Lufthansa endrer bagasjereglene

Paa AF-KL var det 7% som reiste med mer enn 1pc foer regelen med pc concept ble innfoert. Saa for 93% av kundene var dette et "ikke tema"!!

Klarer ikke å huske sist gang jeg sjekket inn mer enn ett kolli. Er man to som skal på ferie, hvem sjekker fire kofferter?! Diana Ross?? I tillegg kan man jo ha med en 22" ombord. Klarer ikke helt å hisse meg opp over dette

Klarer ikke å huske sist gang jeg sjekket inn mer enn ett kolli. Er man to som skal på ferie, hvem sjekker fire kofferter?! Diana Ross?? I tillegg kan man jo ha med en 22" ombord. Klarer ikke helt å hisse meg opp over dette

Ikke alle reiser på ferie Tommy !

Nei det er klart? Nå vet jeg ikke hva du reiser ut på. men det er da mye gunstigere for feks meg som er student når jeg skal dra med flyttelasset mitt fram å tilbake til Asia, det er dyr affære med weight consept altså. hvordan får du fordelt 20kg på 2-3-4-5-6 kolli uansett?

Mulig jeg er litt gay, men vi har så godt som aldri hatt med mindre enn 23 kg per person fra Asia eller US. Nå har vi dog mer enn olabukser og skinnvest med oss samt at vi shopper litt. :D

Som alle endringer så er det ikke gunstig for noen. Jeg har ikke sett på tall fra SK eller LH, men de tallene som står over for AF, kan jeg ut i fra erfaring fra sjekk-inn nok si at høres like sannsynlig ut for SK og LH også.

Den lille prosentandelen som må ha flere kolli, får heller tilpasse seg eller betale den lille summen (50 EUR) det koster for et helt kolli (på 23 kg) ekstra. Mange av de som sendte flere kolli betalte ofte også overvekt, og de vil også tjene på det ettersom kolliprisen er mye gunstigere enn tidligere kilopris. Er du i tillegg M&M Frequent Traveller eller Star Gold, så får du et kolli ekstra.

Hvis vi ser oppover forbi økonomi-klassen, så er business-class virkelig vinnere (utenom USA) til Asia så kan man nå sende to kolli på maks 32 kg hver, og er man i tillegg Star Gold, så kan du sende 3 kolli, dvs om du fordeler det jevnt på de tre kolliene så kan du ha med deg 96 kg.

Dessuten er det en smule mer attraktivt å handle i utlandet for en som bor i Norge enn en som bor i USA. Det er ikke noe problem å spare 10k dersom man fyller en ekstra koffert med klær og sko.

Angående piece-concept vs vekt;
På vei til og fra jobb har jeg ofte to innsjekkede bagasjer, men aldri over 20kg til sammen. Når det gjelder ferie så har man kun en ganske lett på vei til destinasjoen, men kanskje en ekstra koffert hjem.

Tja, som noen sa, ikke alle reiser på ferie, men da har man faktisk mulighet til å kjøpe et produkt laget for foretningsreisende, nemlig C-klasse. At en economy (turist) billett skreddersys for å møte behoved til en feriereisende, som gjerne har med en stor koffert, synes jeg er greit. Reiser jeg med jobben og skal ha med bannere, postere og annet dill som veier lite men blir mange kolli, da får jobben betale ekstrautgiftene om de sender meg på Y-klasse, absolutt ikke mitt problem.

Hvis vi ser oppover forbi økonomi-klassen, så er business-class virkelig vinnere (utenom USA) til Asia så kan man nå sende to kolli på maks 32 kg hver, og er man i tillegg Star Gold, så kan du sende 3 kolli, dvs om du fordeler det jevnt på de tre kolliene så kan du ha med deg 96 kg.

Thai har faktisk bare 1x32 på business.

Paa AF-KL var det 7% som reiste med mer enn 1pc foer regelen med pc concept ble innfoert. Saa for 93% av kundene var dette et "ikke tema"!!

Og sjekker du først 2pc blir det jo veldig fort over 20 kilo, og med de gamle reglene skal du ikke opp i mer enn to kilo over før prisen for et ekstra kolli lønner seg. Synes spesielt dette er en god forbedring, at overvekt faktisk kan lønne seg og være økonomisk forsvarlig.

Og de som reiser med to kolli i forbindelse med jobb - og som ikke er FQTV allerede, har vel som regel en reiseregning de kan sette opp kostnaden på...

Høres ut som meg for seks mnd siden:D Kan love deg at det endres når du får barn og skal ta hensyn til pakking i bil etter flyreisen.

skal selv reise til Pek på mandag. med LH. biletten min ble utstedt før 1 juni. tror dere her inne at de kommer til å la meg bruke piece consept hjem?

ja. men opplevde det samme med noen venner av meg som skulle hjem fra beijing da sas hadde tatt ibruk piece. de hadde kg i biletten, men fikk benytte piece.

Back