New York-tråden

Re: New York-tråden

De mailene jeg har fått er fra både enkelthoteller og kjeder, ikke så mye fra søketjenester..

Men sjekk litt rundt, og da på de amerikanske sidene om det er flerspråklig så finner du nok noen knalltilbud denne dagen!

Kim

Trenger hotell på sentrale Manhattan 17. - 18. Januar. Dersom noen ser noen gode tilbud ifb med Black Friday eller ellers, så si ifra. Pris ikke avgjørende, men ser ingen grunn til å gå over 150 $ for et sted å sove en natt i januar. Foreløbig booket Affinia til ca 250$. Kan avbestilles uten kostnad.

Last edited:

Foreløbig booket Affinia til ca 250$. Kan avbestilles uten kostnad.

Den bookingen kan du nok fint avbestille. Anbefaler Courtyard New York Manhattan/Midtown East, flexibel pris ligger på $199+tax, evt. advance purchase til $169+tax. Jeg bestiller alltid fleksibel pris for det dukker stort sett alltid opp bedre pris etterhvert på samme eller sammenlignbare hoteller.

Den bookingen kan du nok fint avbestille. Anbefaler Courtyard New York Manhattan/Midtown East, flexibel pris ligger på $199+tax, evt. advance purchase til $169+tax. Jeg bestiller alltid fleksibel pris for det dukker stort sett alltid opp bedre pris etterhvert på samme eller sammenlignbare hoteller.

Da har jeg gjort som du anbefaler. Avbestilt det første og booket flexible rate på Courtyard New York Manhattan/Midtown East. Prisen med ble akkurat det samme som på det første hotellet inkl tax. Gikk litt opp i pris for å få 2x Queen Beds. (guttetur). Takk for tipset.

Når er det billigst å bestille fly til New York? Fortrinsvis med SAS eller United fra Oslo? Mener å huske at SAS gjerne har et salg på andre siden av nyttår med priser ned mo 5000kr, kontra 8000kr det ligger på I dag (skal reise I midten/slutten av juni).

Nå er det jo ikke lenge siden SAS reklamerte med T/R EWR til 3499,-? Uansett har de jo billetter i juni til litt over 5k pluss at de har sendt ut en (targeted?) kampanje med noen hundrelapper avslag på USA/Asia-reiser.

Har som sagt sjekket prisene nå, og de ligger på rundt 8000kr tur retur for mine datoer. Da hjelper det ikke med et par hundrelapper i avslag ;)

Vet ikke hvor du leter, men på wideroe.no ligger det billetter for 5425 (Austrian) i store deler av juni ..

Ellers kommer stort sett vår- og sommerkampanjene utover vinteren ...

24-25juni med retur 29-30 juni. Wideroe hostet opp samme løsning som sas på rundt 8000kr.

24-25juni med retur 29-30 juni. Wideroe hostet opp samme løsning som sas på rundt 8000kr.

Prisene til USA har høysesong fra ca. midten av juni til litt ut i august, og da er prisene markant høyere. Det er datoen for utreisen som er avgjørende. Sitter ikke med nøyaktig dato for høysesongprisene foran meg nå, men det gjør kanskje andre.

Hallo!

Jeg tenkte å spandere en NY-tur på en god kompis i 30-årsgave og satser da på så gode priser som mulig, ergo utreise januar-mars. Jeg har aldri vært i NY (eller USA for øvrig) og lurer på hva man må forvente å betale per natt på et hotell av middels/ordinær standard i en grei avstand fra severdigheter? Vi blir 5-6 dager, tipper jeg. Vi må selvsagt ikke bo på Manhatten, men gode T-bane-/tog-forbindelser er jo en fordel. Tips til overnatting?

Jeg er ellers takknemlig for generelle tips for en "guttetur". På forhånd takk!

Hallo!

Jeg tenkte å spandere en NY-tur på en god kompis i 30-årsgave og satser da på så gode priser som mulig, ergo utreise januar-mars. Jeg har aldri vært i NY (eller USA for øvrig) og lurer på hva man må forvente å betale per natt på et hotell av middels/ordinær standard i en grei avstand fra severdigheter? Vi blir 5-6 dager, tipper jeg. Vi må selvsagt ikke bo på Manhatten, men gode T-bane-/tog-forbindelser er jo en fordel. Tips til overnatting?

Jeg er ellers takknemlig for generelle tips for en "guttetur". På forhånd takk!

Avhengig på tidsrom kan du få det ned mot 200$ per natt, eksempelvis på Radisson Martinique. Du sparer vel rundt 100$ natten ved å bo utenfor Manhattan, eksempelvis 100$ natten ved å bo på Country Inn i Queens.

Last edited:

Ta en titt på Milford og Edison... Greit nok for guttetur hvôr man kun trenger søvn etter midnatt..:drunk:

Fikk forresten tilbud , targeted, på Edison på nyttårsaften med VIP package i dag..

Skal en uke til NYC i april som turist sammen med kona, og lurte på hva som er den beste delen av byen å bo i?
Jeg har vært i NYC mange ganger før og har stort sett alltid bodd i Wall Street-området eller rundt Times Square. Nå kunne jeg tenkt meg å prøve noe annet?
Hva er de triveligste områdene å bo en uke?
Takk for tips.

Brooklyn er alltid å anbefale, litt annerledes enn Manhattan.
Mye bra restauranter og caféer, i tillegg til litt andre butikker enn de store kjedene.

Brooklyn er alltid å anbefale, litt annerledes enn Manhattan.
Mye bra restauranter og caféer, i tillegg til litt andre butikker enn de store kjedene.

Brooklyn er jo gigantisk, så kanskje du bør være litt mer spesifikk ;) Vet ikke hvordan hotellene er, men kan anbefale ett par nabolag i Brooklyn;

- Williamsburg har mange trendy cafeer, coffeshops, resturanter og barer. Veldig sjamerene nabolag. Stikk innom Brooklyn Brewery vist du er her. Greit å komme til og fra Manhatten med L-train, eventuelt ferge.
- DUMBO(Down Under Manhatten Bridge Overpass) har en del koselige gater som er brosteinsbelagte. Fantastisk utsikt mot Manhatten Skyline. Ett par resturanter å anbefale: The River Cafe og Grimaldis Pizza. Går flere subwaylinjer her+båt. Ellers så kan man jo ta en spasertur over Brooklyn Bridge
- Downtown Brooklyn: Ligger litt lengre bort fra Manhatten enn de overnevnte, men der går maaaange Subway linjer her. I nærheten finner du Prospect Park som er Brooklyns svar på Central park. Brooklyn Nets spiller sine hjemmekamper på Barclays center som ligger her. Prisnivået på mat er betydelig lavere enn inne i de typiske turitsfellene inne på Manhatten. Kan anbefale Cheese Cake på den orginale Juniors. Du finner også en av de bedre Gospel Musikk kirkene her: Brooklyn Tabernacle.

Hvordan hotellstandarden er i områdene vet jeg ikke. Men disse tre områdene er verdt å få med seg når man har gjort unnde obligatoriske tingene på Manhatten.

Last edited:

Ca en måned igjen til NY-tur, og på leting etter litt generelle restaurant-tips. Er bare på langweekend med fruen, og en av kveldene har vi bestilt billetter til teater så er uansett begrenset med tid som skal tilbringes på restaurant, men skal det planlegges så skal det planlegges.

- "Må" en bestille bord når en skal ut å spise middag? Tenker at med så mange spisesteder er det alltid noen som har plass, og skal en eks ha noe så generelt som Steakhouse så burde det vel være mulig å oppdrive på kort varsel, eller tar jeg helt feil?!
- Er det vanlig med bordbestilling til lunch? Her kan en jo ha havnet totalt annet sted i løpet av dagen enn det en trodde på forhånd.
- Er det normalt å dra halve byen rundt for å havne på en restaurant en er tipset om? I mitt tilfelle bor vi Midtown, men fra NY-2011 tråden var det et tips om Restauranten Spice Market i Meatpacker District som virkelig så ut til å være spot-on.

Til slutt, mer konkret. Noen som har tips om tapas-inspirerte restauranter, gjerne Midtown men åpen for mye. Rouge Tomate så også spennende og nyskapende ut, men ikke sikker på at fruen er like overbevist og det blir nok i beste fall lunch, noen erfaringer?

Ca en måned igjen til NY-tur, og på leting etter litt generelle restaurant-tips. Er bare på langweekend med fruen, og en av kveldene har vi bestilt billetter til teater så er uansett begrenset med tid som skal tilbringes på restaurant, men skal det planlegges så skal det planlegges.

- "Må" en bestille bord når en skal ut å spise middag? Tenker at med så mange spisesteder er det alltid noen som har plass, og skal en eks ha noe så generelt som Steakhouse så burde det vel være mulig å oppdrive på kort varsel, eller tar jeg helt feil?!
- Er det normalt å dra halve byen rundt for å havne på en restaurant en er tipset om? I mitt tilfelle bor vi Midtown, men fra NY-2011 tråden var det et tips om Restauranten Spice Market i Meatpacker District som virkelig så ut til å være spot-on.

Reserverte aldri bord på forhånd da vi var i NYC, og fikk som regel alltid plass. Dette var i juni. Vi dro etter oppfordring til Little Italy for middag, og var ganske fornøyd der - god mat til overkommelig pris. Kanskje litt langt unna hvis dere insisterer på å ikke forlate Midtown dog.

Back