Lyst på Hilton HHonors gold?

Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

De som meldte seg i januar 2012 er vel fortsatt gull til mars 2013... Med russisk adresse ???

Ikke meg, er til og med mars 2014 siden at jeg greide å få ekte gull i fjor , men fikk først juksegull desember 2011 med russisk adresse som ville gå ut sist mars..

Er også gått ned til Blue fra Gull, men hadde jo 6 stays ifjor så skulle jo egentlig vært sølv da :-(

Edit: Bestillte og kort for 2-3 måneder siden men ikke fått noe i posten...

Jeg brukte det også for første gang i slutten av mai, og står fortsatt som gold. Får håpe de lar meg være siden jeg er "førstegangskriminell", men får vel gjøre som karen over og statusmatche til noen andre.
Jeg har ikke blitt degradert til Blue ennå. Står ennå som Gold. Dette er første gangen jeg benytter meg av dette med juksegull. Vet ikke om det kan ha noe å si eller om jeg blir nedgradert etterhvert.
Tror det er fellesnevneren ja, jeg har også bare jukset én gang. Et tips hvis dere ikke har fysisk gullkort - logg inn på profilen, velg "Personal information", og deretter "Send me a membership card". Kan sikkert være greit å ha et fysisk kort, om ikke annet for å kunne scanne og bruke til matching hvis den reelle statusen blir endret til Blue.

Jukset første gang nå i siste runde, og er fortsatt gull. Kort kom i posten her om dagen, exp date mars 2015...

Lyst på Hilton HHonors gold?

Takk for tipset - gullkort er bestilt!
Safari kranglet litt og ga meg en kortfattet feilmelding, men Firefox fikset biffen, så for andre i samme situasjon trenger dere ikke å bli paranoide med en gang.

Frua er fortsatt gull, så enten har dem ikke sveipet over alt ennå, eller så er hun heldig. Har fortsatt mitt ærlige diamantmedlemskap, men ramler nok ned på sølv eller gull neste år..

Jukset første gang nå i siste runde, og er fortsatt gull. Kort kom i posten her om dagen, exp date mars 2015...
Jeg fikk ikke tilsendt kort automatisk... eller kanskje det er sendt til en fiktiv adresse i Australia? :p Synes synd på det australske postvesenet med X antall Hilton-brev uten gyldig mottaker. ;)

Jeg fikk ikke tilsendt kort automatisk... eller kanskje det er sendt til en fiktiv adresse i Australia? :p Synes synd på det australske postvesenet med X antall Hilton-brev uten gyldig mottaker. ;)

Om jeg ikke husker feil så tror jeg at man måtte anmode om å få tilsendt en plastkort manuelt... Jeg endret fra australsk til svensk adresse så fort gull var blitt registrert, og kortet kom fram til riktig del av kloden :)

Om jeg ikke husker feil så tror jeg at man måtte anmode om å få tilsendt en plastkort manuelt... Jeg endret fra australsk til svensk adresse så fort gull var blitt registrert, og kortet kom fram til riktig del av kloden :)

Sjekk statusen din online, jeg også fått kort i posten men står nå som blue på HH siden.

Last edited:

Fikk nytt gullkort i posten for noen uker siden, men er nå nedgradert til blue til tross for reell kvalifisering til sølv i fjor..

Jeg har blitt den type kunde jeg selv ikke liker med denne typen “dealer”. Booket Hilton på Maldivene da jeg trodde jeg var Gold og avbestilte senere. Nå er det da som nevnt Hilton Mauritius som jeg prøver (med lite hell) å avbestille.

Jeg er så simple minded at har jeg et ”gladkort” så blir jeg litt blind. Hilton hoteller imponerer meg svært sjeldent, men likte litt den spesial behandlingen, oppgraderingene osv.

Nå har jeg blitt totalt Jumeirah junkie, men det er ikke noen utfordring da det stort sett er ekstremt bra.. Savner noen flere lokasjoner, men det kommer.

Enig med den andre personen her som skrev "det blir deilig å kunne velge fritt igjen" – som indikerer hvor ”ødelagt” man blir.

Jeg mistet Emirates Gold kortet nå i mai og EBG ryker denne måneden, og det er faktisk litt deilig å bare booke det som passer seg..

Er ikke noe bedre selv altså. Bare så det er understreket. Prøver ikke å "disse" noen.

Har bare lagt merke til at, etter den første opphisselsen, er ikke hotellkort så stas at det klarer å rette meg mot en viss kjede. Bruker Trip Advisor og velger Marriott på MDW, Hilton på EWR, Le Meridien ved PPT, Radisson i Malmø etc... Så samler jeg poeng på alle programmene, melder meg på alle kampanjer som finnes, og overfører jevnlig points til BAEC når jeg når en "bonus-treshold".

Å kjøpe Concierge level eller Club floor er sjelden så dyrt på hoteller at det utgjør den store forskjellen.

Men som sagt, jeg er bonus-junkie selv altså.

"I will never fly this airline again!!!" Man har lagt en fake adresse inn og ett fake kredittkortnummer og mottatt gratis Internet, oppgraderinger og frokost og er sur på Hilton når man blir ferska?? Og ikke en, men TO ganger. Come on folkens...

Når det er sagt, hadde jeg nok håndtert dette litt annerledes dersom jeg hadde vært Hilton. Jeg ville nok kontaktet de gjeldende medlemmene og tilbudt en challenge for å beholde statusen, men av HHonors 38 mill medlemmer, er denne gruppen på kanskje 1000 medlemmer en dråpe i havet, så de tok nok ikke bryet.

Jeg ser lett at det er mange som ser poenget med å være tro mot en kjede til og med i denne tråden. Mange fornyet statusen og noen til og med hoppet opp ett nivå.

Hotellbonusprogrammer er verdt det for de som reiser en del, uten tvil, særlig de som reiser i jobben.

Gratis Internet, frokost og masse andre perks har spart meg en liten formue igjennom årene. I tillegg har jeg mottatt helt sinnsyke oppgraderinger til suiter til titusener av kroner per natt noe jeg aldri hadde opplevd uten status. Som Park Hyatt Tokyo der suiter vi har hatt koster fra 6k norske

Jeg har også tatt ut bonusovernattinger som er verdt store summer, som St. Regis Bali der vår Strand villa hadde kostet oss 13k norske hver natt, så våre 5 netter der hadde kostet oss nesten 70 norske kroner! Og det har blitt noen netter på slike steder igjennom årene.

HHonors er vel en av de dårligste programmene som finnes, de andre disker opp med bekreftede oppgraderinger, garantert innsjekk kl 0800 med masse mer.

Tror ordene: Det var moro så lenge det varte er hva man burde si her og guess what: den neste dealen er alltid rett rundt hjørnet ;)

Ser ut til at det er dere som har benyttet visa infinite "tilbudet" for andre gang som har blitt nedgradert til blue, altså exp 03/2013 på den første gullperioden og fornyet nå fra april av.

Jeg registrerte meg i jan12 og fikk dermed exp 03/2014 på gullkortet, står fortsatt som gold online. I april lagde jeg en ny HH-konto og brukte visa infinite trikset, står fortsatt som gold på den kontoen også.

Kan Hilton-gullet matches mot noe brukbart nå for tiden? Må i så fall hive meg rundt før jeg også blir nedgradert.
Club Carlson var uproblematisk med screenshot av "My Account"-siden (zoomet langt nok inn til at "You're just 117976 points away from Diamond Status" og "Based on stays earned this year, your 2014 tier would be Blue." ikke kom med :p). Hadde på forhånd lest at de bare matcher Hilton-gull til sølv, og spurte spesifikt om match til gull, noe som gikk bra.

"Thank you for providing the documentation for a status match! We have
upgraded your Club Carlson account to Gold status effective immediately
and expiring on February 28, 2015 (unless otherwise re-obtained). Please
review the list of elite benefits below."

Jeg har blitt den type kunde jeg selv ikke liker med denne typen “dealer”. Booket Hilton på Maldivene da jeg trodde jeg var Gold og avbestilte senere. Nå er det da som nevnt Hilton Mauritius som jeg prøver (med lite hell) å avbestille.

Jeg er så simple minded at har jeg et ”gladkort” så blir jeg litt blind. Hilton hoteller imponerer meg svært sjeldent, men likte litt den spesial behandlingen, oppgraderingene osv.

Jeg fikk faktisk alle pengene igjen fra Hilton Mauritius i dag og fikk heller booket noe skikkelig: http://www.heritageresorts.mu/en/le-telfair/welcome.aspx

Det er dyrt å være gjerrig :D

Skremmende hvor mye disse kort-fordelene kan påvirke (i alle fall meg)

Og da var visst et sølvkort i posten. Må si at jeg ikke har hatt så stor glede av gullkortet. Et par oppgraderinger har det blitt, men kjøper executive floor uansett der det er tilgjengelig. Gidder ikke gamble på oppgradering til den romtypen jeg vil ha. Dessuten er jo "betal for oppgradering" en grei investering.

Back