Mulig skandale, ikke Champis eco extra?

Hvilke...?

Skal man tippe sparetiltak, og minimalt til det bedre? Bortsett fra 100% poeng i alle klasser, kan jeg ikke huske sist SAS hadde en produktforbedring.

Forøvrig synes jeg 80% av amenity-kitet er uinteressant, men øreplugger og ansiktsmaske er kjekt å få.

Endringene på eco extra fra vinterprogrammet vil være relativt små, men forhåpentlig noe som den enkelte passasjer merker godt.
Jeg har selv vært med på å ta dette frem, og teste opplegget.
Min personlige mening er at det er en forbedring, og økt fokus på eco extra. Håper passasjerer vil være fornøyde også når dette rulles ut.
Hva endringene går på, kan ikke jeg si. Dette må komme fra comercial/inlight før man presenterer dette på et åpent forum.

Endringene på eco extra fra vinterprogrammet vil være relativt små, men forhåpentlig noe som den enkelte passasjer merker godt.
Jeg har selv vært med på å ta dette frem, og teste opplegget.
Min personlige mening er at det er en forbedring, og økt fokus på eco extra. Håper passasjerer vil være fornøyde også når dette rulles ut.
Hva endringene går på, kan ikke jeg si. Dette må komme fra comercial/inlight før man presenterer dette på et åpent forum.

Er det bare endringer på eco extra det er snakk om, eller vil det presenteres endringer i business også?

Det blir endringer på economy og eco.xtra. i denne omgang.
Service opplegget på business er under evaluering og endel endringer vil komme, men først litt senere.
Årsaken til at det er eco og extra som nå får en endring er at de små mineralvannsboksene vi nå bruker går ut av produksjon, vi måtte derfor få til en ny last, og logistikk. Da var det også greit å gå gjennom hele opplegget.
Derfor blir det nå endringer i de to bakerste klassene.
Men som sagt, vil bli endringer (til det bedre etter min mening) også på business.

Årsaken til at det er eco og extra som nå får en endring er at de små mineralvannsboksene vi nå bruker går ut av produksjon,

Hurra !! Det er få ting som irriterer meg mer å sitte tørst på et fly og få en slik slengt på brettet ...

Årsaken til at det er eco og extra som nå får en endring er at de små mineralvannsboksene vi nå bruker går ut av produksjon, vi måtte derfor få til en ny last, og logistikk. Da var det også greit å gå gjennom hele opplegget.

Hahaha! De er netop kommet i detailhandelen i Danmark - så helt udgået af produktion er de vel ikke?

Bare man ikke begynner med brus fra store flasker som bl.a. LH-gruppen gjør (t.o.m. i C). Det er stusselig det.

Hahaha! De er netop kommet i detailhandelen i Danmark - så helt udgået af produktion er de vel ikke?

Coca-cola, som SAS benytter har sagt at det er slutt på produksjonen i 2013 eller tidlig 2014.
Så for en gang skyld har SAS bestemt at man skal være føre var, samt at de små boksene er dyre.
De blir erstattet med "vanlige" 0,33 bokser. Vil ikke bli flasker, annet en til å ha i galley mellom serveringene.

De blir erstattet med "vanlige" 0,33 bokser. Vil ikke bli flasker, annet en til å ha i galley mellom serveringene.

Hører vel strengt tatt hjemme i en annen tråd, men; på min SK flight fra Stavanger til Oslo tirsdag kveld hadde crewet med en stor flaske vann på tralla sammen med kaffe og te, veldig bra !

Kom nettopp hjem fra en weekend-tur til London med SAS i C. Spurte om champagne på vei over, og ble gledelig overrasket da den trivelig kabinansatte trakk frem et par flasker til oss (som ble til ytterligere to før turen var omme...). Han sa at disse egentlig var til salgs, men at vi kunne få når vi hadde spurt så pent :-) Han var for øvrig kjent med kritikken og ristet lett på skuldrene av dette "sparetiltaket".

På vei hjem, derimot, var det no mercy. På spørsmål om den kvinnelige kabinansatte hadde champagne, var svaret at hun bare hadde en type musserende - som hun, etter å ha studert flasken litt, meddelt at i hvertfall IKKE var champagne. Vi takket høflig nei og tok en rom og cola i stedet.

(Sidenote: Avec-utvalget var imidlertid særs omfattende - hvor mye calvados orker man egentlig på disse korte flightene? Er det ikke bedre å priotere pre-dinner-drinkene?)

(Sidenote II: Do-trekkerne tok helt av begge veier, og tomme seter i C ble faktisk flere ganger fylt av folk som ventet på ledig toalett. Rad 1 A-C vis a vis/nær doen må jo være helt pyton? Ikke ble de sendt tilbake, og ikke ble forhenget brukt. Her har SAS mye å lære av Swiss, de er ganske strenge på dette-)

Last edited:
Hva med aa be flyvertinnene om aa dra for gardinen, samt gjoere ett hyggelig poeng av problemet?

Er stor fan av aa si ifra dersom slikt skjer. Dersom folk setter seg ned, er det langt over streken. Det samme er aa spise lunch midt i en dasskoe.

Skjer dette meg kan jeg garantere deg at jeg sier i fra

Hva med aa be flyvertinnene om aa dra for gardinen, samt gjoere ett hyggelig poeng av problemet?

Er stor fan av aa si ifra dersom slikt skjer. Dersom folk setter seg ned, er det langt over streken. Det samme er aa spise lunch midt i en dasskoe.

Skjer dette meg kan jeg garantere deg at jeg sier i fra

Enig med deg, men er litt av den beskjedne type - og hadde heller ikke lyst til å lage dårlig stemning...

Enig med deg, men er litt av den beskjedne type - og hadde heller ikke lyst til å lage dårlig stemning...

Jeg ser den, men stemningen for betalende C pax er jo allerede daarlig... ;)

"Unnskyld -- kunne du tenke deg aa flytte raevva di ut av lunchen min."

"Du, kamerat -- den dassen er reservert for oss gutta. Vennligst spaser den veien til du passerer motorene og litt til" ;)

Jeg ser den, men stemningen for betalende C pax er jo allerede daarlig... ;)

"Unnskyld -- kunne du tenke deg aa flytte raevva di ut av lunchen min."

"Du, kamerat -- den dassen er reservert for oss gutta. Vennligst spaser den veien til du passerer motorene og litt til" ;)

Jeg går for den siste varianten...:D Skikkelig fin melding!

Well, jeg modtog to emails fra SAS i dag. Problemet er løst!!

Baggrund: Jeg skrev i juni følgende på "My SAS idea":
Use the curtain!
When I am seated in Business class, I find it extremely annoying that economy class pax are using the front lavatory, or having their noisy kids running up and down the aisle.
I know it might sound a bit arrogant, but please use the curtain everytime, and do not let it be up to the mood of a random purser!

Og i dag fik jeg som nævnt følgende to emails fra SAS:

Hi Jens Fisker,

Your fantastic idea "Use the curtain!" is now launched!

Read more here: http://mysasidea.flysas.net/node/614

Thank you for helping us to get better!

My SAS Idea team
http://mysasidea.flysas.net/
og
Hi Jens Fisker,

We have looked at your idea "Use the curtain!", and we love it!

It is now “Followed by SAS”, which means that we will take a closer look
at it, and possibly make a project out of it. We are now getting started with
the business plan, the feasibility study etcetera and we'll let you know what
happens. You can follow the development here:
http://mysasidea.flysas.net/node/614

My SAS Idea team

Kan vi så tro på at samtlige pursere hos SK vil holde gardinet lukket? Vil samtlige economy-pax nu blive bedt om at benytte toiletterne bagerst i kabinen? Vil det være slut med børn, der render op og ned af gangene - foran gardinet?
Jeg har min tvivl!

Og netop nu ticker dagens tredie email ind fra SAS. Lad os bare kalde den for "Bye, bye, SAS Business"-emailen:

Hi Jens Fisker,

We have now reviewed your idea "Champagne back in business, please!", and
although it certainly is a good idea, we are unfortunately not able to take
it further at this time. You can read more here:
http://mysasidea.flysas.net/node/454

We’re always looking for new clever ideas, so please don’t get
discouraged. We need more of your bright ideas on My SAS Idea.

My SAS Idea team

Skal SAS lage et prosjekt og business plan for å bruke gardinen? Himmel og hav. Bør vel bare være å instruere kabinpersonalet vel.

w

Back