• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY LN-LNI/EI-LNI - status

Re: EI-LNI/LN400 - status

Bilde på deres britiske Twitterkonto

d2d2e5dd23a77ea54c2fdb6d59e810dd.jpg
 
Re: EI-LNI/LN400 - status

Ligger hos Boeing med irsk, så jeg regner med at det stemmer.
 
Re: EI-LNI/LN400 - status

Litt uvanlig at de går tilbake til at Boeing lakkerer ferdig halen i USA og ikke Irland vel?

Er vel kun EI-LNA som har ferdiglakkert fra Boeing til nå.
 
Re: EI-LNI/LN400 - status

Litt uvanlig at de går tilbake til at Boeing lakkerer ferdig halen i USA og ikke Irland vel?



Er vel kun EI-LNA som har ferdiglakkert fra Boeing til nå.


Slik jeg har forstått det er det en litt forskjellig produksjonsprosess mellom 787-8 og 9, blant annet med halen, som gjør at på -9 så er halene malt før de monteres. Man ser dette på bilder fra monteringshallene til Boeing hvor -8 er umalte, mens -9 er malt
 
Re: EI-LNI/LN400 - status

Chris Edwards har postet flere bilder i 'Greater PNW Aviation Photos & News' på FB

12493949_885943308192096_6735383489154480736_o.jpg
 
Re: EI-LNI/LN400 - status

Så for å få all formell info i posten:

DY's første B787-9 er nå ute av fødestua på Everett. Den har c/n 37307, l/n 400 og skal testflys som BOE646.
 
Re: EI-LNI/LN400 - status

For de som ønsker et bilde med litt bedre oppløsning, så har Woodys aeroimages et bra et;).
DtevHP

https://flic.kr/p/DtevHP
og hvis man ser virkelig nøye etter, så ser det ut som at den ikke har disse gråe "rammene" rund cockpitvinduene. Får da inderlig håpe at de også har droppet denne stygge gule ringen som de har rundt nødutgangen i cockpit.:drunk:
 
Re: EI-LNI/LN400 - status

Får da inderlig håpe at de også har droppet denne stygge gule ringen som de har rundt nødutgangen i cockpit.:drunk:

Nødutganger skal være lett synlige, også fra utsiden. Derfor har de ofte en annen farge enn bakgrunnsfargen på flykroppen. Gul eller hvit gjør god nytte mot rød bakgrunn;)

Espen
 
Re: EI-LNI/LN400 - status

Nødutganger skal være lett synlige, også fra utsiden. Derfor har de ofte en annen farge enn bakgrunnsfargen på flykroppen. Gul eller hvit gjør god nytte mot rød bakgrunn;)

Espen
Helt korrekt.
Finns specificerad i CS25 runt 800 - 900.

Kommer jag ihåg korrekt så måste den randen vara 5cm bred.
 
Back
Top