er avtalt i god tid i forveien.
Gjelder 2 kolli for EBG på anbudsrutene også? Eller er det bare de kommersielle rutene?

Sykkel

Sykkel kan tas med på Widerøes flighter, men er alltid på standby på grunn av størrelsen. Som oftest kommer sykkelen med på samme avgang, og om det ikke skulle være plass, sendes den med neste avgang hvor det er plass. Noen forhåndsregler du må ta når du skal ha med sykkel:

Pedalene tas av eller svinges langs rammen
Deler som kan tilgrise eller skade annen bagasje eller frakt må tildekkes
Rattet må svinges langs rammen
Det kan være lurt å slippe ut luften i dekkene for å redusere risikoen for at de kan bli ødelagt på grunn av ulikt trykk, når flyet står på bakken og når det er i luften.

Men sykkel kan også leies mange steder:

http://www.wideroe.no/kampanje/fly-n-bike

Hvordan har folk som har benyttet Widerøe's Norge rundt-billetter overnattet rundt omkring?

Jeg hadde ti netter på hotell i løpet av min reise i fjor sommer. Men det er sikkert mulig å gjøre det billigere også. Men jeg var opptatt av å gjøre det enklest mulig.

Det er jo bare å ta med et lite telt og campe der det lar seg gjøre. Naturen er for alle.

Man får jo full opptjening av poeng/segment på denne billetten nå (fikk bekreftet det fra WF chat)

Noen som har gode tips til taktikk etc? Hvordan ruteplanlegge best? Hvilke feller man må unngå?

Jeg kan reise flere ganger fra samme lufthavn, men maks 2 ganger pr. strekning eller er det rutenummer?

Hvilke feller man må unngå?
Anbudsruter! 0 opptjening og 0 segment der.
Jeg kan reise flere ganger fra samme lufthavn, men maks 2 ganger pr. strekning eller er det rutenummer?
Har forstått det slik at dette går på itinerary - i.e. HAU-BGO og HAU-BGO-SOG er to forskjellige strekninger som man kan reise 2 ganger hver (+ 2 ganger hver i motsatt retning).

Kanskje det er på tide å ta en norgesferie. Se hvor mye propell man kan takle før man blir helt propell. :)

Back