• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

"Menu Pris" vs "Valgfri Pris"

Hvilke tradisjonelle nettverksselskaper bortsett fra SAS opererer med enveisprising i Europa? Det gjør vel verken AF/KL, SU, LH/LX eller BA, av dem jeg husker i farta?
 
Hvilke tradisjonelle nettverksselskaper bortsett fra SAS opererer med enveisprising i Europa? Det gjør vel verken AF/KL, SU, LH/LX eller BA, av dem jeg husker i farta?

Både BA og LH driver med enveisprising (på rabatterte billetter). LH gjør det ikke til/fra Norge pga en avtale med SAS, eller noe slikt. Du finner rabatterte LH enveisbilletter f.eks. fra Tyskland og til Storbritannia (har benyttet meg av dette mange ganger). BA selger også billige enveispriser (skal benytte meg av en slik om en drøy ukes tid fra OSL til LHR).
 
Både BA og LH driver med enveisprising (på rabatterte billetter). LH gjør det ikke til/fra Norge pga en avtale med SAS, eller noe slikt. Du finner rabatterte LH enveisbilletter f.eks. fra Tyskland og til Storbritannia (har benyttet meg av dette mange ganger). BA selger også billige enveispriser (skal benytte meg av en slik om en drøy ukes tid fra OSL til LHR).

Hmm, takk. Jeg har alltid hatt problemer med å finne enveisbilletter fra Vest-Europa til Russland (måtte ty til AB/HG eller kjøpe billetter à la LHR-ZRH-DME med LX + SVO...TOS med SK), men det har kanskje mer å gjøre med Russland enn selskapene).
 
I så fall er jeg meget imponert over DY sine kostnader. Med ca 7000kr pr tonn Jet-A, og et forbruk på 3 tonn (??) så blir det veldig lite igjen til å dekke fly, personell, avgifter osv.

3 Tonn tripfuel OSL-BGO er nok i drøyeste laget.

En DY -800 med 150 pax og null vind "drikker" ca 1.8 tonn på denne strekningen.
 
Back
Top