"Menu Pris" vs "Valgfri Pris"

Hvilke tradisjonelle nettverksselskaper bortsett fra SAS opererer med enveisprising i Europa? Det gjør vel verken AF/KL, SU, LH/LX eller BA, av dem jeg husker i farta?

Hvilke tradisjonelle nettverksselskaper bortsett fra SAS opererer med enveisprising i Europa? Det gjør vel verken AF/KL, SU, LH/LX eller BA, av dem jeg husker i farta?

Både BA og LH driver med enveisprising (på rabatterte billetter). LH gjør det ikke til/fra Norge pga en avtale med SAS, eller noe slikt. Du finner rabatterte LH enveisbilletter f.eks. fra Tyskland og til Storbritannia (har benyttet meg av dette mange ganger). BA selger også billige enveispriser (skal benytte meg av en slik om en drøy ukes tid fra OSL til LHR).

Både BA og LH driver med enveisprising (på rabatterte billetter). LH gjør det ikke til/fra Norge pga en avtale med SAS, eller noe slikt. Du finner rabatterte LH enveisbilletter f.eks. fra Tyskland og til Storbritannia (har benyttet meg av dette mange ganger). BA selger også billige enveispriser (skal benytte meg av en slik om en drøy ukes tid fra OSL til LHR).

Hmm, takk. Jeg har alltid hatt problemer med å finne enveisbilletter fra Vest-Europa til Russland (måtte ty til AB/HG eller kjøpe billetter à la LHR-ZRH-DME med LX + SVO...TOS med SK), men det har kanskje mer å gjøre med Russland enn selskapene).

I så fall er jeg meget imponert over DY sine kostnader. Med ca 7000kr pr tonn Jet-A, og et forbruk på 3 tonn (??) så blir det veldig lite igjen til å dekke fly, personell, avgifter osv.

3 Tonn tripfuel OSL-BGO er nok i drøyeste laget.

En DY -800 med 150 pax og null vind "drikker" ca 1.8 tonn på denne strekningen.

Back