LN-SUB DC-6B

Nerdespørsmål: Hvorfor er det forskjellig avstand mellom de to bakerste vinduene på SUK vs SUB? De står mye tettere sammen på SUB.

Noen selskaper (herunder Delta og Northwest) hadde innrettet en lounge bakerst i DC-6. Jeg har alltid oppfattet at det var på grunn av dette at vinduene bakerst på noen DC-6 hadde denne plasseringen.

Men jeg har tatt feil før....:lol:

Espen
 
Last edited:
Noen selskaper (herunder Delta og Northwest) hadde innrettet en lounge bakerst i DC-6. Jeg har alltid oppfattet at det var på grunn av dette at vinduene bakerst på noen DC-hadde denne plasseringen.

Men jeg har tatt feil før....:lol:

Espen

LN-SUB kom jo fra Cathay Pacific da den kom til Braathens SAFE, og jeg mener å ha lest at det sto en avrundet sofa bakerst i kabinen på den, det har vært omtalt i ex Braathens SAFE gruppen på fb
 

Attachments

  • 100851862_1150964081946930_3368674276252057600_o.jpg
    100851862_1150964081946930_3368674276252057600_o.jpg
    132.9 KB · Views: 332
  • 101047345_1150963965280275_8476867142686343168_o.jpg
    101047345_1150963965280275_8476867142686343168_o.jpg
    108.9 KB · Views: 327
Last edited:
Gruppen er satt som privat for å unngå spambots og andre troll. Dettte er 'mildeste' sikkerhetsinnstilling med unntak av 'offentlig'. Å være Admin på Facebook er ofte som å gjete katter, og vi har heller ikke ubegrenset tid til å følge opp.

Det er heller ikke mulig å endre fra Privat til Offentlig etter at gruppen er aktivisert..

Skal ikke engang late som om jeg vet hvordan de tekniske tingene fungerer for Admin'er på Facebook, all den tid jeg ikke er medlem, og heller ikke er interessert i å bli det (dermed faller dessverre Fellowship sitt forslag flatt til grunnen er jeg redd). Det jeg vet er at jeg leser Warbirds of Norway sin Facebook side, samme med Warbirds in Peacetime, bloggeren Fredrik Lagerqvist sin LAE blogg Facebook side, for ikke å nevne et antall rockeband der ute.

Siden jeg leser disse uten å være medlem/ svirebror/ grandmaster eller noe annet i Facebook universet betyr det at jeg ikke kan kommentere noe som helst. Vet ikke hvor mye katt det er igjen i meg, men det kan da neppe være grunn til å gjete meg og mine likesinnede i stor grad. Trollene må jo være en del av kollektivet for å kunne lage støy.

LN-MOW said:
Mye av innholdet vil nok dukke opp her også. Å kalle facebook en sekt er dog litt drøyt, synes jeg. Det er et delingsprogram og i likhet med avisene er noe tilgjengelig for alle og noe for abbonomenter. Men på facebook er det gratis.

Etter å ha lest utallige tråder i 15+ år på forumet burde jeg ha innsett at ironi/ sarkasme ofte ikke forstås her. Det var derfor helt urimelig av meg å prøve på det. My apologies!

Trygve
 
Nesten 15 timer flytid fra Yellowknife til Sola....
Hvor mange er det ombord som flyr ?
Hvor lenge / hvor langt kan denne gamle kjerra fly i ett strekk da ?
Du snakket om at det ble jobbet med å få den synlig på FR24, hvordan gikk det ?



Krysser fingrene. Noen hevder å ha sett maskinen på FR24 under testflyvningen lørdag. Senderen som skulle kobles opp synes å være aktiv så da får vi håpe at teknikerne i FR24 får de dataene de trenger.

Crewet består av Robert Everts, en annenpilot og en mekaniker.
 
. Crewet består av Robert Everts, en annenpilot og en mekaniker.

Mekanikeren er vel også Flight Engineer?
DC-4 ble sertifisert uten F/E, men ikke DC-6 og 7.
 
Dro fra Fairbanks kl 03.28 LT og diverted tilbake Til FAI etter kort tid. Årsak ??
 
Det var et problem med den ene motoren som førte til retur. Det jobbes med det nå og planen er å komme avgårde i løpet av et par-tre timer.
 
1cdc7b97184487167a5f6aae0e064626.plist
 
Jeg fant den :)

Blir avgang ved 2-3 tiden på natten lokal tid fra fairbanks.
4.5 time til fuelstop i Yellowknife og tissepause for hundene. Handles der av Buffalo - prøver å få kontakt med Mikey McBryan for litt showing eller bilder på FB.

Deretter 15.5-16 timer rett til SVG hvis værmeldingen holder.

Det jobbes med en løsning for å få synlighet på FR24.
 
Back
Top