Det er vanlig å installere 'ferry tanks' ( http://www.turtlepac.com/en/photo-gallery/aircraft-ferry-tanks.html ) der det er problemer med rekkevidden. Veldig vanlig, spesielt når man må ha fly over Stillehavet. Litt kortere avstander over Atlanteren, så der klarer nok Dash'en seg uten slike.
Se gjerne første sesong av Ice Pilots NWT hvor de ferger et par vannbombere fra Canada til Tyrkia med slike. Denne boken er også svært artig og omhandler ferry flights med ekstra tanker. Mange gode historier.
Wideroe DH8B LN-WSB (440), still wearing C-GLUF, was ferried from Eindhoven to Sandefjord on 17/2 after painting.
Mysteriet løst ...
Mysteriet løst ...
Wideroe DH8B LN-WSB (440), still wearing C-GLUF, was ferried from Eindhoven to Sandefjord on 17/2 after painting.
Betyr det at WSB vil være synlig på flightradar24.com?
Han fant den infoen her..., men ettersom det Flightradar24.com sier så er ingen Dash synlig på radaren.
http://www.skyliner-aviation.de/regdb.main?LC=nav4&page=4
Hvorfor velger man ikke å ha transponderen på? Hva er fordelene og evt ulempene?