• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY LN-LNH/EI-LNH - status

Re: EI-LNH/LN279 - status

Fra i morgen blir denne å finne på norsk register som LN-LNH.

Da er alle 787-8 til Norwegian å finne på norsk reg. :nor
 
Re: EI-LNH/LN279 - status

Fra i morgen blir denne å finne på norsk register som LN-LNH.

Da er alle 787-8 til Norwegian å finne på norsk reg. :nor

Ja da ble det nesten et år med EI reg. da. Hvorfor fikk den ikke LN reg. fra starten av? Jeg mener å huske at de første Dreamlinerne hadde blitt omregistrert til LN når -LNH ble levert.
 
Hadde dessverre ikke forundret meg :(
Er vel bare de to som Norse skal ha av -8 som har fått nye operatører, resten er parkert rundt om. LNC har jo stått på OSL siden før pandemien, og LNE står vel fortsatt på ARN. DY er vel fortsatt leid inn til å passe på dem, og passer godt på dem, men ville ikke forundre meg om leasingselskapene gir opp.

Kanskje LNC taues bort til flysamlinga og blir en del av utstillinga? Flyfag på Kjeller kan jo passe på den som de gjør på KKW i Bodø.
Er lov å håpe :)
 
Hadde dessverre ikke forundret meg :(
Er vel bare de to som Norse skal ha av -8 som har fått nye operatører, resten er parkert rundt om. LNC har jo stått på OSL siden før pandemien, og LNE står vel fortsatt på ARN. DY er vel fortsatt leid inn til å passe på dem, og passer godt på dem, men ville ikke forundre meg om leasingselskapene gir opp.

Kanskje LNC taues bort til flysamlinga og blir en del av utstillinga? Flyfag på Kjeller kan jo passe på den som de gjør på KKW i Bodø.
Er lov å håpe :)

Både -LNC og -LNE er kandidater til part-out. Problemet er at både OSL og ARN er dårlig egnet for denne aktiviteten.
 
LNH er nå avregistrert fra Norsk register og har fått M-ABSD som ny registrering og eid av UMB Bank.
 
Etter hva jeg forstår er Norse i en overleverings prosess til Avainca/FAA med N799AV på ARN.
Neste ut for Norse å sette i stand er ex.LN-LNH i PIK. Deretter skal de begynne på -LNC på OSL. Begge skal til Avianca.
 
Etter hva jeg forstår er Norse i en overleverings prosess til Avainca/FAA med N799AV på ARN.
Neste ut for Norse å sette i stand er ex.LN-LNH i PIK. Deretter skal de begynne på -LNC på OSL. Begge skal til Avianca.

Norse? Har de mekanikere?
 
Det er vel litt av årsaken til at de har hatt i oppgave å passe på disse tidligere Norwegian-Dreamlinerne, blant annet på ARN.
 
Back
Top