Tror nok mange nordmenn velger å fly KLM utenlands da man fra AMS har mange nonstop-avganger. KLM byr dessuten på priser som helt klart kan konkurrere med SAS. SAS har som kjent ingen langruter fra Norge, så nordmenn må uansett mellomlande og bytte fly om en skal ut av Europa. Mange nordmenn flyr SAS, men det kunne vært enda flere om det hadde vært langruter ut fra Norge. Som en sikkert har fått med seg så er passasjerene langt mer opptatt av at det er minst mulig stop og flybytte når en skal ut å fly. Om SAS hadde turt å satse fra OSL så tror jeg faktisk ikke det hadde gått så galt. Kravet måtte selvsagt være at SAS hadde en flytype som passet det norske markedet...noe dem altså ikke har, eller har tatt høyde for når man investerte i nye flytyper.Originally posted by PP
Nu er der altså en ting i er nød til at fortælle mig!
Hvordan kan det være at der er så stor glæde over KLM's satsning på Norge og på at KLM betjener mere eller mindre enhver by i Norge af bare en hvis størrelse? Som jeg ser det, er dette faktum helt klart med til at udvande potentialet for direkte interkontinentale flyvninger fra Norge/Oslo.
Det undre mig specielt set i det lys at mange ser SAS som den store stygge ulv og KLM som frelseren - nu ved jeg godt nogen vil påstå det er fordi SAS er det nationale selskab for Norge og derfor iflg visse personer bør have en forpligtelse til at tilbyde langdistance flyvninger fra Norge.
Hmmm - det er vist dagen i dag hvor jeg stiller spørgsmål...![]()
Ja se der...der svarte du jo selv litt på spørsmålet fra ppOriginally posted by EB
Men svaret er nok ikke så enkelt... Mange fra f.eks Oslo velger andre byer enn CPH for å bytte fly selv om de skal til byer SAS flyr til fra CPH... Her teller nok smak, behag, avtaler, pris, ønske om å opprettholde konkurranse etc...
Originally posted by EB
Men svaret er nok ikke så enkelt... Mange fra f.eks Oslo velger andre byer enn CPH for å bytte fly selv om de skal til byer SAS flyr til fra CPH... Her teller nok smak, behag, avtaler, pris, ønske om å opprettholde konkurranse etc...
Ja bonusprogrammene er nok en grunn....tviler nok ikke på det. Kanskje SAS bør kreve dem fjernet for å "beskytte" markedet sitt....:norOriginally posted by EB
Ikke minst...bonusprogram styrer fortsatt tross gamlerektoren fra bergen!
Originally posted by EB
Jack! SAS har stort sett alltid vært billigst på pris over dammen og da gjør det jo ikke noe at poengene i tillegg har skaffet oss plass foran gardinen... Ganske likt det andre opplever hos andre selskap som absolutt ikke plager meg - men mine poeng er nå samlet hos en allianse - plager det deg...![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.