God Fredag 10 fra en nesten folketom sandstrand i øst Asia

Re: God Fredag 10 fra en nesten folketom sandstrand i øst Asia

¨
Det er jo derfor hotellene gir en liten tja holder for nøkkelkortet hvor de skriver romnummeret... Slik at man ikke glemmer selv etter fuktige netter eller for mye hotell. :)

Ha ha.. Det ble faktisk litt pinlig i frokostsalen da jeg sto der som en svært solbrun, avdanket Exit-skuespiller og gjettet romnummeret feil tre ganger (helt feil..) Hun slapp med til slutt inn av ren sympati.

Å fly SAS nå med den nye gratis ombookig i app fungerer ekstremt bra. Booket om både til og fra BGO. Tok totalt 10 sekunder og flighten hjem booket jeg om to timer før avgang. Å booke plus med EBD nå må jo være kun fordi man har en fetisj for Polarrull. Eneste aberet er jo at man sitter bak vingene - men det mener Captain Bob er sikrest.

Var sabla deilig å komme hjem til Knausen nå. Man kan si det men vil om dette som jeg mener er feil side av byen, men når man sitter med en iskald Aass og glor utover snødekte trær så er alle pølsboblejakkene tilgitt.

d090ad68-5693-440c-984f-e059b778e67f.jpg

Er isstorm det samme som underkjølt regn? Altså ikke storm som vind, men nedising av alt?

Kom over denne videoen fra Sky News tidligere i uken som enkelt forklarer hva en "ice storm" er.

https://news.sky.com/video/what-is-...-could-it-cause-disruption-across-uk-13283569

Twin Otter’s link er en god forklaring. Jeg husker de 2 første vinterene etter jeg flyttet ble deler av Portland glasert med is, American klarte ikke å få flydd ut en MD-80 og den stod komplett glasert med så mye is på vingene at det var en klar kurve nedover.

Ikke alle kansellerer Europa - Atlanta idag, Delta har flere flighter fra London, Virgin flyr, AF flyr x 2, og KLM flyr, men SAS og LH har kansellert.

Tenk 'glasur' over grener, busker, veier ... ja alt. Og null friksjon der sneen er trampet ned/kjørt ned i veibanen.

Gjorde den store tabben å kjøre hjem fra Greenwood rett etter at det virkelig begynte å komme ned. Det er heldigvis ingen skikkelige bakker på veien. Tok halvannen time for en tur som normalt går på halvtimen. Heldigvis gikk det bra, men det var en del som havnet i grøfta og ville ha fått en trøkk bak hadde ikke fyren bak meg valgt å kjøre av veien. Han holdt god avstand, men det var null friksjon.

Oh well .. gamla vet å time sine kriser. :(

Webcam Atlanta Hartsfield

https://www.fox10phoenix.com/webcams-atlanta2

Last edited:

Tenk 'glasur' over grener, busker, veier ... ja alt. Og null friksjon der sneen er trampet ned/kjørt ned i veibanen.

Gjorde den store tabben å kjøre hjem fra Greenwood rett etter at det virkelig begynte å komme ned. Det er heldigvis ingen skikkelige bakker på veien. Tok halvannen time for en tur som normalt går på halvtimen. Heldigvis gikk det bra, men det var en del som havnet i grøfta og ville ha fått en trøkk bak hadde ikke fyren bak meg valgt å kjøre av veien. Han holdt god avstand, men det var null friksjon.

Oh well .. gamla vet å time sine kriser. :(

Webcam Atlanta Hartsfield

https://www.fox10phoenix.com/webcams-atlanta2

Antar verken vinterdekk eller piggdekk er vanlig i South Carolina for å si det sånn. Det kan man jo se i UK - hvor vinterdekk kun er en greie i Scottish Highland. Men er klart på blank is funker bare piggdekk.

Antar verken vinterdekk eller piggdekk er vanlig i South Carolina for å si det sånn. Det kan man jo se i UK - hvor vinterdekk kun er en greie i Scottish Highland. Men er klart på blank is funker bare piggdekk.
Enig der, men er vel ikke mange i Oslo heller med piggdekk?

Omtrent like vanlig som pingviner og isbjørn.

På denne glattisen er det mest kjettinger som duger. Hadde et sett liggende i jeep’en da jeg bodde i Seattle. Fikk bruk for dem et par ganger. Åtter’n har sikkert et sett han og.

Piggdekk er ulovlig der jeg bor. Har piggfrie vinterdekk som funker perfekt, men på den isen som er i Norge, særlig i nord, så må det pigger til.

Back