Lyst aa vaere med paa DO?? Naa har DU sjansen!

Status
Not open for further replies.
Fløy med LH A306 i dag. Den må jo være ypperlig til formålet, og med rikelig med plasser.

Som han skriver på FT:

Well, just came back from our meeting with Lufthansa and I can assure you all that this do will be better than I could ever imagine. At the meeting we met pr, sales and marketing. We presented our wishes and LH presented many good ideas. We are getting prices within a week and will present happenings that will knock the socks off any other previous do's.
- wilk

og:

My new bb is retarded. Just adding that I will post more tasters tomorrow

..som vel skulle bli i dag, antar jeg?

Vel, møtet gikk over all forventning. LH stilte med 10 mann på møtet, så det var bra at undertegnede er vant til slik setting.

Anyways, LH mottar oss med åpne armer og de er i full sving med det meste.

Som taster kan jeg poste at det snakkes om at flighten fra EWR-FRA vil bli utrustet med LHs nye F og flere C klasse alternativer som skal komme hhv A380 (F) og 2011 (C) for market research.

Lufthansa dagen blir på fredag i Frankfurt og jeg har blitt bedt om å holde kortene tett inntil brystet, men vi snakker om utrolig interessante ting som garantert vil interessere alle her. Siden gruppen er såpass stor, vil vi dele opp i flere små grupper og man vil kunne hvilke events man vil foretrekke, ala CO DOet.

Det snakkes også om ett after DO party på fredagen i First Class Terminalen kl 2200 når terminalen stenges

Når det gjelder fly, er vi nå oppe i rundt 260 interesserte. I tillegg vil LH ha med en hel hærskare folk, slik at vi ser på 3 alternativer: A321, A300 eller A330-300.

Kommer tilbake med prisene om ca. en uke. Er litt viktig at alle ikke hiver seg på flyet til Frankfurt for å starte der. Må være en gruppe på minimum 40 mann å hente i Oslo for at det skal kunne bli ett stopp der, og det er noe vi ønsker

Er sikkert noen som er ivrige nok til å hive seg på flyet til EWR for å begynne derfra :lol:

Dette høres spennende ut. Gleder meg til å få flere detaljer etterhvert.

Høres glimrende ut! :colgate:

Og jeg stiller meg frivillig til å gå på i Oslo. Å bo på et flyplasshotell i FRA for å få lov til å ta et kriminelt tidlig fly FRA-OSL kan jeg godt hoppe over :p

Flesteparten av FT'ene er vel basert her borte, så jeg mistenker at den biten fort blir full ... mistenker imidlertid at jeg selv drar direkte ATL-FRA, eventuelt joiner i Oslo.

Required information
All, we are now trying to price out everything, including connecting flights, please send the requested information to airbusdo@gmail.com as soon as possible:

For members joining from the US:

Unfortunately, Lufthansa cannot provide connection prices at favorable prices from your town to NYC to join the DO flight on November 3rd. However, LH will fly you to your city of preference on the return from Europe.

Please provide the following information
1. Full name and Flyertalk handle
2. e-mail address
3. Current airline status levels
4. Are you interested in joining the official DO flight? The official DO flight, LH403 leaving EWR at 6PM on November 3rd
5. What city in the US would you like to fly to on your return on LH and what date would you like to return on
6. What class are you interested in (Y, C or F on the scheduled flights, Y or C on the chartered flight)

Ballpark prices:
LH scheduled flights to and from the US:
Y: 600 USD
C: 1500-2000 USD
F: ??

Charter flights:
Y: 600 USD (more taxes if you start in FRA)
C: 1100-1500
PS! The more of the 4 chartered flights you take, the more landing fees and taxes you will be charged.

For members joining from European destinations

1. Full name and Flyertalk handle
2. e-mail address
3. Current airline status levels
4. What city would you like to originate at for the chartered flight
5. Do you need a connection to get to and from one of the chartered flight cities? Which one.
6. What class are you interested in (Y or C on the scheduled flights, Y or C on the chartered flight)

PS! If you are based in Scandinavia, please don't haul down to Frankfurt just to be a part of the first flight FRA-OSL. We will require a minimum of 40 participants in each city to do a pick up. We only need one stop to visit SAS, so if OSL doesn't have enough interested participants, it will be dropped.

Again, please post your questions here, info can be sent to: airbusdo@gmail.com

Flesteparten av FT'ene er vel basert her borte, så jeg mistenker at den biten fort blir full ... mistenker imidlertid at jeg selv drar direkte ATL-FRA, eventuelt joiner i Oslo.

Ble snakket om det på møtet i går. De skifter mer enn gjerne til 747 dersom etterspørselen er stor

Og her kommer første DO "fersking" spørsmål:

Er kun "her" og ikke på Flyertalk - må jeg registrere meg der for å være med på dette?
Får viderer litt problemer med å svare på pkt 3 - er jo "bare" en som er over snittet interessert... Noe tips på hva jeg skriver/svarer på pkt 3?

C :-)

Punkt 3: Current airline status levels: Har du noen status i noen bonusprogram hos noen flyselskaper? Hvis ikke, regner jeg med at svaret blir "none".

Du trenger ikke å være medlem av Flyertalk for å delta. Bare send infoen til e-postadressen oppgitt.

Pkt 3: Har du status hos noen flyselskaper? Om ikke, sett inn f.eks. Eurobonus Basic eller ingenting. Takker

Så et raskt prisoverslag:

Charterflight i Y: Ca 4200 kr
Hotell tors-lør: ca 2500 kr
Flybillett hjem: ca 1700 kr

Totalt ca 8400 kr før det løse. Noen som har bedre beregninger?

BF:cool2

Lufthansa stiller med gode hotellpriser, rundt 60-70 euro pr. natt pr. dobbeltrom. Når man er på DO, er det ofte at man deler rom, så litt over 1000 lappen dersom man deler

Flybillett hjem for 1700 er alt for mye til OSL ihvertfall. Gode priser er lovet av LH på tilknytning

Hotell 2 netter: ca 2500 kr (1250 pr pers ved delt dobbeltrom)
Flybillett FRA-OSL: ca 900 (fant dette hos WIAS).

Totalt: ca 6400 kr pr pers ved delt dobbeltrom. Men jeg regner med (og håper) at Tommy & Co kan fikse bra priser på overnatting. Også spørs det om LH har noen bedre priser FRA-OSL enn det SAS hadde i mitt eksempel...

Mail sendt. Ønsker helst å joine i FRA, men hvis det blir for lite folk på OSL så kan jeg bli med derifra for å få et stopp der. Går det an å ønske seg A346? :colgate:

Gleder meg!

Status
Not open for further replies.
Back