Nå ska'rre kjøpes fly!!

Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!

Dette ble uttalt av crew på en flyvning jeg hadde med ex-Air Europafly LPA-OSL i januar: "Dette er et fly med EKSTREMT smal midtgang, ikke opphold dere unødvendig i midtgangen". Jeg merket ikke at midtgangen var spesielt smal, men den er kanskje det?

Det må jo bety bredere seter?

Hvordan er det med kravene om bredde på midtgang i hennhold til sikkeheten ved en evakuering? Med så ekstremt smale midtganger og kraftig overvektige folk må det være en sikkerhetsfaktor?

Siden setene er så j***** trange, skulle man tro midtgangen var bred som en motorvei ....

Men så lenge de får trallene ned midtgangen, bør det ikke være problemer for vanlige dødelige ..

Siden setene er så j***** trange, skulle man tro midtgangen var bred som en motorvei ....

Men så lenge de får trallene ned midtgangen, bør det ikke være problemer for vanlige dødelige ..

Hvordan kan det fysisk sett være en kombinasjon av trange seter og smal midtgang...? Jeg får det ikke til å stemme helt, eller er det en halvmeter mellom A/F setene og veggen...?

Hvordan kan det fysisk sett være en kombinasjon av trange seter og smal midtgang...? Jeg får det ikke til å stemme helt, eller er det en halvmeter mellom A/F setene og veggen...?

Elementert Watson - sannheten er gangen ikke er noe trangere, men setene er så ukomfortable at folk velger å stå i midtgangen.....

Hvordan kan det fysisk sett være en kombinasjon av trange seter og smal midtgang...? Jeg får det ikke til å stemme helt,

Ikke vet jeg .. men at setene er unormalt smale har jeg ved selvsitt registrert ....

Har ikke setene mer "fyll" på sidene, slik at det både blir mindre plass til rompa og smalere midtgang?

Det stemmer at setene er plassert lengre ut fra veggen, derfor trangere midtgang. Verst er det på LN-RRA og LN-RRB. I det nye interiøet som er på vei skal dette problemet bli løst, visstnok.

Det stemmer at setene er plassert lengre ut fra veggen, derfor trangere midtgang. Verst er det på LN-RRA og LN-RRB. I det nye interiøet som er på vei skal dette problemet bli løst, visstnok.

Skal SAS få nytt interiør? Hmmm... Det har godt meg hus forbi, Noe som har litt info om hvordan de nye setene blir? Kansje SAS kan komme opp med noe i sine Griser som kan måle seg med comforten til DY i deres NG fly med recarosetene.

Skal SAS få nytt interiør? Hmmm... Det har godt meg hus forbi, Noe som har litt info om hvordan de nye setene blir? Kansje SAS kan komme opp med noe i sine Griser som kan måle seg med comforten til DY i deres NG fly med recarosetene.

Er nok ikke tatt noen beslutning når det gjelder seter ennå, men alle NG skal med tiden få likt interiør. Starter som nevnt tidligere med Air Europa-maskinene, og det trengs ;)

Er nok ikke tatt noen beslutning når det gjelder seter ennå, men alle NG skal med tiden få likt interiør. Starter som nevnt tidligere med Air Europa-maskinene, og det trengs ;)

Nice!!! Nye fly. Nytt interiør... Genialt!

Er det stort sett seter som skal byttes, eller er det mer omfattende ombygging på gang?

Air Europa-setene er veldig store og klumpete - og dette vil jeg tro får konsekvenser for benplass, bredde og midtgang.

Hvis Air Europa-setene byttes ut med seter tilsvarende de nyeste 73W, så er det god nok "ombygging". Disse er (etter min mening) bedre enn visse harde recaro-seter som mange prater så varmt om.

Jeg ser at det er svært blandende opplevelser over Recaro sine seter, og noen tror nok at recaroseter (som noen skriver:-) ) er en type flyseter, og intet annet... Og det er jo også delvis riktig. Men Recaro er en utmerket og faglig dyktig leverandør av stoler, til både biler, yrkeskjøretøy, båter, fly m.m. Og et av Recaro`s viktige poeng, er at man hele tiden har med seg både ortopeder og fysioterapeuter under konstruksjon/design. Altså tenker man faktisk ganske mye på den mennesklige anatomi, enten man liker det eller ei. Man bestreber seg på å tilpasse setet kroppen, i stedet for at mennesket skal tilpasse sin kropp til setet - noe som svært ofte kan medføre kroppslig plage. Selvsagt er vi alle utstyrt med forskjellig størrelse kropp, forskjellig oppfatning av hva som er behagelig, osv osv. Noen liker harde seter, andre myke. Ut i fra et medisinsk synspunkt så er Recaro sine seter svært så gode, og jeg kan sitte ganske lenge i et Recaro sete før jeg blir sliten, selv med en brukket rygg. Joda, de kan virke svært harde i begynnelsen - men etter noen timer merker man at det faktisk har noe for seg... Det var nå bare min mening, andre føler det sikkert anderledes.

H

Det er også Recaro-stoler som brukes som 'reservebenk' på flere av stadionene i England. Se nøye etter neste gang det er kamp på TV.

De setene til "reservebenken" er ikke akkurat av billigste sort, de hadde nok ikke hatt råd til å utstyre hele stadion med dem.

Merkelig nok leverer ikke Recaro seter til busser, om de leverer til tog vet jeg ikke, men jeg tror ikke det.

Selv liker jeg faste og litt harde seter, men jeg synes de Recaro setene som DY bruker, er litt i hardeste laget. I januar hadde jeg den aller nyeste med Sky interiør, den ene onsdagen, og den neste en av de aller eldste 733, jeg synes jeg satt like bra i de gamle stolene, men jeg satt på 1f i 733 så setet var litt trangere en normalt. Det jeg derimot savner på Recaro stolene er mulighet til å legge setene lenger ned, prøvde å sove på veg hjem fra London i Sky maskinen, men klarte det ikke, ble derfor sittende og studere intertiøret istedet. kom pluttselig på at det skulle være stillere i Sky maskinene, og ja det er kanskje litt stillere, når man husker på å sammenlikne (hadde 25A både til og fra London så jeg fikk godt grunnlag for sammenlikningen) Hadde jeg eid SAS så hadde jeg valgt Sky interiør hvis mulig, men ikke på død og liv, og jeg hadde valgt Recaro stoler, det er i alle fall ikke feil, og benplassen blir god og/eller man kan ha flere seter.

Luftfartstilsynet 18.03.2011:

2011/01140-3
Dok.dato: 17032011
Arkivkode: 502
Grad: U 0

Uoff: I
Fra: Arntzen de Besche Advokatfirma
Sak: LN-RPO - registrering av luftfart�y
Dok: LN-RPO - Registration of MSN 30467 - Reserved registration

Saksansv: D / JA / HSA
Saksbeh: D / JA / AES