Massive aflysninger hos Ryanair

Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

Dette er ikke noe en kan gi selskapet pepper for. Artikkelen viser jo at det er dypt savnet når de avlyser.

De har vel informert om det, og inget selskap reduserer kapasiteten med 100.000 pax frivillig i måneden.

http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=05&month=dec&story=gen-en-201205
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

så må de ud på lease markedet og indleje fly - hvor svært kan det være?
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

Trodde ikke det var pilot mangel? Eller er det bare at O'Leary har budsjetert og planlagt aa kun aa en flyger og ikke 2 paa hver flygning for aa spare penger:naughty:

Hjelper ikke aa gi bort like mange gratis billetter som SAS taper penger naar man ikke har fly/flyvere til aa frakte disse
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

Eller sprekker nok en boble snart?
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

Dette er gammelt nytt. Ryanair gikk ut i november og fortalte at streiken på Boeing ville skape forsinkelser i leveringen av nye fly. Det førte til at man innstilte bl.a. morgenavgangen fra Torp på lørdager.
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

Tydeligvis in å hakke løs på FR, ny folkebevegelse av folk som sannsynligvis ikke har fløyet dem. Ganske usakelig også.

Når man har utlyst et program basert ut på 4 nye fly og de ikke kommer, samtidig tar 8-10 737-200 ut av trafikk, så er det heller for mye piloter.

Har fløyet dem mye i Europa siste tre år og gleder meg til sommerens flyginger med dem også. Spes kryss og tvers i Italia og Spania. Et av de beste i Europa.

Tviler på leasingmarkdet har fly nok i disse tider. Har mere heller sansen for at de reduserer og hvis folk da blir sure for å måtte bytte dag, so let it be. Virker som det øyeblikket flyginger mangler, er det dypt savn. Flott, snart har de 40 mill. pax i året.

Denne boblen tjener for mye penger til å briste. Det er vel den norske misunnelsen som er ute og går.
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

Det kan også handle om å prøve å unngå leverandører uten særlig respekt for ansatte... , se sig..
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

...hvorfor ikke utsette pensjonen av 737-200? Jeg har da fløyet FR...
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

Det har så vidt jeg vet noe med at de går ut på tid. De er jo stein gamle. Har lest om dette i Flight for lenge siden. Men uansett tre mnd er jo ikke all verden av tid.
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

Originally posted by SQ 777


Men uansett tre mnd er jo ikke all verden av tid.

Jo, hvis de kommer opp til en C- eller D-sjekk ...
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

Så du mener at reisende med Ryanair støtter slaveri?
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

Vi har vært inne på denne diskusjonen tidligere. De som jobber der jobber der av fri vilje og dette er et bra springbrett for mange av dem.

Det er mer arbeidsglede der ( og EZY som jeg har brukt en del også ) enn mange av de veletablerte selskap som viser total likgyldighet ovenfor de reisende. Har sett mye sloppy arbeid på både BUSK og DY........... Alle er jo no-frills , low-cost nå om dagen.

Uansett dette er den verden vi lever i i dag, og fler og fler velger denne reiseformen og vi lar de ansatte selv vurdere om de er slaver eller ikke. Vi lever i Europa.
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

Originally posted by SQ 777


---. De som jobber der jobber der av fri vilje og dette er et bra springbrett for mange av dem.
---.

Ja, springbrett det kan vi alle være enige om at det er , man blir ikke der.


Klart at man tar det billigste tilbudet man finner , og lukker øynene for realitene.
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

Vel, definisjonen på "skikkelig selskap" sett med kundens øyne ?? For oss er det hva vi møter ombord .

Det er den veien det går, så du blir nok en trist panda ;)
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

Trodde denne "Boeing strike" unnskyldningen begynte å bli så gammel nå at ingen gikk på den lenger...,men men
Boeing hadde en streik på noen uker i fjor, men at det påvirker Ryaniar (mrk. bare Ryanair, ikke andre selskap) på en slik måte at deres ruteprogram blir påvirket i 3-4 måneder er det lite eller ingen sannhet i.
Ryanair er i skikkelig beit for piloter, og siden de mottar i gj. snitt 1 B737 pr uke...vel det er begrenset hvor lenge akutt brannslukking kan drives. Ett av hovedproblemene er at mange piloter stanger mot 900 timer allerede etter 9 mnd. Kjipt å se nye fly som stadig kommer inn og sitte der og vente noen måneder på å få fly de....:hi2
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

Enig med vår flyvertinne fra DY!! Passasjerene bør også tenke på hvilket ansvar de har - men der er det nok desverre ens egen lommebok som vinner - selv om Ryanair nok ofte blir like dyrt som andre alternativ når man regener på totalkostnaden.
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

Originally posted by piper1

..... siden de mottar i gj. snitt 1 B737 pr uke...vel det er begrenset hvor lenge akutt brannslukking kan drives. Ett av hovedproblemene er at mange piloter stanger mot 900 timer allerede etter 9 mnd. Kjipt å se nye fly som stadig kommer inn og sitte der og vente noen måneder på å få fly de....:hi2

Jeg må innrømme at denne forklaringen virker litt fornuftig, siden den tydeligvis kommer fra en som kjenner problemet fra innsiden, og siden listen over fly som er levert de siste månedene ser slik ut:
rya.gif
(funnet hos http://www.jethros.i12.com/ )
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

nå som India og Kina (og Gulf-statene) støvsuger markedet for piloter, er det nok ikke like atraktivt å gå på slavekontrakt hos Ryanair lenger. Det er klart, når de lenge var omtrent de eneste som ansatte løp 737-piloter ned dørene i DUB, men nå??
 
Replying to Topic 'Massive aflysninger hos Ryanair'

Originally posted by TilHimmels


Fy F..... Slave air bare vokser og vokser... Noen som kan gi tall på antall fly og ruter mht vekst?

Bare tenk om ryan starter innlands i norge :wow:

Investordays
gir jo en pekepinn om FR størrelse og planer
 
Back
Top