• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nå må SAS skjerpe seg!

Replying to Topic 'Nå må SAS skjerpe seg!'

Originally posted by Superhai

Svenskene sine 737 har vært trangere enn SAS Braathens. Det gjelder også -600...

...men så er det jo stort sett billigere å fly i Sverige, så da er det vel greit...;) :D

Originally posted by P.A. VIKING
192 seter er nok et villspor, men RolfL kan det være at man har begynnt å montere flere toaletter ? men beholdt ant. seterader ? -800'n skulle jo få noen flere toa .

Ja, 192 seter är ju helt felaktigt. Fakta är att 4 maskiner byggs om, LN-RPN som tidigare var i Euro-version 150 seter och LN-RRK/LN-RRS/LN-RRW som tidigare hade 179 seter. Dessa fyra får nu 186 seter. Tidigare hade LN-RPN 3 toiletter, de andra 2 stycken, alla fyra får nu 3 toiletter.

Med andre ord blir det like trangt som hos Sterling og Ryanair ombord?

Men Sterling og SAS vil vel fortsatt tillate at setene lenes tilbake pluss at maskinene ikke mister gardin/skjermene...

Originally posted by EB

Men Sterling og SAS vil vel fortsatt tillate at setene lenes tilbake pluss at maskinene ikke mister gardin/skjermene...

La oss da håpe det....men enda trangere enn hos Ryanair blir det jo for den som sitter bak deg....:(

Originally posted by Hurum

Originally posted by EB

La oss da håpe det....men enda trangere enn hos Ryanair blir det jo for den som sitter bak deg....:(

Når det er så trangt som det kan være i enkelte tilfeller så er det ikke en udelt positiv ting at man kan lene setene tilbake.... Da foretrekker jeg heller Ryanairs løsning.

Originally posted by TOS

Originally posted by Hurum

Originally posted by EB

Når det er så trangt som det kan være i enkelte tilfeller så er det ikke en udelt positiv ting at man kan lene setene tilbake.... Da foretrekker jeg heller Ryanairs løsning.
Mitt poeng også!

Enig..men det finnes avganger hvor det ikke sitter noen bak deg - da er det jo greit å ha valget. Hvordan et fullt fly skal ha innvirkning på gardinene er noe jeg ikke skjønner...

Originally posted by EB

Enig..men det finnes avganger hvor det ikke sitter noen bak deg - da er det jo greit å ha valget. Hvordan et fullt fly skal ha innvirkning på gardinene er noe jeg ikke skjønner...
Ingen som har nevnt gardinene...bortsett fra deg.

Men med kabinfaktoren Ryanir har så er sjansen VELDIG stor for at det sitter noen bak deg!

Originally posted by EB

Jeg er enig i at det kan være fint å ha et valg, men jeg tror ikke så mange ser etter om det sitter noen bak seg før de legger ned stolen.....

Når det gjelder hvor trange flyene føles er vel relatert til både antall seter og type seter. Er det noen som kan gi meg en vurdering av SAS med 186 seter og Ryanair (med 189? seter)?

Jeg synes dette er en "no brainer"! Er man kun opptatt av at det skal være billigere og billigere blir det trangt! :lol

Originally posted by Boeingflyer

Jeg synes dette er en "no brainer"! Er man kun opptatt av at det skal være billigere og billigere blir det trangt! :lol

Nettopp! Og de passasjerene som oftest klager mest høylydt over trangere fly, er de som skal ha billetten billigst mulig... gjerne gratis om det er mulig ;)

Veldig bra poeng fra Boeingflyer...:up:

Stiller meg i køen bak Boeingflyer og Raskefot...

Kan noen pls forklare meg hvorfor så mange hardnakket tror at man skal få russisk kaviar for prisen av peanuts?

For noen år tilbake forsto de fleste at pris hadde sammenheng med kvalitet, med unntak av visse opphaussede motemerkevarer.

Enten er "konsumentene" blitt dummere, eller så er "leverandørene" blitt smartere.

Blir nesten spyferdig av denne prisnedoverspiralen, jeg. :skep

Back