• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY LN-LNB/EI-LNB - status

Re: EI-LNB/LN112 - status

DY7001 01.09.2013 OSL JFK EILNA
DY7001 03.09.2013 OSL JFK EILNA
DY7001 05.09.2013 OSL JFK EILNA
DY7001 08.09.2013 OSL JFK EILNB
DY7001 10.09.2013 OSL JFK EILNB
DY7001 12.09.2013 OSL JFK EILNB

DY7201 02.09.2013 OSL BKK EILNA
DY7201 04.09.2013 OSL BKK EILNA
DY7201 07.09.2013 OSL BKK EILNA
DY7201 09.09.2013 OSL BKK EILNB
DY7201 11.09.2013 OSL BKK EILNB
 
Re: EI-LNB/LN112 - status

DY8788 29/08/2013 DUB ARN 788 EILNB

Mao. den kommer direkte til Stockholm.
 
Re: EI-LNB/LN112 - status

Leveransen ble gjort til DUB .. ;) Kun post delivery work som ble gjort i Dublin.
 
Re: EI-LNB/LN112 - status

Folkens.. Gjorde et søk og fikk opp følgende......

EI-LNB - Norwegian (Thor Heyerdahl livery)

Dvs at Thor blir å se på EI-LNB som jeg forstår det :)
 
Re: EI-LNB/LN112 - status

Den er på vei nå :).. Akkurat tatt av fra Dublin!

Håper bilder av halen kommer nokså raskt :)
 
Re: EI-LNB/LN112 - status

Skal ha motorbytte ved ankomst .. skal trolig få den som LNA satte igjen.
 
Re: EI-LNB/LN112 - status

Uten å kjenne grunnen vil jeg tippe at de ønsker forskjellig gangtid på motorene. Har innvirkning på ståtid ved service, når en tas av gangen.

På ett fly som er kommet rett fra fabrikken i SEA?
 
Re: EI-LNB/LN112 - status

Nei - om x antall sykluser, når tiden kommer. Da tar man motor 1 - kjører service på den og når de er ferdige, skifter de den ut med motor 2 som da når sin frist.
 
Re: EI-LNB/LN112 - status

Som MOW sier, er dette noe som gjøres for fremtiden. Dersom begge motorer har lik gangtid/cycles, så må begge byttes. Det krever to byttemotorer. Om man får ulik gangtid på disse, så vil man kunne ta en av gangen, og likevel ha flyene operativ. I sum gir dette behov for færre ekstra motorer.

Er flåten god nok, og man planlegger godt nok vil det tilnermet være motor til vedlikehold kontinuelig i stedet for to.
 
Back
Top