Re: Lønnsfest for pilotene, mens kolleger må gå
For å sette et punktum for dette: 9/11 er også navnet på en konkret hendelse, ikke en tilfeldig dato-oppremsing. Så med mindre du begynner å snakke om Skrudd Søster, Europa eller Svart Sabbat når du ser MTV, så tenker jeg vi sier at 9/11 er like greitt som et uttrykk og at sjanse for å forveksle det med datoen i 1889 da Washington ble en egen stat i USA, at tyskerne overga seg og markerte slutten på WWI eller at det var datoen da kongressen i Carnuntum ble åpnet i 308 e.kr., er forferdelig liten.
-A
Jøss, trodde ikke dette skulle være så vanskelig! Snakker man norsk, - ja, så snakker man norsk og sier f.eks. 11/9. Snakker man engelsk, så blir saken en annen. Dette har verken med manglende respekt eller "paradigme skifte" å gjøre. Jeg ser at Flaps40 er sterkt influert av amerikansk påvirkning i språket allerede, og 9/11 er et slikt eksempel.
Det er min oppriktige mening (det kan skyldes at jeg jobber med språk), og jeg har ryggdekning i språkråd, ordbøker mm.
Forøvrig er Seven-Eleven et egennavn. En dato er ikke et egennavn.
For å sette et punktum for dette: 9/11 er også navnet på en konkret hendelse, ikke en tilfeldig dato-oppremsing. Så med mindre du begynner å snakke om Skrudd Søster, Europa eller Svart Sabbat når du ser MTV, så tenker jeg vi sier at 9/11 er like greitt som et uttrykk og at sjanse for å forveksle det med datoen i 1889 da Washington ble en egen stat i USA, at tyskerne overga seg og markerte slutten på WWI eller at det var datoen da kongressen i Carnuntum ble åpnet i 308 e.kr., er forferdelig liten.
-A