Noen erfaringer fra Manhattan
Da var det klart for den andre turen som resultat av novembersalget til UA hos Widerøe. Velger å ikke skrive TR, da UA39/UA38 sikkert er gjennomdokunentert her på Flyprat fra før. Turen var enkel og grei. Fire netter i New York i slutten av Februar. Forøvrig min første tur som EBG. Støtte på et par andre fra forumet på GEN. Det siste jeg så av dem var at de ble hanka inn av Imigration på EWR.
Jeg benyttet meg av tre anbefalinger som jeg fikk her på Flyprat. Jeg mener derfor at jeg skylder en tilbakemelding på disse. Takk til Eriksan, Eriksan og Martin for hhv Courtyard New York Manhattan/ Midtown East, Midtown Restaurant og Motherburger.
Var i New York en måned tidligere og bodde også da på samme hotell. Denne gangen gikk vi opp litt i standard til hjørnerom med King bed. Fikk 14 etg på hjørnet 53. Og 3rd. Kom på ca 250 $ pr natt. Har ikke så mye å sammenligne med fra Manhattan, men rommet var etter min mening utmerket. Litt spesielt hotell. Resepsjonen på grunnplan. Restaurant og treningsrom i 12. Og rommene fra 14. og opp. Opplevde lobbyen som meget trang og kaotisk da det alltid var masse folk som skulle sjekke ut/ inn. Frokosten som vi spiste forrige gang i frokostrestauranten var dyr og tragisk. Den er outsourset til Starbucks. Hash brown potatoes burde være godt, men "røstipoteter" fra microen smaker ikke godt. Totalvurdering er at vi kommer sansynlig vis tilbake til dette hotellet.
Denne gangen spiste vi heller frokost på Midtown Restaurant på 55. Str mellom 3rd og Lex. Det er en tradisjonell frokostrestaurant drevet av et gresk par, men med både amerikansk og mexicansk betjening. Meget hyggelig og god og rimelig mat. I alle fall verdt en spasertur før frokost. Tar med denne historien:
Fredag morgen ankom vi restauranten og bestilte egg, bacon, orangejuice, vann, kaffe, toast, ekstra toast med ekstra smør og jordbærsyltetøy. Meget godt og regningen kom på 15$ til sammen for begge to. Lørdag gjentok det seg. Samme bestilling da med 2 ekstra juice, men regningen kom på 37$. Kunne ikke dy meg, så jeg spurte på vei ut hvorfor det varså stor prisforskjell. Bare juicen kom 20$. Det viste seg at lørdag og søndag var. Det " Big Menu". Da var allt dyrere og juice var ikke inkludert. Hun skjønte nok at jeg var litt lite fornøyd, så hun hentet sjefen. Han regnet om hele menyen til "small meny" så vi fikk ny regning på 20$. God service. Søndag morgen ble vi møtt av en ny kelner, men det tok ikke lang tid før vår faste kelner kom løpende og beordret ham til å gi oss "Small. Meny". Endte opp med 15$. Mandag var allt tilbake til normalt. 15$ og meget god service. Om jeg noen gang skal anbefale en restaurant, så blir det denne.
Forrige gang prøvde vi motherburger.com, uten å få bestilt pga mange gjester. Denne gangen lyktes vi å få et trangt lite bord og testet menyen. Samboer spiste sandwich med fries. Drakk øll og nydelig/ billig "Frozen Margarita". Jeg skulle prøve allt. Ble en skikkelig burger ( Double Mother med cheese) med fries, Brooklyn Lager og av alle ting en Hot Dog. Sistnevnte var. En tørr og dårlig pøle av typen du får på svenske gatukjøk i et tørt brød. Ikke en gang SAS wrapklasse ville servert noe slikt. Uspiselig!!!!!!! Resten var nydelig+++++. Da vi var der var det minus15 grader så alle måtte sitte innendørs. Om sommeren er det nok et bedre sted å sitte, da det er masse bord utendørs. Om det er den beste burgeren jeg har smakt vet jeg vel ikke, men verdt et besøk når du er på Manhattan.