Med Fnatstadbraathen over land og hav - en rundtur!

Skal jeg være den første til å kommentere at Fnate hører på Leona Lewis?????:drunk::drunk::drunk:

Takk for turen! :colgate:

Skal jeg være den første til å kommentere at Fnate hører på Leona Lewis?????:drunk::drunk::drunk:

Takk for turen! :colgate:

Leona Lewis, Coors Light og en Grændis med extra ost... Da har du Fnatstadbraathen.

På en dårlig dag har du mye verre saker enn det. Her er det plenty av guilty pleasures å ta av.

Det var tre rader business med til sammen 5 pax. Bakover i balja så det omtrent 80% fullt ut. Jeg vurderte lenge å ikke kjøpe business, men snarere eco-comfort. Hadde jeg gjort det ville jeg spart 1400,- og fortsatt fått ledig midtsete. Men jeg ville bare fått en GT (tror) jeg, så jeg konkluderer ganske enkelt med at jeg har fått en de-luxe GT for de 1400,- kronene.

På intra-Europa er det ingen GT bak gardinen og heller ingen garanti for blokkert midtsete. Du får så mange pils/vin baki der du klarer å grine deg til (mellom BGO-AMS har jeg klart å få til tre, men da kom den siste fordi jeg var plukket ut som intervjuobjekt om service og beklaget meg over at "en-drikke-av-gangen-regelen" til KL påfører betjeningen ekstra arbeid siden jeg jo vanligvis ønsker to fingerbøll med øl på den strekningen - så da fikk jeg enda en akkurat på den flighten).

Eco og Eco+ har nøyaktig samme servering. Største forskjellen er egentlig fargen på kluten på nakkestøtten.

Uansett takk for at du tok deg tid til å dele dine opplevelser med oss. Jeg har satt stor pris på å følge oppdateringene etterhvert som de har dukket opp.

Meget bra!

Er det bare bildene, eller ser BA F litt trangt ut i forhold til LH F? Jeg mener, spesielt med veggen som skrår inn foran deg, ser det i alle fall mer begrenset ut enn den ganske åpne følelsen hos LH?

På intra-Europa er det ingen GT bak gardinen og heller ingen garanti for blokkert midtsete. Du får så mange pils/vin baki der du klarer å grine deg til (mellom BGO-AMS har jeg klart å få til tre, men da kom den siste fordi jeg var plukket ut som intervjuobjekt om service og beklaget meg over at "en-drikke-av-gangen-regelen" til KL påfører betjeningen ekstra arbeid siden jeg jo vanligvis ønsker to fingerbøll med øl på den strekningen - så da fikk jeg enda en akkurat på den flighten).

Eco og Eco+ har nøyaktig samme servering. Største forskjellen er egentlig fargen på kluten på nakkestøtten.

Uansett takk for at du tok deg tid til å dele dine opplevelser med oss. Jeg har satt stor pris på å følge oppdateringene etterhvert som de har dukket opp.

Takk for oppklaringen. Det med ledig midtsete gjaldt bare at jeg myste bakover og så at alle Eco+ setene hadde ledig midt :) Men jeg visste ikke at man ikke fikk GT

Meget bra!

Er det bare bildene, eller ser BA F litt trangt ut i forhold til LH F? Jeg mener, spesielt med veggen som skrår inn foran deg, ser det i alle fall mer begrenset ut enn den ganske åpne følelsen hos LH?

Takk skal du ha. Ja, jeg har jo aldri prøvd Lufthansa First. Generelt så er nok BA seter mer pakket inn og private, mens LH går for en åpen og luftig kabin.

De ulike nye LH First setene (de med egen seng) eller i A380 ser jo voldsomme ut på bilder.

De fleste her på forumet vil nok rangere BA First HELT nederst på stigen av Europeisk selskap. Jeg liker det fordi det er uformelt og upretensiøst. Der LH gir kaviar og champis, gir BA en blings med bacon og en halvliter Glenlivet i ølglass. Det er vel relativt beskrivende for hele opplevelsen. :)

Er det bare bildene, eller ser BA F litt trangt ut i forhold til LH F?

Ja, det virker trangere enn LH, og BA verdensmster i Europa på å pakke premium tett (ref. C-klasse på 777 med 2+4+2).

Har bare fløyet BA-747 i F (ikke 777), og der er det 14 seter i nesen. Sammenlignet var Asiana selvfølgelig romsligere med sine 10, og virket mer åpen pga. setetypen. Så vidt jeg la merke til så har BA mindre skap i nesen og bakerst i kabinen så hos BA får man en vindusrad ekstra foran og bak. Følte at jeg satt mer privat hos BA enn OZ pga. setetypen som er mer innelukket.

Har ikke fulgt med de siste månedene. Er LH blokkert nå, også innenfor 14 dager?

Så vidt jeg vet ja... Jeg har ikke sett et eneste LH F sete på noen rute siden de begynte å blokkere. Men, det er mulig jeg har oversett noe.

Herlig lesning dette! Gleder meg til min første BA F om to mnd nå!
w

Tusen takk skal du ha. Det er bare å glede seg. Glem ikke å ta en Pan Galactic Gargle Blaster i Concorde Room.

Takk for en fantastisk rapport!

Tusen hjertelig takk

Har du ikke fortsatt en del Lifemiles-poeng stående? Du kan jo ta en for laget og prøve LH F. ;)

Joda, men nå ser jeg at jeg må gi gass for å sikre meg GGL status hos BA før inngangskortet øker noe helt sinnsykt.

Meget muntert skrevet, takk for mye humring underveis!

Takk skarru ha

Ja, det virker trangere enn LH, og BA verdensmster i Europa på å pakke premium tett (ref. C-klasse på 777 med 2+4+2).

Har bare fløyet BA-747 i F (ikke 777), og der er det 14 seter i nesen. Sammenlignet var Asiana selvfølgelig romsligere med sine 10, og virket mer åpen pga. setetypen. Så vidt jeg la merke til så har BA mindre skap i nesen og bakerst i kabinen så hos BA får man en vindusrad ekstra foran og bak. Følte at jeg satt mer privat hos BA enn OZ pga. setetypen som er mer innelukket.

777 oppleves som ganske mye romsligere enn 747'en. A380 er igjen svært mye romsligere. Har prøvd alle i år.

Dette var skikkelig lørdagskoslesing :)
ser bra ut med BA F men med de høye drivstoffavgiftene på poengbilletter tror jeg nok at valget blir noe annet.
Uansett, takk for en kongerapport ;)

I årets kalde vinterdager foran god varme, var dette en TR jeg koste meg med nesten mer enn massasjen på Krabi Thai Village i Ao Nang. Men bare nesten :)

Herlig rett og slett Fnate :D

Well done :up: :up:

Tusen takk!!!

Dette var skikkelig lørdagskoslesing :)
ser bra ut med BA F men med de høye drivstoffavgiftene på poengbilletter tror jeg nok at valget blir noe annet.
Uansett, takk for en kongerapport ;)

Heldigvis er det ikke mye skatter på oppgradering fra Club til First. Dessuten hadde jeg oppgraderingsvouchere fra BA. Så prisen kom vel på 11,- kroner i gebyr + ingen Avios. Sånn om jeg ikke husker helt feil.

I årets kalde vinterdager foran god varme, var dette en TR jeg koste meg med nesten mer enn massasjen på Krabi Thai Village i Ao Nang. Men bare nesten :)

Herlig rett og slett Fnate :D

Tusen takk skal du ha. Det varmer. Sikkert ikke så mye som massasje på Krabi, men så er ikke jeg noen stor massasjemann. Har prøvd det en gang hos Four Seasons Chiang Rai, fordi de mente jeg "måtte". Resultatet var latterkule når begge rullet av benken og lå strødd på gulvet. Så jeg innhear ikke helt kompetansen, men tar det som et komplement. :)

Back