New York-tråden

Re: New York-tråden

På årets sommertur til NY med fruen tenker jeg noen netter på full out luxury, men trenger også en 4-5 netter på mer "vanlig luksus"..

Spørsmålet er: Hvor får jeg mest for pengene? Hva ville dere anbefalt? Prisene for rommene er ca. samme, så om man ser bort fra pris, hva er det beste alternativet??

1) Standardrom på Waldorf Astoria. HHonors Gold.

2) Standardrom på Ritz Carlton Battery Park. Ingen status.

3) Standardrom på IC Times Square. IHG Platinum Ambassador.

Har litt lyst å bo på Waldorf Astoria, mest pga navnet . Men er interessert i meninger her!'

På årets sommertur til NY med fruen tenker jeg noen netter på full out luxury, men trenger også en 4-5 netter på mer "vanlig luksus"..

Spørsmålet er: Hvor får jeg mest for pengene? Hva ville dere anbefalt? Prisene for rommene er ca. samme, så om man ser bort fra pris, hva er det beste alternativet??

1) Standardrom på Waldorf Astoria. HHonors Gold.

2) Standardrom på Ritz Carlton Battery Park. Ingen status.

3) Standardrom på IC Times Square. IHG Platinum Ambassador.

Har litt lyst å bo på Waldorf Astoria, mest pga navnet . Men er interessert i meninger her!'

Se mine erfaringer fra WA som HH Gold i Hilton-tråden. Kan tilføye at fellesarealene er fine, spesielt lobbyområdet er veldig klassisk og vitner om gammel storhet. Vi brukte drink voucherne vi fikk til et glass champagne i baren der, mot et mellomlegg selvsagt...

Vil bare nevne at jeg kanseller mine reservasjoner på Hilton Millenium i NYC og Conrad Chicago i mars ( se øppcømmings ) for annen gang i løpet av et par uker. OG booker samme rommet om igjen... Prisene går stadig ned, ganske mye faktisk..

Prøver til uka igjen... Så det er vel store sjanser andre hotel gjør det samme i mars...;)

Jeg har funnet noen greit priset flybilletter til den 11-15 juni, men det er vel veldig
vanskelig å finne noe rimelig overnatting på disse datoene tenker på rundt maks 1000kr per natt
eneste jeg har funnet er The Country Inn & Suites Queens noen med erfaring ?
noen andre tips ?

Last edited:

Jeg har funnet noen greit priset flybilletter til den 11-15 juni, men det er vel veldig
vanskelig å finne noe rimelig overnatting på disse datoene tenker på rundt maks 1000kr per natt
eneste jeg har funnet er The Country Inn & Suites Queens noen med erfaring ?
noen andre tips ?

Nå er det vel slik at New York er ganske så dyrt i ukedagene, mens helgen ofte er ganske mye rimeligere.

Se om det vil lønne seg og ha 2 bookinger der du deler opp og bor ons-fre og fre-søn.

Nå er det vel slik at New York er ganske så dyrt i ukedagene, mens helgen ofte er ganske mye rimeligere.

Se om det vil lønne seg og ha 2 bookinger der du deler opp og bor ons-fre og fre-søn.
Takk for tipset :) på nevnte hotell så sparte jeg $22.92 på å gjøre dette men
visst jeg bytter hotell til 13-15 så har jeg flere billige valg...da lærte jeg noe nytt idag å :)

Noen erfaringer fra Manhattan

Da var det klart for den andre turen som resultat av novembersalget til UA hos Widerøe. Velger å ikke skrive TR, da UA39/UA38 sikkert er gjennomdokunentert her på Flyprat fra før. Turen var enkel og grei. Fire netter i New York i slutten av Februar. Forøvrig min første tur som EBG. Støtte på et par andre fra forumet på GEN. Det siste jeg så av dem var at de ble hanka inn av Imigration på EWR.

Jeg benyttet meg av tre anbefalinger som jeg fikk her på Flyprat. Jeg mener derfor at jeg skylder en tilbakemelding på disse. Takk til Eriksan, Eriksan og Martin for hhv Courtyard New York Manhattan/ Midtown East, Midtown Restaurant og Motherburger.

Var i New York en måned tidligere og bodde også da på samme hotell. Denne gangen gikk vi opp litt i standard til hjørnerom med King bed. Fikk 14 etg på hjørnet 53. Og 3rd. Kom på ca 250 $ pr natt. Har ikke så mye å sammenligne med fra Manhattan, men rommet var etter min mening utmerket. Litt spesielt hotell. Resepsjonen på grunnplan. Restaurant og treningsrom i 12. Og rommene fra 14. og opp. Opplevde lobbyen som meget trang og kaotisk da det alltid var masse folk som skulle sjekke ut/ inn. Frokosten som vi spiste forrige gang i frokostrestauranten var dyr og tragisk. Den er outsourset til Starbucks. Hash brown potatoes burde være godt, men "røstipoteter" fra microen smaker ikke godt. Totalvurdering er at vi kommer sansynlig vis tilbake til dette hotellet.

Denne gangen spiste vi heller frokost på Midtown Restaurant på 55. Str mellom 3rd og Lex. Det er en tradisjonell frokostrestaurant drevet av et gresk par, men med både amerikansk og mexicansk betjening. Meget hyggelig og god og rimelig mat. I alle fall verdt en spasertur før frokost. Tar med denne historien:

Fredag morgen ankom vi restauranten og bestilte egg, bacon, orangejuice, vann, kaffe, toast, ekstra toast med ekstra smør og jordbærsyltetøy. Meget godt og regningen kom på 15$ til sammen for begge to. Lørdag gjentok det seg. Samme bestilling da med 2 ekstra juice, men regningen kom på 37$. Kunne ikke dy meg, så jeg spurte på vei ut hvorfor det varså stor prisforskjell. Bare juicen kom 20$. Det viste seg at lørdag og søndag var. Det " Big Menu". Da var allt dyrere og juice var ikke inkludert. Hun skjønte nok at jeg var litt lite fornøyd, så hun hentet sjefen. Han regnet om hele menyen til "small meny" så vi fikk ny regning på 20$. God service. Søndag morgen ble vi møtt av en ny kelner, men det tok ikke lang tid før vår faste kelner kom løpende og beordret ham til å gi oss "Small. Meny". Endte opp med 15$. Mandag var allt tilbake til normalt. 15$ og meget god service. Om jeg noen gang skal anbefale en restaurant, så blir det denne.

Forrige gang prøvde vi motherburger.com, uten å få bestilt pga mange gjester. Denne gangen lyktes vi å få et trangt lite bord og testet menyen. Samboer spiste sandwich med fries. Drakk øll og nydelig/ billig "Frozen Margarita". Jeg skulle prøve allt. Ble en skikkelig burger ( Double Mother med cheese) med fries, Brooklyn Lager og av alle ting en Hot Dog. Sistnevnte var. En tørr og dårlig pøle av typen du får på svenske gatukjøk i et tørt brød. Ikke en gang SAS wrapklasse ville servert noe slikt. Uspiselig!!!!!!! Resten var nydelig+++++. Da vi var der var det minus15 grader så alle måtte sitte innendørs. Om sommeren er det nok et bedre sted å sitte, da det er masse bord utendørs. Om det er den beste burgeren jeg har smakt vet jeg vel ikke, men verdt et besøk når du er på Manhattan.

ca2979a3929418ab20e31678a9423c85_zps5d972b0f.jpg

Flott at du likte Midtown Restaurant. Vi spiste frokost der 5 dager på rad i 2012 før vi byttet til hotell med frokost inkludert, ble selvsagt gjenkjent etter et par dager og fikk ekstra god service. Mitt eneste irritasjonsmoment var også helgeprisene, fortsatt ganske billig, men høyere priser enn på hverdager. I fjor sommer avsluttet vi sommerferien med tre dager i NYC på Waldorf Astoria, kun 5 kvartaler unna Midtown R. så da ble det selvsagt frokost der alle tre dagene. :D

Vi valgte å sitte inne på Mother Burger, midten av juli med 35 grader og høy luftfuktighet krever AC!

Tilbake fra første NY-opphold. Var CT-billett med SAS i C. SAS levde opp til forventningene men NY opplevdes hektisk og kaotisk, fikk aldri helt roen. Ikke noe TR, men følger opp med noen korte innspill.

OSL/EWR - FastTrack. Innsjekk OSL lørdag morgen klokken 07:00, så OSL-FastTrack var ca akkurat like raskt som vanlig sikkerhetskontroll. Alt i alt brukte vi ca 18min fra resepsjonen på ParkInn til vi var inne på SAS-lounge på OSL. På EWR opplyste damen i innsjekk også om mulighet til fasttrack og fikk på et fint grønt klistremerke, men vel framme i sikkerhetskontrollen var begge køene helt tom så null verdi her.

EWR lounge. Den ligger innenfor sikkerhetskontrollen og max 1min å gå til uansett SAS-avgang og veldig lett å finne. Pga forsinkelse på EWR-CPH ruten så var angang til OSL og CPH ca samtidig dermed var lounge på EWR helt overfylt, og vanskelig å finne ledig stol. De hadde både vin, øl, juice og sprit, så også at det var noe rundstykker og pålegg til de som ønsket, men testet det ikke. Gratis WiFi, strømkontakter og USB-kontaker var det som trakk mest opp, ellers helt på det jevne.

Hotellet hadde ikke inkludert frokost, så forsøkte flere ulike frokost-tilbud, men det som falt mest i smak var Le Pain De Quotidian som har tilholdssted flere plasser på Manhattan. De tilbyr en variert meny med kaffe, juice, bakevarer, sandwich og salat, og også mulig å få seg øl eller vin. Koster 2-3x mer enn "american diner", vi endte på ca $60+tips for 2 pers for kaffe, juice, salat, kake og vin.

Bodde på Andaz 5th, har Platinum-status her. Hadde bestilt laveste kategori av rom, og fikk også dette. Ble backyard-view fra 7etg, ingen gratis frokost og ingen room-upgrade eller andre perks. Ble tilbud 2pm late checkout som vi takket ja til og maten i restauranten (The Shop) var veldig bra. Beliggenheten var god mht turist-aktiviteter, ok size på rom antar de var ca 40kvm, gratis wlan, veldig fornøyd med diger dusj og generelt nytt og fresht, gratis softdrinks i minibaren på rommet og gratis vin/småsnacks i resepsjonen kl18-20. Hadde bestilt rommet via deres egen webside og $400 pr natt inkl alle taxes var ikke noe scoop og ville ikke betalt veldig mye mer for dette.

Gjorde endel oppslag av restauranter via OpenTable for å finne steder å spise i området vi befant oss den dagen, men konklusjonen er kort og greitt at OpenTable alene ikke duger til å finne gode restauranter. De er gode på søk, men for kvalitet på mat/opplevelse så er det alt for mange overbærende amerikanere som fyller opp stjernene og reviewene med superlativer som er lite verdt. Min beste restaurant anbefaling er TheShop som ligger i samme bygning som Andaz 5th, dvs 42str/5Ave.

Sas har godt tilbud på billetter nå :)

Så da tenker jeg litt på New York tur men hotellprisene er veldig jo stive
noen som vet av "billig" hotell i perioden feb-mars 2015 ?

Definer billig, alt under 1500 kr natten på Manhattan vil vel jeg si er ok.
Siden prisen er såpass høy selv på de mest rævva hotellene ville jeg spyttet i litt ekstra for å bo på et ok hotell i stedet.

Fredag-Mandag kan du få gode rater på ellers ganske så dyre hoteller. Se om det går å dele bookingen i 2 bo et sted i ukedager og et annet sted i helgen

Sas har godt tilbud på billetter nå :)

Så da tenker jeg litt på New York tur men hotellprisene er veldig jo stive
noen som vet av "billig" hotell i perioden feb-mars 2015 ?

Spørs hva du syns er billig.
Radisson Martinique er til under 200 dollars natten.. Er jo grei pris

Skal til NY i Juni iår, fant ok prisa rom på The Lexington.

NY er dyrt på hotell, sånn er det bare. Går du ned i kvalitet får du ofte bedbugs med på kjøpet ( har du ikke opplevd det så er det ingenting å trakte etter).

tenkte på maks 1200 kr natten , gjerne under 1000kr men det er vel umulig ?

Hvor mange er dere som reiser??

Hvis du/dere ikke er så opptatt av du må bo på hotell så er det jo et alternativ å bo på hostel.
Fant mange hoteller I februar med rater på rundt 50$ pr natt pr pers. På flere av dem så fikk du private rom for det dobbelte altså rundt 100$, er dere 2 så blir det samme pris, 50$ pr pers. Merk at du ikke har eget bad på de fleste.
Hostels.com

Et alternativ kan jo være Long Island City. Litt rimeligere det og forholdsvis lett inn til NYC.

Bruk hotwire så er alt mulig. Du kan bruke betterbidding.com til å resonere deg frem til hotellet før du bestiller.

Til nå har jeg endt opp på(og skjønt det ved hjelp av betterbidding):
- Radisson Matineque
- The Roosevelt Hotel
- Element Times Square
- Sheraton Times Square

Husk at prisene ofte er lavest torsd-søndag (mandag), noen ganger kan det lønne seg med to bookinger pga. at prisen på hverdager er vesentlig høyere (noen hoteller justerer da alle nettene opp)

Det hender Andaz Wallstreet er nede på USD 180, har fått Hyatt Jersey City ligger på 160USD enkelte helger i 2015. Se rapport:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=541453#post541453

Hyatt Place Midtown til USD170 (som NAF-medlem) eller heller ikke ille.

Last edited:

Fant faktisk en god pris på Hilton New York Fashion District så da ble det booket :)

takk for hjelpen folkens

Hei!

Jeg har booket inn meg og samboeren på Millenium Hilton i New York i starten av desember i år. (Jeg har mulighet til å avbestille kostnadsfritt). Har HHonors Gold. I den forbindelse så har jeg noen spørsmål til dere :)

1.
Er dette et alright hotell mtp beliggenhet og standard? (Utsikt?)

2.
Jeg har mulighet til å betale for stand-by oppgradering til halv pris etter at jeg booket rommet. Dvs oppgradering ved ankomst. Men vil ikke dette være gratis mtp gullstatus?

3.
Er det andre hoteller jeg heller budre vurdert selv om jeg har HHonors Gold? (andre hilton hoteller, evt ikke-hilton hoteller? Isåfall finnes det muligheter for statusmatch til andre kjeder?)

/Martin

Back