Mulig skandale, ikke Champis eco extra?

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
Hører rykter om at det er slutt på champis i sk eco extra over atlanteren. Noen som vet om det stemmer at den er fjernet for godt?

Som i å bli servert det før avgang? I såfall så fikk ikke jeg det 28.mai IAD-CPH i extra.

Ser dessverre ut som at det stemmer. Fra businessclass.se:
Pratade precis med en anställd och god vän på SAS som bekräftade att Champagne skall bytas ut mot musserande i ekonomi extra.

Da kan jeg trøste dere med at det fines svært mange gode musserende der ute som både slår mange av amatørchampagnene i kvalitet, samt en del av de har lurt en del gode sommelierer under blindtester.. ;)

Når der kommer til degradering av produktet extra sånn imagemessig så er det vel noe annet.

Da kan jeg trøste dere med at det fines svært mange gode musserende der ute som både slår mange av amatørchampagnene i kvalitet, samt en del av de har lurt en del gode sommelierer under blindtester.. ;)

Når der kommer til degradering av produktet extra sånn imagemessig så er det vel noe annet.

Hva blir det neste fra deg? At Lettøl er like godt som vanlig øl??? :drunk:

BF;)

Hva blir det neste fra deg? At Lettøl er like godt som vanlig øl??? :drunk:

BF;)

Alt til sin tid.. Til fet mat og akevitt passer lettoel utmerket.. Smaken er som baken ;) (faktisk anbefalt av grunderen av Noegne O)

Serioest - proev en blindtest en dag saa vil du bli litt overrasket.. Jeg er kverulant og har oedelagt kvelden for et par besserwissere med baade sprudlevann, whisky og ikke minst gin.

Synes det er greit at SAS differensierer mer mellom Economy Extra og Business, og musserende vin i Y+ er ingen katastrofe. Economy Extra har alltid vært brutalt overpriset ift. faktisk produktkvalitet (særlig innen Europa), og selv med prisreduksjonen på 35% er det i mine øyne ikke verdt å betale +/- 5000 kr for en tur/retur innen Europa med det eksisterende produktet.

Flyr enten Business eller Economy. Y+ er for op-ups ;)

Champagnen forsvinder fra Economy Extra (og Business på Europa) og erstattes med en (iflg anmeldelserne) meget god, mousserende vin. Henriot Champagne vil stadig være at finde på Business på vores langruter.

Champagnen forsvinder fra Economy Extra (og Business på Europa) og erstattes med en (iflg anmeldelserne) meget god, mousserende vin. Henriot Champagne vil stadig være at finde på Business på vores langruter.

Hvis champagnen også forsvinder på europæisk business class, så er skandalen komplet!

Må melde meg litt inn sammen med SudCaravelle her jeg altså. Smaksmessig er det da mange musserende som er minst like gode som en del av de kjipe champagnene de serverer rundt omkring. Prisen har da også gått ned i EcoExtra og da er det vel en logisk oppfølging.

Skjønner også at de vil ha enklere servering og lagring, men å fjerne det på et massivt overpriset intra europeisk business produkt syns jeg er tustete. "Ekte" Champagne er tross alt noe mange opplever som et statusprodukt.

I mine geskjefter har vi oftest hatt som leveregel at om vi må spare mat til kuene så tar vi ikke først og fremst mat fra den kua som gir mest melk.

Lol. Det er rette plassen å kutte. En av de få tingene man gleder seg til når man flyr SAS biz i Europa forsvinner. Skulle likt å visst hvor mye de egentlig sparer på dette trekket

Der skulle angiveligt være tale om Louis Perdrier Brut Excellence fra Cote d'Or.
En hel flaske (750ml) koster DKK60 i Danmark...

Latterlig hvis SAS fjerner Champagne fra Business i Europa. Trodde det var snakk om produktdifferansiering, men her er det altså snakk om produktforringelse.

Jesus Christ, dumpe Champagne på intra Euro C er ikke noe annet enn en stor tabbe fra SAS hvis dette stemmer. En imagedevaluering som man ikke kan håpe på å spare inn i kroner og øre...

LH er vel eneste Euro C som våger seg med kjipt musserende i C... og de får plenty tyn for det. Henger ikke sammen med 8-10 laken for en rundtur i C. Elendig SAS!

Poenget her er vel ikke om cava (eller annen musserende) smaker like godt eller bedre enn champange, men om dette er bra eller dårlig for produktet. De aller aller fleste vil nok si at det er dårligere for produktet da det er mindre "status" kontra Champange, noe som er forståelig.

At man fjerner champagne fra Eco+ synes jeg er ganske forståeligt. Det er trods alt et economy-produkt og ikke et business-produkt.

Men at fjerne champagne fra Business i Europa synes jeg til gengæld er en fejl. Nu tror jeg dog ikke at ret mange forretningsrejsende vælger flyselskab ud fra om der serveres champagne eller cava på C, så "katastrofen" er nok ikke så stor, men det er et helt forkert signal at sende når man samtidig tager skyhøje priser for produktet - og kæmper en hård kamp for at holde på de betalingsvillige pax.

Produktet vil blive opfattet som om det bliver nedgraderet - og det kan vel ikke være nogen god idé. Der skal ikke sælges mange C-billetter for at opveje omkostningen ved de få flasker champagne som serveres.

Hvis SAS samtidig har planer om at sænke prisen betragteligt, så vil det være en anden sag, men det er jo ikke den oplevelse man får omkring C-produktet, som man (til forskel fra flere andre selskaber) har gjort alt for kun at sælge som fuldpris og helst ikke vil sælge rabatteret på f.eks. leisure-afgange, weekender, non-flex, point-upgrade osv.

LH er vel eneste Euro C som våger seg med kjipt musserende i C... og de får plenty tyn for det. Henger ikke sammen med 8-10 laken for en rundtur i C. Elendig SAS!

Er det slik? Trodde heller ikke KLM gjorde det, hva er status på champagne hos BA og AF intra-europeisk?

Er det slik? Trodde heller ikke KLM gjorde det, hva er status på champagne hos BA og AF intra-europeisk?

BA har ihvertfall champis, selv om det hender det er litt slunkent etter besøk av meg.

Back