Re: Lufthansa øker på SVG
LH fløy E-190 både på BGO og SVG i sommer. De har allerede gått ned til CRJ-700 på BGO, neste sommer er de nede på CRJ-700 i SVG. De øker med en ukentlig til TRD, men går samtidig ned til E-190, hva de gjør på OSL vet jeg ikke, det kan godt være stabilt der.
De øker muligens yield på kort sikt, men i motsetning til KLM gjør de seg avhengig av fullprisbetalende for å fylle flyene. Leisure-markedet må de bygge over tid, dvs. noen år, og de gjør de ikke med en slik flåtedisposisjon at billettene er for dyre for leisure når de trenger dem. Når LH øker kapasiteten igjen har leisure allerede funnet seg andre selskaper, noe som øker tiden LH trenger på å fylle flyene med større kapasitet, dvs. de ender på status quo, eller øker veldig langsomt. Det virker som LHs flåtedisposisjon er omstendelig i forhold til konkurentene (KLM, SAS) og ikke så dynamisk.
Norge? Så vidt meg bekjent så har ikke LH planer om å kutte noen andre steder i Norge enn på SVG. Kapasiteten på OSL og BGO blir den samme som sommeren 2011, mens på TRD øker den.
LH fløy E-190 både på BGO og SVG i sommer. De har allerede gått ned til CRJ-700 på BGO, neste sommer er de nede på CRJ-700 i SVG. De øker med en ukentlig til TRD, men går samtidig ned til E-190, hva de gjør på OSL vet jeg ikke, det kan godt være stabilt der.
De øker muligens yield på kort sikt, men i motsetning til KLM gjør de seg avhengig av fullprisbetalende for å fylle flyene. Leisure-markedet må de bygge over tid, dvs. noen år, og de gjør de ikke med en slik flåtedisposisjon at billettene er for dyre for leisure når de trenger dem. Når LH øker kapasiteten igjen har leisure allerede funnet seg andre selskaper, noe som øker tiden LH trenger på å fylle flyene med større kapasitet, dvs. de ender på status quo, eller øker veldig langsomt. Det virker som LHs flåtedisposisjon er omstendelig i forhold til konkurentene (KLM, SAS) og ikke så dynamisk.