• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Neste fly til WF

Re: Neste fly til WF.

Er dette en Q? Fløy med den for et par timer siden og når jeg tenker meg
om så var det relativt stille...

Regner med du snakker om WIV'en på 631 idag.
WIV skal ikke være noen Q, men bare en god gammel -100. Tror ikke -100 ble levert som Q. WIV'en har hvite bulkheads i kabinen i motsetning til søsknene sine som har ett trivligere brunskjær.
Har aldri vært pax i WIV så skal ikke mene noe om støy. Fremme er det ingen forskjell.

For å spore av litt helt på slutten, du skulle heller flydd i går morges :-D, men vi får ha det tilgode.

I går morges fløy jeg selv og ferien startet først i dag dessverre :)

WIV støyet mindre innvendig, mener jeg ikke la merke til den høye lyden man ellers hører av interiør/plater/lokk/etc som vibrerer kraftig pga proppen... :) eller var jeg bare kjempetrøtt på pysjamas-flyet?

Ta det helt med ro. -200'ene kommer tilbake. Skal bare en liten tur over dammen og bli oppgradert.

De måtte bare over på Canadas register så lenge, sa en klok person på bakeriet i dag, Mr. -103 :)

Det skulle reist for en stund siden, men det har blitt noen forsinkelser.

Fordi maskinene skal fikses og trikses på av kanadisk personell, i Canada, med kanadiske sertifikater, som ikke har lov til å føre fly med norsk registrering.

Q400 nr. 8 LN-WDL SN4392 Beregner avgang fra Toronto imorgen (6.) kl 1300. Flys via Goose og Reykjavik! Skal etter planen lande på Torp kl 1625 på Lørdag.

Blir spennende og se hvor Q200 flyene blir brukt hen i da de kommer inn i produksjon :)

Tipper en del på Kortbanenettet i Nord Norge og enkelte av de rutene som det flyr -300 på den dag i dag..:)

Blir spennende og se hvor Q200 flyene blir brukt hen i da de kommer inn i produksjon :)

Tipper en del på Kortbanenettet i Nord Norge og enkelte av de rutene som det flyr -300 på den dag i dag..:)

De skal inn på kortbanenettet ja..
Da er det bare å se etter de største smilene på crewet , så skjønner en hvem som flyr de / kontra 100 serien :)

Etter det jeg har hørt er det hvertfall én som mer eller mindre fast skal flys ut fra TOS. Dette blir godsaker! :)

Back