Mulig skandale, ikke Champis eco extra?

Som nevnt kun musserende i eco xtra på 907 i går, men av grei type, og heldigvis servert i skikkelig glass; champagne/musserende i plast funker ikke ! :) Må innrømme å være svak for et glass sprudlende før avgang, det må vel være mulig å få til i -xtra også, ikke måtte vente til en time etter avgang (?)
Ellers så funka optiontown her, overbooka i Y, mens det fremdeles var 6-8 ledige seter i -xtra etter avgang, fullt i biz.
En fin måte å tilbringe de 7:20 over dammen, fin servering, god mat, grei benplass, det eneste minus var at det tok over 2 timer før første måltid ble servert, til mitt reisefølge med lavt blodsukker's store fortvilelse :)

At de kutter Champers på sine europeiske bizruter er forkastelig. Med tanke på de skyhøye prisene SAS tar for disse billettene, er vel en liten flaske champis som koster dem max 15 kr i innkjøp for småpenger å regne! Cavaen koster kanskje 5 kr mindre, så at det er en stor besparelse her har jeg ingen tro på!

Hva blir det neste? Kutte brennevinet? Det koster ikke mye mindre enn champisen!

Nei dette var negativt SAS!! Håper alle støtter kampanjen på den linken som ble oppgitt lenger oppe i postene her!

BF:angry:

Hadde to stk Nicolas FRA OSL i går i en supertrang loslitt chartervariant av 738 i C. ... Heldigvis kunne man sitte sidelengs... Hva der viktigst kvaliteten på boblevann eller rene fly med benplass ??

Hadde to stk Nicolas FRA OSL i går i en supertrang loslitt chartervariant av 738 i C. ... Heldigvis kunne man sitte sidelengs... Hva der viktigst kvaliteten på boblevann eller rene fly med benplass ??

Rene fly med god benplass er uansett snart historie, så bedre å satse på noe en faktisk kan få tilbake!:p

He, he da er det bedre å sitte bak for x antall tusen og kjøpe champis.. Man sier at LH har dårligere C enn SK, sikkert i matveien, men benplassen er der ... Mat trenger man egentlig ikke i Europa... Bedre å fylle på med noen brødblingser i loungen..

At de kutter Champers på sine europeiske bizruter er forkastelig. Med tanke på de skyhøye prisene SAS tar for disse billettene, er vel en liten flaske champis som koster dem max 15 kr i innkjøp for småpenger å regne! Cavaen koster kanskje 5 kr mindre, så at det er en stor besparelse her har jeg ingen tro på!
Jeg tror indkøbsprisen for en flaske champagne er højere end 15 kr.
Hos vinforretningen Kjær & Sommerfeldt i København, koster en 1/4 fl. NF DKK99, hvilket er inklusiv moms og afgifter. Udfra denne detailpris vil jeg antage at SAS betaler cirka DKK35 netto.

Jeg tror indkøbsprisen for en flaske champagne er højere end 15 kr.
Hos vinforretningen Kjær & Sommerfeldt i København, koster en 1/4 fl. NF DKK99, hvilket er inklusiv moms og afgifter. Udfra denne detailpris vil jeg antage at SAS betaler cirka DKK35 netto.

Ja, det er nok korrekt. Pris uten avgifter ligger på 30-35 kr avhengig av kvanta man kjøper inn. Og SAS kjøper jo en del flasker av denne.

Og Reidar: Champagne burde i det minste være kompensjon for trang benplass! Bedre benplass tror jeg dessverre aldri kommer tilbake! Da er det lettere å beholde champisen!

BF:old

Man sier at LH har dårligere C enn SK, sikkert i matveien, men benplassen er der ...

LH sin har vel generelt samme pitch som SAS, om man får de nye NEK-setene vil man vel ha litt mer å gå på foran knærne.

Joda, men denne fikk ikke helt tak i reg, men noe som LN-RC? var en av de 180+ seter .

Greit nok med DY-FR standard bak hvor "Reidar" vanligvis sitter og snart går tilbake til :drunk:, snart tilbake til PMI og charter som jeg startet...:headbang, men for folk som betaler en formue for å sitte ??.... Og loslitt og skitten ...

Jeg har null grunn til å klage med mine DM miles. De hadde varm svinefilet , sikkert bedre enn LH kald mat i C.... Orket kun to champis etter ekstraordinært topp tur med OZ... Men en ren , pen NEK er i dette tilfelle mye bedre.

Mat på en kort tur til FRA ..... Hva er bedre enn pølser og brødblings i Senator....:up:

Nå ryktes det at amenity kit er i ferd med å forsvinne fra Eco Extra longhaul. Noen som vet noe mer?

Jeg hadde en langweekend i Shanghai denne helgen. Satt i Eco Extra begge veiene. I hver setelomme lå det en sammenrullet skopose! med tannbørste/tannkrem, ørepropper og bind for øynene. Dette var min første tur i Eco Extra, så jeg vet ikke hva man har fått utdelt før. Savnet lypsylen og fuktighetskremen som man får på Business.

Eco Extra kittet (samt snack/drink service) har været taget bort under sommeren på ruter til USA, hvor SAS har reduceret bemandingen. Det skal efter planen komme tilbage når vi går over til vintersæsonen. Dog kommer der til at ske ændringer i den generelle service ombord i alle serviceklasser.

Back