New York-tråden

Re: New York-tråden

2t til Philadelphia, ca samme til Atlantic City(men der er det litt dumt å ha bil :drink ).

For de som ikke plages av å reise i M ser jeg at KLM nå har priser under 2999kr til EWR i mars.

Da fikk jeg nyhetsbrev om denne prisen, vilkårene er:

"Superprisen selges frem til 31. desember. Reiseperioden er fra 16. november til og med 15. april 2014."

Tenkte å leie bil et par dager når jeg er i New York.
Skal iallefall på outlet storen.. Noen som har andre tips for en roadtrip i området der? Helst bare dagstur.

Long Island, Martha's Winyard og Providence er vel verdt å få med seg. Også pent NY upstate.

Finner billetter OSL-EWR for 2440 kr på nyåret på wf.no Det er jo gi bort pris :D

Finner billetter OSL-EWR for 2440 kr på nyåret på wf.no Det er jo gi bort pris :D
Finnner samme pris (2 452,-) fra BGO - det er sjeldent! "Synd" at jeg nettopp var der og ikke har bruk for det denne gangen.

(Finner også BGO-BOS for 2 373 og BGO-ORD for 2 259,-!)

Ble plutselig en NYC-tur rett over nyåret gitt! Noen tips til vinteraktiviteter for en langhelg?

Klarer heller ikke å bestemme meg for om jeg skal gå for Radisson Martinique og oppgradering (CC Gold Elite), eller et Hilton for å komme nærmere status der...

Her strømmer det inn med gode tips. Er skikkelig amatør på Usa. Var på Manhatten en gang. Det er så lenge siden at flyet var hvitt med rød hale med tre bokstaver på og het L-1011. Sitter med en billett til LAS som jeg vant i lotteriet nå i helga. To enkle spørsmål: Kan ESTA bestilles og oppdateres senere med adresse første overnatting? Har 24 stopover på EWR. Hvilket hotell på Manhatten er bra i forhold til forbindelse EWR? Tror det er Terminal C begge dager.

To enkle spørsmål: Kan ESTA bestilles og oppdateres senere med adresse første overnatting? Har 24 stopover på EWR. Hvilket hotell på Manhatten er bra i forhold til forbindelse EWR?

#1: ESTA behøver du ikke ha hotelladresse m.v. i, bare å søke med blanke felt. Det holder at du legger inn adresse på billetten på forhånd hver gang (og det må du uansett gjøre, legge inn på billetten, altså).

#2: Er du nærme New York Penn Station så er det jo greit å ta toget ut. Bor du nærme PATHen er det relativt greit med PATH+tog. Buss har jeg ikke prøvd, med limo/taxi spiller det vel mindre rolle hvor du bor.

Ble plutselig en NYC-tur rett over nyåret gitt! Noen tips til vinteraktiviteter for en langhelg?

Klarer heller ikke å bestemme meg for om jeg skal gå for Radisson Martinique og oppgradering (CC Gold Elite), eller et Hilton for å komme nærmere status der...

Vist du tenker innendørs aktiviteter så kan du jo gå på diverse museum, alt etter hva du er intressert i. New York har museum for det meste ;) Sjekk ut Chelsea Pier, som er et gigantisk sportssenter. Du kan jo f.eks. spille beach volleyball innendørs :D Utendørs så er det mange steder å gå på skøyter, f.eks. Central park, Bryant Park og Rockefeller Center.

Ellers er det lite kø på andre turistatraksjoner i jan-feb. Sjekk om det går Ishockey eller basket i the Garden, eventuelt i Barclays center. Mulighet for å få ekstra billige billetter til Broadway shows bør også være gode.

Ellers så står det i Scanorama denne måneden at Pastis skal stenge. Så du kan jo spise der før de closer :D

Og de har januarsalg på shopping i New York også :)

Last edited:

Ellers er det lite kø på andre turistatraksjoner i jan-feb. Sjekk om det går Ishockey eller basket i the Garden, eventuelt i Barclays center. Mulighet for å få ekstra billige billetter til Broadway shows bør også være gode.
Hockey skal definitivt sjekkes ut! Ellers håper jeg at Giants kommer seg til NFL playoffs og at de spiller på Meadowlands under oppholdet :cool: (så flaks er det vel ikke tenkelig at man kan ha)
Og de har januarsalg på shopping i New York også :)
Det var også litt av tanken, i og med at jeg sannsynligvis går glipp av førsalget på S&S på grunn av turen :)

Skal du på Macy's, må du skaffe deg 10% kortet for turister... Blir lett penger ut av det... Vel, jeg handler ikke så mye, men fruen kan....:colgate:

Skal du på Macy's, må du skaffe deg 10% kortet for turister... Blir lett penger ut av det... Vel, jeg handler ikke så mye, men fruen kan....:colgate:
Guttetur denne gangen, men skal ikke se bort ifra at vi roter oss innom Macy's på vei ut av Empire State :cry: ellers blir det vel å sjekke ut Barneys, SoHo og noen utvalgte sjapper på 5th :)

Da var for øvrig billetter til NY Rangers - Dallas Stars i MSG booket!

Last edited:

Er det forresten noen som har erfaringer fra Radisson Martinique (Executive Level rom)?

Er det forresten noen som har erfaringer fra Radisson Martinique (Executive Level rom)?

Har bodd det to ganger, begge ganger på suiter på betalt (estandby) oppgradering. Executive rom tror jeg bare er et mer romslig rom høyt oppe, "loungen" er bare en sofa og en storskjerm. Generelt er rommene litt slitt, men helt grei.

Hotellet har greie priser og fin plassering, men ingen destinasjon i seg selv. Kommer nok til å bo der igjen, pga Club Carlson og ok estandby priser på suiter.

Et lite tips kan være å følge med på div nettsteder til hotellkjeder på fredag førstkommende.

Da er det Black Friday, årets største handledag og en dag for de største online-rabattene.. Har allerede fått masse mails om salg denne dagen, så kan være verdt et forsøk..

Kim

aah, det var et godt tips. du tenker på booking.com, hotels.com osv, eller er det hotellkjedene selv som gir gode tilbud?

Back