LN-SUB DC-6B

Skal det gjøres noe med interiøret, eller er det kun omlakkering til Braathens SAFE som står på programmet?

Knut , over tid skal maskinen lakkeres i gamle BU fargeskjema og innvendig skal det rigges og lages Braathens utstilling.

Med dagens annonsering fra Statene blir den nok en liten utsettelse med hjemflygingen. Eksakt dato er nå noe usikker , men jeg følger med på situasjonen og vil avklare og avtale ny dato i april med Rob Everts. Medio april er mest sannsynlig.

Litt vanskelig å holde på informasjon når det er en del mennesker involvert i prosjektet.
Status er at jeg jobber med den formelle dokumentasjon og avtaleverket rundt flykjøpet og hjemflygingen på vegne av Jærmuseet som blir den formelle eier.
Alt det økonomiske er på plass , men vi skal igjennom noen formelle beslutnings prosesser de nærmeste dagene.
Hjemflygingen vil skje etter planen i uke 23 , ikke 22 som noen uoffisielle kilder har opplyst idag.
De tekniske og operasjonelle forberedelsene til fergeflygingen holder jeg på med sammen med Robert Everts .
Når avgang blir satt fra Fairbanks vil jeg opplyse om dette samt ETA Sola.

Det nærmer seg hjemflyging med gamle LN-SUB. Følg med i neste nummer av Flynytt på nett. Tidspunkt for ankomst Sola er forløpig satt til 4.juni hensyn tatt værforbehold naturligvis. Kanskje litt før , kanskje noen timer etter.
Opplysning om nøyaktig avgang fra Fairbanks vil bli offentliggjort neste torsdag/fredag.

N151 , tidligere LN-SUB er ute av hangaren til Everts i morges og "luftes" før arbeidet fortsetter med klargjøring innendørs for fergeflyging til Sola .
Som alle ser jobber vi med å sette flyet i stand slik det var i trafikk for Braathens SAFE .
Dette er første offisielle bilde som vises omverdenen.
Bildet er tatt av min gode venn Robert Everts .
Nyt synet !

Attachments

• IMG_6502 2.jpg
    IMG_6502 2.jpg
    139.6 KB · Views: 337
Back