My bags are packed, and I'm ready to go.....

Det kan jo være at man er inne på noe.

Det er jo mulig å ta toget til Paris... Og de har vel første klasse også...

S

Jeg tror at Martin har lest litt for mye Flyertalk og kjoept seg BAH-DOH-BAH med BA, First ene veien, Club andre. Problemet er vel at han maa via LHR og helt net til BAH paa kjipklasse...

BAH-DOH-BAH er den billigste maaten aa reise BA F og C. Sist gang jeg sjekka rundt 3K norske t/r

Jeg tror at Martin har lest litt for mye Flyertalk og kjoept seg BAH-DOH-BAH med BA, First ene veien, Club andre. Problemet er vel at han maa via LHR og helt net til BAH paa kjipklasse...

BAH-DOH-BAH er den billigste maaten aa reise BA F og C. Sist gang jeg sjekka rundt 3K norske t/r

Blir vel feil siden han sier nytt selskap. Han har jo reist med BA foer..

Blir vel feil siden han sier nytt selskap. Han har jo reist med BA foer..

Logisk tenkt ;) Siden jeg flyr BA ned til LHR i morgen, så spiller det strengt tatt ingen rolle om jeg har flydd dem før eller ikke.. De ville da ikke vært et nytt selskap for meg på onsdag..

Forøvrig gøy å titte innom setekartet på nettinnsjekken.. Maaaaasse ledige seter fremdeles.. Er det bare lavt belegg, eller få som sjekker inn på nett?

Med avreise fra LON onsdag morgen (tidligst) og siden du skal rekke SK344 til TRD fredag 13:00 må du enten fly til OSL igjen med SK eller BA sin morgenmaskin fredag. Hvis vi utelukker europeisk destinasjon siden det er snakk om First, må dette være et sted i Midt-Østen eller Afrika (nord) der du får et døgn før nattflyvning og grytidlig ankomst på LHR fredag, men tviler sterkt på at du gidder betale dyr billett for et døgn på sluttdestinasjon (hvis du ikke har en sponsor eller blitt nyrik)...

Derfor er jeg overbevist om at dette dreier seg om tog til BRU eller PAR med Eurostar som lansert i en tidligere post. Fant billetter på First (eller Business Premier som det offisielt heter) til under €200 LON-BRU. Jeg tipper dermed BRU og retur med SN eller SK torsdag kveld, evt. SN fredag morgen slik at du rekker SK344.

Ok, ok... E.N. var farlig nær..

23/09-2008: BA763 OSL-LHR, Euro Traveller
-Tilbringer natten på Park Inn, Hyde Park..

24/09-2008: First Great Western, avgang fra Paddington klokken 12:15, ankomst Cardiff, klokken 14:24
-Tilbringer natten på Park Plaza.

25/09-2008: First Great Western, avgang fra Cardiff klokken 12:25, ankomst London Paddington klokken 14:33.
BA770, LHR-OSL, Club Europe.

Togbillettene er av typen First Advance Single, som gir sete i First Class (og til og med loungetilgang på Paddington og i Cardiff), og koster tilsammen den nette sun av £57, tur/retur.. Satser på en liten time i London på torsdagen, før jeg stikker ut til LHR i god tid, for å teste loungen..

I følge Wikipedia snakkes walisisk av ove en halv million, og har offisiel status som språk i Wales, selv om jeg regner med at det går bra med engelsk der og.. Så selv om de strengt tatt ikke går rundt og snakker det språket, så har de allikevel et sptråk jeg ikke skjønner bæret av..

Aner ikke så mye om byen Cardiff, men skal ikke være der lenger enn at jeg ikke rekker å kjede meg ihjel.. Ble som nevnt litt spontanbestemt, og hadde et par alternativer, et som bl.a. involverte både nytt flyselskap, og ny flytype, men det endte opp med Cardiff (som forøvrig ikke har direkteruter med fly til noen av LON-flyplassene..). Mye av hensikten med turen, er forøvrig å ikke være hjemme førstkommende onsdag (ikke spør hvorfor.. har bare blitt en slags tradisjon..).

Var dog moro å følge med på denne tråden.. Regnet med at ordet "First" ville bli misforstått :D

Jeg var i Cardiff for to år siden og hadde stor glede av det. Du bør få med deg Cardiff Castle, nasjonalmuseet var også bra. Ellers er vel ikke First Class på togene i Storbritannia så mye å skryte av (med noen unntak). Tok selv First TransPennine Express i dag! God tur!

Ellers er vel ikke First Class på togene i Storbritannia så mye å skryte av (med noen unntak). Tok selv First TransPennine Express i dag! God tur!

Jeg regner nok med at First på et tog, ikke er som First i nesa på en jumbo.. Men begge produktene heter det samme, og det var nok til at denne tråden ble bra underholdning for meg ^_^

Ja, First Class kan i verste fall bety en litt bredere stol - og det er det. Men opplegget for din rute er nok mye bedre.

Fra loungene på T5 er det flott utsikt til rullebanene, en syd-lounge og en nord-lounge så det er bare å velge om man vil se landinger eller avganger. Evt. ta en tur i begge dersom du har god tid.

Have fun, Martin.

Forøvrig gøy å titte innom setekartet på nettinnsjekken.. Maaaaasse ledige seter fremdeles.. Er det bare lavt belegg, eller få som sjekker inn på nett?

Alltid godt belegg på 763, men pleier å være masse ledig frem til innsjekk starter. Så sjekker man inn på internett er man så og si garanteret den plassen man vil ha :)

Du bør prøve å få kommet deg inn på fotballstadionen;)
Hvis ikke anbefaler jeg en tur ned til Bay området(tror det heter noe sånn, 20 min å gå fra slottet), fint område med noen resturanter med en norsk kirke.
Markedet er det ikke vits å hoppe innom, med mindre du interesserer deg for slikt da vel og merke.
Ellers er Cardiff en helt grei by, var der på en dagstur på våren engang;)

Da var en på vei. Fikk kommet meg ned til OSL, satte bilen på jobben. Og tuslet opp til terminalen.

Fant en automat, dyttet inn BA-kortet (som dessverre er blått..). Bekreftet at jeg ville beholde 10F, og så samtidig at noen hadde satt seg på 10D.. La oss satse på at ingen velger 10E frivillig, hvertfall.. Stod tiolfeldigvis ved side av to karer som skulle til USA, og holdt på å legge inn addressen for hvor de skulle bo... "..stat?? err'e Michigan, eller?? unnskyld? vet du hvilken stat New York ligger i??"

Stod snaue fem minutter i kø, før kofferten fikk en lapp på seg, og forsvant.. Det gikk kjapt gjennom security, uten en lyd.. Sitter nå ved gate 50, og konstanteret at Airbusen er på plass, og at de tre kvinnelige medlemmene av besetningen ser hyggelige ut..

Last edited:
Back