Lyst på Hilton HHonors gold?

Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Blue her også. Ikke det smarteste grepet markedsavdelingen hos Hilton gjorde der, altså.

Har endret tilbake til Norge, og er fortsatt gull. Satser på at de glemmer å nedgradere meg. ;)

På en måte en befrielse å kunne velge helt fritt mellom hoteller igjen. Har igrunn fått Hilton-dosen det siste året...

Ganske sikker på at jeg brukte min riktige amerikanske adresse når jeg registrerte meg. Ser jeg er fortsatt har gull, men dropper nok å endre adresse når jeg nå flytter hjem til Norge.

Ellers skjønner jeg lite av hvorfor Hilton har vært ute etter å ha tatt "jukserne". Mulighetene var kjente såpass lenge at de selv også må ha fått det med seg. Min gullstatus har medført tre opphold, seks netter og omsetning på mer enn $1500. Uten gull ville tallene vært 0, 0 og 0.

For at juksegull skal være et problem av betydning for Hilton, må det være veldig mange som har benyttet seg av muligheten. Noe jeg egentlig tviler på at det er. Men skulle det være mange, så vil det nok merkes når disse statusmatcher seg over til konkurrentene og aktivt velger bort Hilton.

Men skulle det være mange, så vil det nok merkes når disse statusmatcher seg over til konkurrentene og aktivt velger bort Hilton.
Kan Hilton-gullet matches mot noe brukbart nå for tiden? Må i så fall hive meg rundt før jeg også blir nedgradert.

Morsom sak. Bodde for ca 5000 dollar på Conrad/Waldorf Astoria i fjor, og var rekvalifisert for sølv med 4 opphold/11 netter. Står nå som blue. Kanskje et greit spark bak for å aktivt velge alt annet enn Hilton fremover.

Avbestilte min reservasjon på 15 netter på Malta etter nedgraderingen. Så da slapp jeg å svi av 4000 EUR på Hilton ;)

Helsike... jeg var plutselig ogsaa blue og har en booking med 16 hotelldoegn inne paa Hilton Mauritius.

Hvor vanskelig er det da og avbestille dette naar man har betalt 30% paa forskudd?

Spørs om H egentlig bryr seg om at de mister endel gjester på dette... Men samtidig gis det fortsatt bort gullstatus over en lav sko så lenge man har det riktige kredittkortet, så det betyr jo ikke all verden for de som er i USA/UK og kan skaffe seg dette. Pengene man ikke bruker hos H kan man jo benytte til å utforske andre alternativer.

Jeg er fortsatt sølv ser det ut til, men prøvde ikke den siste runden for gullkort dacjeg synes det så litt dodgy ut.

Er det en sammenheng her? At de som dro bonusrunden med Gold er satt til Blue? Har hatt 3 stays siste uka og har alltid fått vann og recognition her.

Uansett er det vel ikke så krise? Om Hilton har beste hotellet på destinasjonen booker man da det uavhengig av status? Gratis nett er jo fint men... om hotellet er skrap burde man valgt noe annet uansett. Hotellstatus har, i mine øyne, mye mindre å si enn på fly.

Greide isåfall å statusmatche til CC Gold til 02/15 føre de flyttet meg ned til blue.
Da er jeg og Hilton historie, takk for alle oppgraderingene, men blir gøy å bo på andre kjeder igjen.

Er det en sammenheng her? At de som dro bonusrunden med Gold er satt til Blue? Har hatt 3 stays siste uka og har alltid fått vann og recognition her.
Jeg ble gull gjennom kredittkort-trikset (adresse i Australia osv) og har fortsatt ikke blitt nedgradert. Har bare hatt én Hilton-overnatting etterpå. Med mindre de er treg med å gå gjennom juksekundene er det altså ikke det som er forklaringen.

Uansett er det vel ikke så krise? Om Hilton har beste hotellet på destinasjonen booker man da det uavhengig av status? Gratis nett er jo fint men... om hotellet er skrap burde man valgt noe annet uansett. Hotellstatus har, i mine øyne, mye mindre å si enn på fly.
Helt enig, men denne tråden viser tydelig at status er viktig for folk og har gitt Hilton mange nye kunder. De skyter seg selv i foten. Må humre litt av kommentarer som "det blir deilig å kunne velge fritt igjen".

Jeg har blitt den type kunde jeg selv ikke liker med denne typen “dealer”. Booket Hilton på Maldivene da jeg trodde jeg var Gold og avbestilte senere. Nå er det da som nevnt Hilton Mauritius som jeg prøver (med lite hell) å avbestille.

Jeg er så simple minded at har jeg et ”gladkort” så blir jeg litt blind. Hilton hoteller imponerer meg svært sjeldent, men likte litt den spesial behandlingen, oppgraderingene osv.

Nå har jeg blitt totalt Jumeirah junkie, men det er ikke noen utfordring da det stort sett er ekstremt bra.. Savner noen flere lokasjoner, men det kommer.

Enig med den andre personen her som skrev "det blir deilig å kunne velge fritt igjen" – som indikerer hvor ”ødelagt” man blir.

Jeg mistet Emirates Gold kortet nå i mai og EBG ryker denne måneden, og det er faktisk litt deilig å bare booke det som passer seg..

Jeg brukte CC-trikset som inkluderte bosted i Australia. Ble gull etter det. Ser nå at jeg er nedgradert til BLUE selv om jeg kvalifiserte meg til Silver i fjor! Uholdbart! Tror forøvrig det blir lite med Hilton på meg fremover, etter som jeg har Club Carlson gold og Hilton er jo ikke veldig utbredt i Skandinavia.

Å dele ut gullkort er jo en langt billigere måte for Hilton å tiltrekke seg nye kunder istedet for å måtte pusse opp de ofte heller ofte slitte hotellene deres

Jeg har ikke blitt degradert til Blue ennå. Står ennå som Gold. Dette er første gangen jeg benytter meg av dette med juksegull. Vet ikke om det kan ha noe å si eller om jeg blir nedgradert etterhvert.

Jeg brukte det også for første gang i slutten av mai, og står fortsatt som gold. Får håpe de lar meg være siden jeg er "førstegangskriminell", men får vel gjøre som karen over og statusmatche til noen andre.

Har selv to brukere på Hhonors. Den ene, som jeg primært har brukt, er nå nedgradert til Blue. Ser dog at min andre fortsatt er Gold.

Det rare er at min hovedbruker, som nå er Blue, har expiredate i mars 2014 på kortet.

Back