Nå ska'rre kjøpes fly!!

Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!

moderator

Ja, egentlig burde tråden vært splittet i minst 3 forskjellige tema, men det er lettere sagt enn gjort å få nøstet opp i da mange poster handler om mye forskjellig, og ikke har vi hatt tid heller. Så får heller tråden stå som et eksempel på hva som skjer når det ikke modereres fra starten av......enkelte her har jo talt for mindre moderering på forumet :rolleyes:

Og fortsett gjerne med kranglingen, men dropp personangrepene selv om dere er uenige

moderator
Er enig med Someone, selvom jeg selv kom til det ...undskyld
hilsen
Ole:(

Hvor raskt ser en for seg at dette kan skje?
Blir det nye fly med sky-interiør eller lett brukte?

Det ble vel også sagt høyere opp at 700 'ene var brukte og -800'ene kom fra fabrikken.. ;)

Om 800'ene er Sky kommer vel an på hvilke leveringsslots de eventuelt overtar ..

Hvorfor det? Hvorfor ikke gå for enten 737 eller320? Hvorfor skal CPH ha en annen type enn OSL og ARN?

Det ble vel også sagt høyere opp at 700 'ene var brukte og -800'ene kom fra fabrikken.. ;)

Om 800'ene er Sky kommer vel an på hvilke leveringsslots de eventuelt overtar ..

Hvor sent før leveranse kan man endre spec på flyene?

P.S. regner med at uansett hvor sent, så kan man det senere på Airbus :-)

Er det andre seter i fly med Sky-interiør?

Altså enda mykere enn de kjempemyke og deilige setene man finner i de fleste nye fly? Dvs er det noe positivt i fht passasjerkomfort?

Er det andre seter i fly med Sky-interiør?

Altså enda mykere enn de kjempemyke og deilige setene man finner i de fleste nye fly? Dvs er det noe positivt i fht passasjerkomfort?

Seter er fremdeles "Customer spesificated" så det er opptil flyselskapet - fra det absolutte desiderte lavmål - SAS LN-RRG via Recaro krakkene som det vel er delte meninger om (personlig liker jeg dem) til Alaskas Skinnseter som er min personlig favoritt...)

Bare å vente i spenning altså. LN-RRG, er det den med de lyseblå skinnsetene?

Synes noen av de tynneste nye benkene er altfor harde på 2-3 timer turer eller lenger.

Bare å vente i spenning altså. LN-RRG, er det den med de lyseblå skinnsetene?

Synes noen av de tynneste nye benkene er altfor harde på 2-3 timer turer eller lenger.

Ja det er den...del av SAS sitt "We hate our Customers Program" (if not we would never ever even have thought of operating this configuration)...when you sit down it feels like you got slapped in the face (hard)

Jeg har ikke noen datoer eller noe, men så vidt jeg har forstått er dette noe som skal skje raskt. SAS har skrog-ID på alle flyene som skal overtas, så alt er klappet og klart for gjennomføring så fort som mulig. Men "så fort som mulig" betyr sikkert minst et års tid.

Seter er fremdeles "Customer spesificated" så det er opptil flyselskapet - fra det absolutte desiderte lavmål - SAS LN-RRG via Recaro krakkene som det vel er delte meninger om (personlig liker jeg dem) til Alaskas Skinnseter som er min personlig favoritt...)

Ja det er den...del av SAS sitt "We hate our Customers Program" (if not we would never ever even have thought of operating this configuration)...when you sit down it feels like you got slapped in the face (hard)

Jeje, disse setene er i RRF og RRE også. På tide å skifte ut setene for flyene er jo ellers nye og flotte.

Kort kommentar.
LN-RRE,RRF og RRG er levert med Air Europa interiør, og skal med tiden bygges om. Men det vil bli gjort først ved tungt vedlikehold og detta skal ut uansett.
De ble levert slik da SAS tok over leverings slottene og det var for sent å nedre interiør.
Jeg personlig HATER disse flyene, og tror jeg har de fleste i kabinen med meg. De er levert med galley som overhodet ikke er tilpasset SAS utstyr, service opplegg eller praktisk gjennomføring av flyvning. Funker sikkert godt for Air Europa, men ikke for SAS.

Är inte gången smalare också? Har för mig att en norsk steward hem ifrån NRT sa det.

Dette ble uttalt av crew på en flyvning jeg hadde med ex-Air Europafly LPA-OSL i januar: "Dette er et fly med EKSTREMT smal midtgang, ikke opphold dere unødvendig i midtgangen". Jeg merket ikke at midtgangen var spesielt smal, men den er kanskje det?

Back