Originally posted by DY
Originally posted by PP
I rest my case! Jeg får ikke rigtig svar på det jeg gerne vil!
Det jeg efterspørger er et svar i forhold til den positive holdning til KLM blandt dette forums deltagere - ikke så meget generelt blandt den norske befolkning!
Mange her ser KLM og deres satsning som et meget positivt element på det norske marked - at man så samtidig brokker sig over at der ikke er flere interkontinentale ruter fra OSL har jeg bare svært ved at forstå. De fleste fornuftige mennesker må vel give mig ret i at KLM´s mange flyvninger til Norge er med til at mindske potentialet for flere interkontinentale ruter ud af OSL!
Lidt groft sagt er KLM´s satsning på mange regionale lufthavne i Norge negativ i forhold til udviklingen af OSL. Men man skal måske bare være norsk for at forstå dette forhold til KLM?
Virker ikke som du forstår svaret mitt heller. Jeg får svare nok en gang.. og bruke klipp/lim-funskjonen.
Jeg er mer positiv til KLM enn SAS fordi:
KLM tilbyr langt flere ruter ut fra AMS enn SAS gjør ut fra CPH med dertil bedre connections.
KLM har turt å satse på det norske markedet, noe jeg ikke har inntrykk av at SAS gjør.
KLM har jetfly til AMS
SAS endrer servicekonsept like ofte som noen skifter sengetøy
SAS har ingen gratis servering i økonomiklasse
SAS tilbyr riktignok bonuspoeng,men så lite på økonomiklasse at det for 95% av de reisende har liten prakstisk betydning.
Synes nesten ikke SAS fremstår som mer norsk i mine øyner enn KLM
Jo det er riktig at om flere bruker KLM så undergraver det direkteruter fra OSL. Men om SAS virkerlig tror at passasjerene FØRST vil slutte å fly KLM...og så vente et par år og håpe at SAS skal starte langruter fra OSL? Ikke merkelig SAS drøyer med satsingen fra Norge om det er tilfelle. Tilbudet og rutenettet fra SAS må komme først! Og så langt har vel SAS kun lagt ned langruter fra OSL. Blir som å få folk til å reise kollektivt i stedenfor å ta bilen til jobb....det vil neppe skje i stror grad før kollektivtilbudet ER der og er et godt alternativ.....selv om den norske Stat tror at bare vi bruker nok med avgifter på bilen så vil det skje av seg selv.....