Fly high
ScanFlyer Gold
Jeg benyttet en fridag til en tur fra Jarlsberg til Dagali med retur med flyklubbens Piper Warrior. Jeg tok noen bilder underveis, bildekvaliteten blir så som så med énhånds fotografering i sidevind og reflekser i ruta, men jeg lar det stå til. På veien opp til Dagali ble det lite bilder, så første bilde er etter landing Dagali (de to flyene i bakgrunnen er Rally'er):
Her er Dagali sett mot øst (Tunhovdfjorden i bakgrunnen og med Numedalslågen som renner forbi flyplassen):
Dette er Sønstevann som ligger cirka vest for Dagali og cirka nord for Tinnsjøen. Det er Numedal som skimtes øst for vannet:
Gaustatoppen skiller seg lett ut i terrenget:
Dem som var opptatt av norsk politikk på 80-90-tallet, husker kanskje et sted som ble kalt "Dolkesjø". Det riktige navnet er Bolkesjø (roughly nord-øst for Notodden) og ser sånn ut:
Snart hjemme på Jarlsberg. Her flyr jeg over Skrim med Lågendalen i bakgrunnen:
Og til slutt et bilde jeg tok da jeg sto på Dagali. Flyet hadde en heading på cirka 300-320 grader, og det passerte 1/7 cirka klokka 15.30 (lokal tid). Jeg aner ikke hva slags fly dette er, men jeg vet jo at det er mange som har kunnskaper om den slags her inne:

Her er Dagali sett mot øst (Tunhovdfjorden i bakgrunnen og med Numedalslågen som renner forbi flyplassen):

Dette er Sønstevann som ligger cirka vest for Dagali og cirka nord for Tinnsjøen. Det er Numedal som skimtes øst for vannet:

Gaustatoppen skiller seg lett ut i terrenget:

Dem som var opptatt av norsk politikk på 80-90-tallet, husker kanskje et sted som ble kalt "Dolkesjø". Det riktige navnet er Bolkesjø (roughly nord-øst for Notodden) og ser sånn ut:

Snart hjemme på Jarlsberg. Her flyr jeg over Skrim med Lågendalen i bakgrunnen:

Og til slutt et bilde jeg tok da jeg sto på Dagali. Flyet hadde en heading på cirka 300-320 grader, og det passerte 1/7 cirka klokka 15.30 (lokal tid). Jeg aner ikke hva slags fly dette er, men jeg vet jo at det er mange som har kunnskaper om den slags her inne:

Last edited: