Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Eller du kan be vinmonopolet bestille det. Utrolig hva de kan.
Når jeg ser hva enkelte leverer inn av kofferter og bager så blir jeg ikke overrasket over at noe av det rett og slett går i oppløsning under transport... virker som om enkelte ikke tenker over hva slags behandling innsjekket bagasje får....
Men ja, også litt overrasket over at moderne teknologi ikke har gjort sitt inntog i større skala enda. Muligens straffen for å miste bagasje ikke er stor nok for selskapene?
Hva skjer hvis "hoved-tag'en" faller av, og du har kofferten full av de små? Klarer systemet å fange opp den riktige?
.
Det er jo bare å scanne til du finner en som 'svarer'. Datoen er jo innbakt i koden.
Ja, jeg vet det, men klarer systemet å scanne en koffert så raskt at den alltid finner den riktige når kofferten ruller forbi scannerne?
Det er en ting jeg har lurt på i den forbindelse - var så heldig å mangle en bag etter flight Stavanger-Oslo-Trondheim nå i påska. Meldte den tapt naturligvis, og så spurte jeg damen bak disken om hun visste hvor den var. Egentlig for å vurdere å vente på flyplassen på neste fly eller ei.. Hun forklarte at hun ikke visste hvor den var, men at hun kunne se at den IKKE var med neste fly i alle fall (et som takset mot avgang på OSL).
Så mitt spørsmål: hvor "ofte" blir kofferten scannet på den turen? Hvor nøyaktig plassering kjenner man til? Jeg er jo såpass teknologioptimist at jeg synes jeg kunne fått en automatisk melding i appen hvis flyselskapet vet at kofferten min ikke er med, og hvilket fly den vil komme med osv...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.