New York-tråden

Re: New York-tråden

Bodde der i sommer, fikk upgrade til toppetasjen og business room. Ikke veldig store forskjeller, men litt større rom med vannflasker og kaffemaskin. Hotellet ligger fint plassert, men har verdens tregeste heiser.
Støttes, fikk en liten suite på toppen i sommer. Rent og pent, men gammeldagse store airconditionbokser på rommet som bråker (i motsetning til integrerte saker). Heisene var et mareritt (en var ute av drift, så det var to som virket), og frokostsalen var et katastrofeområde.

Var dere for halvannen uke siden. For en debutant i NY var det helt topp, med veldig sentral beliggenhet i forhold til "severdigheter". Bodde på rom 1124 - som vi syntes var et stort og fint rom. Utsikt mot bakgården, men så rett på toppen av ESB. Alt i alt veldig fornøyd med hotellet.

Har selv bodd på Martinique et par ganger før hotellet ble innlemmet i Radisson, og var i grunn fornøyd da. Gledelig å høre at de holder standarden!

Leser at folk her anbefaler Carmel Limo som alternativ til taxi til/fra flyplass, men blir veldig skeptisk når jeg leser erfaringene fra Yelp ( http://www.yelp.com/biz/carmel-car-and-limousine-service-new-york ). Skal fra JFK og inn til Manhattan ganske seint 1. januar, og har lite lyst til å ta taxi. Vanligvis tar jeg kollektivt, men vil fort inn til Manhattan, og da virker sjåførservice fristende. Har folk her evt. andre selskaper de kan anbefale?

Har alltid benyttet First Corporate Sedan fra Newark og inn til Manhatten, muligens mer av vane enn noe annet kanskje - men har så langt vært fornøyd med biler og sjåfører.

w

Hei folkens, har leita fælt her, men blir ikke helt klok....
Er dessverre ikke kjent i New York, så må be dere om litt hjelp..

Kjerringa, svigermor og et par til skal til New York på shopping fra 6-13/6 2015

De ønsker å bo supersentralt. Området Times Square er kanske ypperlig?

Har dere noen anbefalinger til et bra hotell?
De ønsker å bo bra, men helst under 300USD pr rom pr natt.

Mvh Tore

Hei folkens, har leita fælt her, men blir ikke helt klok....
Er dessverre ikke kjent i New York, så må be dere om litt hjelp..

Kjerringa, svigermor og et par til skal til New York på shopping fra 6-13/6 2015

De ønsker å bo supersentralt. Området Times Square er kanske ypperlig?

Har dere noen anbefalinger til et bra hotell?
De ønsker å bo bra, men helst under 300USD pr rom pr natt.

Mvh Tore

Bodde på The Lexington i sOmmer, meget sentralt, husker ikke prisen men mulig det havner litt i øvre sjiktet kontra hva de ønsker å betale. STYR FOR GUDS DEL SÅ LANGT UNNA TIME SQUARE SOM MULIG. DYRT DÅRLIG OG MASSE TURISTER er nøkkelord.

Utenom å oppleve Time Square en gang er det ingen grunn til å være der, da alt er dyrere og dårligere.

Må bare få sagt det igjen, Times Square = turistfelle nr 1, dyrt, dårlig, bråkete!

New York-tråden

De er førstereis til NY hele gjengen, så tror ikke turistfella kommer til å skremme dem. Svigermor har trua på Hilton Times Square, noen som har prøvd det?

Forrige helg bodde jeg på det relativt nye hotellet WestHouse og må si jeg ble positivt overrasket. Nye fine rom, bra beliggenhet og fint med en egen 'lounge' på 23 etg der frokost, afternoon tea og pre-dinner snacks/drinks serveres 'gratis' ($30 pr dag legges på rommet). Kommer nok til å bo der igjen, og kan anbefales.

De er førstereis til NY hele gjengen, så tror ikke turistfella kommer til å skremme dem. Svigermor har trua på Hilton Times Square, noen som har prøvd det?

Jeg har bodd to netter på Hilton Times Square, har postet erfaringer i diverse tråder så kan like gjerne kopiere inn og samle det her. God standard på både lobbyområdet og store fine rom, standard rom i 23-33. etg og deluxe oppover til 44. etg. Gold benefits blir fulgt bra opp på dette hotellet, vi ble oppgradert til 43. etg med fin utsikt sørover mot Empire SB, full american breakfast, tidlig innsjekk og sen utsjekk, gratis internett, vannflasker og to mat/drikke vouchere.

Jeg foretrekker helt klart å bo et annet sted enn masete Times Square. Trives godt å bo i Midtown East, kan fint anbefale Waldorf Astoria i Park Av. og Courtyard Manhattan Midtown East i Third Av.

Er april generellt en dyr mnd å reise til New York på?
Ser at overnatting er veldig dyrt denne måneden, eller er jeg for tidlig ute?

Er april generellt en dyr mnd å reise til New York på?
Ser at overnatting er veldig dyrt denne måneden, eller er jeg for tidlig ute?

Påsken faller vel tidlig i april i år pluss at spring break i USA normalt er uken før eller etter påske noe som vil presse opp prisene på overnatting i NY. Generelt sett vil jeg si at april/mai er en relativt dyr tid å reise til NY særlig mtp behagelige temperaturer sammenlignet med juli/august. Du er ikke for tidlig ute med å bestille og jeg vil ikke tro at prisene vil synke noe.

Påsken faller vel tidlig i april i år pluss at spring break i USA normalt er uken før eller etter påske noe som vil presse opp prisene på overnatting i NY. Generelt sett vil jeg si at april/mai er en relativt dyr tid å reise til NY særlig mtp behagelige temperaturer sammenlignet med juli/august. Du er ikke for tidlig ute med å bestille og jeg vil ikke tro at prisene vil synke noe.

Ok takk for svaret
må vel få til enn tur i januar sparer rund 100 usd per natt :)

Jeg var der i april i år og da lå prisene på ca 300 USD natten. Det jeg fant ut var at det var mer value å legge litt ekstra penger i potten da forskjellen på 3-5 stjerner ikke var all verden

Har tre , jan, feb og påske upcoming. Priser er høye, men har fått targeted tilbud fra Edison og Row ( ex Milford ) og byttet foreløpig jan fra Garden Inn til Edison fra $ 180 til 110.

I New York blåser jeg en lang mars i dyre hotell. Ankommer rommet nesten bevisstløs hver kveld, sovner før hodet når puta. Neste morgen raskest mulig ut. Man trenger ikke all verden fancy hotell. Kun bra beliggenhet.;)

Har to Hilton på neste to turer, venter på andre tilbud .

Ser ut som det blir overnatting på Holiday inn New York midtown 57th tror det er et grei hotell med tanke på pris og lokasjon for en første gangs reisende til New York
Noen innvendinger før bestilling?

Ser ut som det blir overnatting på Holiday inn New York midtown 57th tror det er et grei hotell med tanke på pris og lokasjon for en første gangs reisende til New York
Noen innvendinger før bestilling?

Hotellet er helt ok. Beliggenheten kunne vært bedre. Men helt ok vist prisen er litt lavere her enn andre steder.

Back