DY LN-LNA/EI-LNA - status

Re: EI-LNA/LN102 - status

Er det bare meg eller er Dreamliner'en overraskende liten? Altså, den er jo større enn en 737, men jeg ble overrasket over hvor mye mindre den var enn hva jeg trodde den ville være.

/skuffaface

EI-LNA/LN102 - status

Tror det er litt optisk bedrag, forårsaket hovedsakelig av at vinduene er mye større i forhold til skroget enn på andre fly, samt at understellet er ganske lavt.

den er vel ikke så liten.. et par meter kortere enn en 330-200, samme vingespenn.. men ja, lavere høyde på understell får det nok til å se enda litt mindre ut, samt at jeg tror liveriet til Norwegian bidrar til å "minske" størrelsen på det..

Synes den virket massiv da den fløy lavt over meg, er vingene større/bredere ved festet mot flykroppen enn andre fly? Da jeg så den på OSL synes jeg den virket liten, så er nok synsbedrag :)

Er det bare meg eller er Dreamliner'en overraskende liten? Altså, den er jo større enn en 737, men jeg ble overrasket over hvor mye mindre den var enn hva jeg trodde den ville være.

Hvor stor forventet du den skulle være, som en B777 eller som en B767?

B788 er og blir stutt-tykk - litt smågris av langdistanseflyene

Dreamliner_DU.jpg

Skal få lagt inn litt flere interiør bilder senere i kveld av de jeg tok søndag etter ankomst.

Vet ikke helt hva jeg forventet, i grunn. Klager jo ikke, ble bare litt overrasket. :) Kapteinen jeg fløy med i dag har flydd både 767 og 777, og han stusset litt over det han også. Var vel litt derfor jeg nevnte det.

Vet ikke helt hva jeg forventet, i grunn. Klager jo ikke, ble bare litt overrasket. :) Kapteinen jeg fløy med i dag har flydd både 767 og 777, og han stusset litt over det han også. Var vel litt derfor jeg nevnte det.
Den virker nok litt Stutt-tjukk ja... Samenliknet med 767-300 er den 1,8m lenger men med 9 isteden for 7 i bredden så er den jo vesentlig tjukkere. Den 6,1m lengre 789 vil jo virke litt bedre, men det blir vel ikke vakkert før 787-10 som vil være 68,3m som er 11,6m lenger en 787-8. En annen artig detalj er at det er ca like mange rader economy på 787-8 som i 738

/skuffaface

Helt enig, den virker mindre sett utenfra enn den faktisk er, hverken ANA´s eller DY´s eksemplarer, som jeg har sett på nært hold, ga meg ´wide-body-følelsen´, virker mere som en litt forvokst narrow-body.

Og EI-LNA skal være observert som LN-LNA på OSL, dette skjedde natt til i går onsdag.

Och nu ser det ut som att den återigen har blivit EI-LNA?

Boeing 787 -8 35304 102 EI-LNA Norwegian re-regd in svc 17mar17 OSL-JFK-CPH ex LN-LNA

Källa: Skyliner

Re: LN-LNA/EI-LNA/LN102 - status

*fyllepåmedtekst
Boeing 787 -8 35304 102 LN-LNA Norwegian was re-regd by IT error? in svc 17mar17 OSL-JFK-CPH, back to LN-LNA since ex EI-LNA

Det er nok vedlikehold på LNA. LNN er også på Prestwick. Den ble fløyet opp fra Barcelona i går og står der fortsatt.
I forrige uke var to Dreamlinere fra Norwegian Air UK innom Prestwick. De hadde et opphold på 4-5 dager hver.

Back