De mange gangene jeg har flydd mellom SVG og FRA har flyene ofte vært fulle i i Boeing flyene eller i Embraer flyene som har blitt brukt i den ruten her. Om de går over til CRJ700 ville rett og slett være en katastrofe.
Jepp, verden går jo under i år, så vi har nok sett starten nå...
HAH! Relevant humor! I like.
Lurer bare på hvor lenge det er til LH setter inn A32X fast på SVG-ruten, er nok bare snakk om tid.
Jeg tror vel at LH har rimelig god oversikt over hvordan de best skal utnytte flåten sin for å få best mulig inntjening. Og til syvende og sist, er det jo det dette dreier seg om for selskapet - rasjonell drift og så gode inntekter som mulig!
2012 slik som det ser ut na, med de info jeg har om flate-planen til LH...
Dersom ruten blir under-performer, sa blir det en miks av CRJ og ERJ i fremtida...
Men jeg har forsatt troen på at LH vil sette inn større fly på sikt, og med mindre de kjøper inn 737, så tror jeg det blir A32X. Er det så urimelig da?
Nei!! De kan bare drite og dra hvis de setter inn noe mindre enn A330! :colgate:
At det blir sånn i 2012 tviler jeg ikke på. Men syns det er litt rart at de kutter ut 2000 seter. Alle de gangene jeg har flydd LH, så har det vært stappfullt. Men som tidligere sagt både i denne, og i andre tråder. Så betyr jo ikke 100% PAX at ruta er lønnsom.
Men jeg har forsatt troen på at LH vil sette inn større fly på sikt, og med mindre de kjøper inn 737, så tror jeg det blir A32X. Er det så urimelig da?
Nico Buchholz som innkjöps-sjef for flate er en meget dyktig mann hos var hoved-konkurrent. Jeg er absolut sikkert han kikker pa hva 737MAX kan tilby og dersom det er en regnstykke som gar i pluss, sa vil han kjöpe flyet. Husk at LH har en haug gamle A32S fly som vil ogsa trenge erstatting.
Jeg mener ikke at LH ikke vurderer 737MAX. Men bare at de for øyeblikket bare har A32X og 733, og hvis 733 fases ut, så betyr jo det at på sikt for en del år fremover har de primært A32X.
Jeg synes det er rart at LH driver og sender ut mail med teksten "For the new year: Many extra seats from friday to sunday" dersom de planlegger å redusere kapasiteten så dramatisk som det framkommer her....
13 B735
Kommunikasjonssjef Dünhaupt sier at selv om de små jetflyene er lagt inn i stavangerplanene, er det på langt nær sikkert at flyene beholdes når det endelig programmet for sommeren er klart om fire til seks uker. Mye kan skje innen den tid.
- Det kan ikke utelukkes at Lufthansa på ny setter inn større fly og bedrer kapasiteten til Stavanger, påpeker kommunikasjonssjefen.
Han opplyser at Norge er høyt prioritert i Lufthansas ruteplanlegging og flyginger. Ikke minst har Stavanger stor anseelse på grunn av byens deltakelse i flyselskapets opplegg med regulære flyginger til de viktigste, globale oljebyene.
- I Lufthansa er vi også klar over at den norske trafikken ikke er så hardt rammet av den økonomiske krisen som flyr over Europa for tiden. Dette gjør det også interessant å ha god kapasitet på rutetilbudet, fortsetter Europa-sjef Aage Dünhaupt i Lufthansa.
Prøvde å booke tur fra SVG via FRA 23 Juni, men et ser ut som at alle setene er utsolgt allerede!!:drunk:
Vi får håpe det dukker opp noen større fly snart![]()
En CRJ er ihvertfall mer elegant å se på enn en Embraer (uansett størrelse og type)
Får håpe LH setter inn CRJ900 snart