BSSW
Browncoat
Da jeg var i Lisboa i oktober så ble det en tur innom Museu do Ar et lite stykke utenfor byen.
Var der søndag 26/10, samme søndagen som klokka ble stillt.....
Hadde satt mobilen til å vekke meg kl 0800 lokal tid, men siden mobilen fremdeles var på sommertid så ble man da altså vekket 1 time før....! Etter frokost så gikk turen med undergrunnen til Oriente og tog, i 20 min, til Alverca hvor man da ankom ca kl 0940.
Bilde av Oriente stasjonen
Da jeg kom til Alverca så hadde ikke museet åpnet enda, så jeg ble gående litt frem og tilbake å vente til de skulle åpne. Det var noen få som var ute og trimmet på den tiden, og temperaturen hadde vel allerede da kommet opp i rundt 20 grader.
Omsider så åpnet museet og man kunne komme seg inn. Hadde tenkt å betale, men fikk beskjed om at det ikke kostet noe så tidlig på dagen
Her er det noen bilder fra Alverca. Informasjonen kommer over hvert bilde
Vought A-7 Corsair II
Douglas DC-6 Modell
Rolando De Oliveira 'Nikus' miniplane
Cessna T-37 "Tweety Bird"
Her er 1 av 2 motorer til "Tweety Bird"
Cockpit panel til F-84G
Caudron G-3
Douglas C-47 Dakota (DC-3) Modell
TAP B747. Denne modellen kan man se inn. Man klarer å se plexi-glasset på høyre side av kroppen.
Spitfire Mk IX
GE J85-GE-5A. Motor til F-5/T-38
Gearbox og rotorhode til ukjent helikopter
Jodel D9. Reg: CS-AXA
Northrop T-38 "Talon"
Hirth Grunau Baby II B
To be continued....
Var der søndag 26/10, samme søndagen som klokka ble stillt.....
Hadde satt mobilen til å vekke meg kl 0800 lokal tid, men siden mobilen fremdeles var på sommertid så ble man da altså vekket 1 time før....! Etter frokost så gikk turen med undergrunnen til Oriente og tog, i 20 min, til Alverca hvor man da ankom ca kl 0940.
Bilde av Oriente stasjonen

Da jeg kom til Alverca så hadde ikke museet åpnet enda, så jeg ble gående litt frem og tilbake å vente til de skulle åpne. Det var noen få som var ute og trimmet på den tiden, og temperaturen hadde vel allerede da kommet opp i rundt 20 grader.
Omsider så åpnet museet og man kunne komme seg inn. Hadde tenkt å betale, men fikk beskjed om at det ikke kostet noe så tidlig på dagen

Her er det noen bilder fra Alverca. Informasjonen kommer over hvert bilde
Vought A-7 Corsair II

Douglas DC-6 Modell

Rolando De Oliveira 'Nikus' miniplane

Cessna T-37 "Tweety Bird"

Her er 1 av 2 motorer til "Tweety Bird"

Cockpit panel til F-84G

Caudron G-3

Douglas C-47 Dakota (DC-3) Modell

TAP B747. Denne modellen kan man se inn. Man klarer å se plexi-glasset på høyre side av kroppen.

Spitfire Mk IX

GE J85-GE-5A. Motor til F-5/T-38

Gearbox og rotorhode til ukjent helikopter

Jodel D9. Reg: CS-AXA

Northrop T-38 "Talon"

Hirth Grunau Baby II B

To be continued....